/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er det for en 80'er melodi? (midi l~
Fra : p.pehrson
Vist : 424 gange
150 point
Dato : 11-12-03 22:27

Jeg kan sørme ikke huske hvad denne 80'er melodi hedder. Jeg mener den er fra midt i 80'erne men kan selvfølgelig tage fejl.

Jeg mener at vide at noget af omkvædet lyder "Mountain high, deep blue sky"... men jeg kan ikke finde nogen lyrik på nettet der passer til dette.

Kan nogen i 30'erne hjælpe? Jeg har lavet en MIDI fil, den er på http://www.webnord.net/ukendt.mid

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 11-12-03 23:12

det skulle vel ikke være denne med tina turner.nuthbush citi limits..

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 11-12-03 23:26

Det er i alt fald ikke Nutbuch city

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-12-03 00:00

Nu har jeg lyttet til filen en halv mill. gange og den lyder bekendt, men ikke om jeg kan komme på andre tanker end Diana Ross, ain´t no mountain high enough - men jeg er langt fra sikker på om det er den.

// Toupie

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 12-12-03 00:18

Nej, det er ikke Ain't no mountain....

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 12-12-03 09:19

Hej har også lyttet og lyttet men er ikke kommet videre
Hvad med at prøve at sende lydfilen ind til p3 det er af og til de er vilige til at hjælpe med sådan noget i radioen. Her til formiddag er f.eks juletamtam på p3 med Mads Vangsø juletamtam@dr.dk du kan jo give det et forsøg og spørge pænt .Eller polvsen breinholt og søn de er på fra 13.00 til 15.00 gravko@dr.dk de har også gang i en masse forskelligt. Se mere http://www.dr.dk/p3/pbs/index.asp?p3idag=trues

held og lykke

Mvh thomat

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 16-12-03 14:04

Den er åbenbart svær, så forøger lige pointene.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 16-12-03 14:48

Hejsa jeg har fundet noget med Erasure

The Innocents (1988)

Nummeret hedder River Deep Mountain High. Men om det skulle være den du leder efter ved jeg ikke.
Ike og Tina Turner har også lavet et nummer der hedder River Deep Mountain High.
Min mand er ved at vride hjernen af led

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 16-12-03 14:52

Nu kan jeg godt se vi har byttet rundt på din tekst så det duer da nok ikke. Men hold da op hvor vi tænker

Stormfeldt

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-12-03 15:27

Jeg tror det er en af Tina Turners melodie, men jeg har mindst 10 cd med hende, så det kan godt være hende.

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 16-12-03 15:35

Sådan som jeg husker den, lyder det ikke som Tina. Stemmen er blød og rolig. Næsten ligesom melodien. Og jeg tror ikke det er en af de helt store kunstnere....

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 16-12-03 15:40

Kan du huske om det er en mand eller kvinde ? Min mand søger stadig, jeg kræver erstatning hvis jeg ikke får ham til at stoppe

Stormfeldt

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 16-12-03 16:04

Det er en kvinde, 100% sikkert. Hun synger i relativt dybe toner men har en lys stemme.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-12-03 17:36

Eva Madsen? Cindy Lober?

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 16-12-03 23:37

Jeg er ret sikker på at det ikke er en dansk kunstner/band men en populær kunstner. Sangen var meget almindelig i radioen i midt 80'erne og høres sommetider stadig. Desværre hører jeg meget lidt radio.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 18-12-03 19:21

Hej!

Jeg tror det er denne sang du leder efter:

It's a long, long road, baby, I'll walk it.
It's a mountain high, baby, I'll cross it.
It's a deep blue sky, you know, I'll jump out in it.
There's nothin' I would not do for you, there's no limit.

If you want my heart, you can have it.
If you want my soul, you gotta grab it.
If you want my love, then, baby, come an' get it.
There's nothin' I would not do for you, there's no limit.

It's parked back, honey, and can wave goodbye to Hollywood.
Climb in to the back an' just get on with feelin' good.

It's parked back, honey, and can wave goodbye to Hollywood.
Slide in to the back there's nothin' wrong with feelin' good.
Feelin' good.

If your finger hurts, I'll mend it.
It's broken smile, I'll bend it.
It's a barbed wire fence, you know I'll take my chances.
There's nothin' I would not do,
This hunger you're livin' through:
There's no limit.

(It's a long, long road.) You can walk it.
(It's mountain high.) You can climb it.
(It's a deep blue sky.) Take your chances.
Ooh ooh ooh.
(It's a long, long road.)

Den synges af Deana Carter, Titlen på sangen er: "There's no limit" og albummet hedder: "I'm just a girl".

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 18-12-03 23:19

Øh, Musiclover... har du lyttet til MIDI filen eller læst hvor jeg skrev at melodien er fra midt 80'erne? *s*

Den melodi du foreslår er en helt anden, og den er fra i år.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 19-12-03 09:59

uuuuups.... my bad.... sorry

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 20-12-03 00:46

*s* no biggie

Jeg har imidlertid hørt en vært på ANR Guld FM om sangen og venter på svar. Vi får se.

Kommentar
Fra : kaffekrus

Dato : 15-01-04 21:39

Jeg tror Annisette har sunget den.

Kommentar
Fra : carmi5

Dato : 04-05-04 01:22

hejsa.
Det er Annisette og savage rose der har lave den og den hedder River Deep Mauntain High, hilsen fra en der selv har haft discotek og have den med.

Hilsen carmi5

Kommentar
Fra : carmi5

Dato : 04-05-04 01:24

Tina Tuner har så lånt den og sunget den i 80erne.
Hilsen carmi5

Kommentar
Fra : p.pehrson

Dato : 04-05-04 23:25

Det er IKKE River Deep Mountain High. Denne melodi er MEGET blødere, som jeg skrev.

Hvis jeg skal overbevises vil jeg høre den, men jeg er ret sikker på den er fra først/midt i firserne og i hvert fald ikke fra 67/68.

Kommentar
Fra : carmi5

Dato : 05-05-04 01:05

Hejsa.
Den er lavet af Ike & Tina Tuner den udkom den 07 -02-85 og den hedder River Deep Mauntain High, den er blød når de synger den og det kan kun være den.
Hilsen carmi5

Du kan købe den igennem cdon der har de den.