/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
At blaffe fra KBH
Fra : clea
Vist : 5891 gange
20 point
Dato : 11-12-03 19:02

Er der nogen der ved hvordan man lettest blaffer fra Købehavn til Århus?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-03 19:06

Ha ha ja da...
Ud på gade ned et skilt og en tomme finger...
Det kan da ikke være så svært.
Men hvorfor tager du ikke bare toget?
Det kommer jo an på hvor du bor, men du skal jo ud til motorvejstilkørsler, det hvor der køre mange biler og lastbiler på...
Og så er det bare frem med skiltet.
mvh
Benjamin.. Hvis du er en steg og ser godt ud skal jeg nok stoppe og samle dig op.

Kommentar
Fra : clea

Dato : 11-12-03 19:14

Det er faktisk ikke så let, når man ikke er kendt i KBH, der er jo mange motervejsafkørsler...
Og jeg tager ikke tiget, for jeg er studerende og har derfor ikke så mange penge, og desuden synes jeg det er rigtig sjovt at blaffe. Man møder så mange flinke mennesker.
Jeg ved det er let at blaffe fra Århus til KBH, for der kan man bare stille sig ned til Catlink, men den anden vej har jeg dårlige erfaringer med...

Clea

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-03 19:30

Du har faktisk en mulighed her.
Gå ind på tilmelding og skriv dit ønske om kørelejlighed.
http://www.pendler.net/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-03 19:38

Jeg ved ikke om det har noget på sig men ofte syntes jeg det er lettest at samle nogen op der ikke har de store afstande på skiltet...
"Jeg behøver ikke være bundet til at have dem med hele vejen" tanken...

Hvis du tager den lange tur (over storebælt) er der nok flere kørsels muligheder, da der køre flere biler den vej...
Hvis du vil over med Catlink skal du først mod Roskilde / Holbæk..
Skal du den anden vej (over storebælt) kender du jo nok byerne på vejen, Korsør, Nyborg, Odense, Vejle, (Horsens), (skanderborg).,
Jeg ved stadig ikke hvor du bor men fin den nærmeste Motorvejs tilkørsel eller en stor vej og stil dig i den rigtige side af vejen med dit lille skilt. Når du står inde i byen skal der dog helst stå mindst Nyborg eller Roskilde på sklitet. Der er ikke mange der bliver samlet op hvis der står det samme som på skiltet på busstoppestedet ved sinden af..
Held og Lykke
benjamin

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 11-12-03 19:38

Mon ikke du skal ud til Valby "for enden af Folehaven". Jeg aner ikke hvad det kryds hedder, men motorvejen starter i hvert fald der. Det er den motervej, der kører vest over Sjælland.

Pøj pøj med det, ja det er totalt underholdende at blaffe.

Kommentar
Fra : clea

Dato : 11-12-03 19:44

Tak for rådene. Jeg tror jeg stiller mig "for enden af Foldehaven", jeg har nemlig også lige været inde på Kraks, og det ser ud til at være et godt sted.

-Clea

Accepteret svar
Fra : Thorendal

Modtaget 30 point
Dato : 11-12-03 19:57

Kan du så ikke være rar at lukke spørgsmålet, ved at acceptere et af svarene.

Og god tur

Godkendelse af svar
Fra : clea

Dato : 11-12-03 19:58

Tak for svaret Thorendal.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-03 20:17

Til det kan jeg kun sige tja.
Det er et rigtigt skodstede at samle folk op der.
Da da krydste har højre svingsbane der og man kan ikke stoppe med en lastbil og samle folk op. Det må man nemlig ikke på en Motorvej.
At stanse og køre ligeud i en højresvingsbane er heller ikke tilladet.
Så bare mere held og lykke.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 11-12-03 20:27

Nej, det er da korrekt at man ikke må stoppe på en motorvej, men det er jo sådan meget "blafning" foregår, altså ved at blive samlet op på motorveje.
Det er jo også en mulighed at stille sig på den side af krydset, der ikke er motorvej endnu, bilister kan vel godt regne ud, at man skal ned på motorvejen, når man står der.
Ja hvad ved jeg, men jeg ville selv starte der, hvis jeg skulle fra København til Århus ved at blaffe.