/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
It-efterskole?
Fra : 100
Vist : 5417 gange
110 point
Dato : 11-12-03 17:30

Jeg er på udkig efter en it-efterskole eller bare en efterskole der går ind for en god it undervisning.
Hvis der er nogen der kender en eller kan finde en til mig vil jeg blive meget glad.

Mvh. Jonathan David Delfs

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-12-03 17:35

Prøv at kigge lidt på http://www.it-college.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-12-03 19:03

Farsø Efterskole, http://www.f-e.dk/
jeg mener at vide at der plads til ca. 68 elever
de har ca 100 computere til eleverne, heraf vel de 50 stk der er bærbare, eleverne
kan låne dem til brug på værelserne, eller tage med dem hjem lørdag/søndag
de gør meget for ordblinde, bruger bl a tale robert og pege/læse redskaber
ferik

Kommentar
Fra : 100

Dato : 11-12-03 19:50

Tak for de to link men øhm.. Kan i ikke finde en efterskole der ikke er for ord blinde og som er en efterskole for så ville jeg blive meget glad. Og foresten så skal det jo ikke kun være en efterskole med kun it/edb men også med alt det andet der skal være på en efterskole.

Mvh. Jonathan David Delfs

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-03 21:12

hvorfor ringer du ikke til
Efterskolernes sekretariat 33128680
eller går ind på denne side (ikke svær at finde)
http://www.efterskole.dk/default-ie.asp
ferik

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-12-03 08:46

Hejsa Jonathan
Jeg tror nu nok IT College i Grenaa, bliver ret så fortørnet, hvis du tror, de kun er for ordblinde - det er skolen så absolut ikke! Kender flere der har taget en IT eksamen der... jeg kommer selv fra Grenaa.
Ellers er jeg enig med ferik om at du nok skal undersøge dine muligheder ved at ringe til Efterskolernes sekretariat. Du er jo ret så sparsom med oplysninger omkring dine ønsker f.eks hvor kunne du tænke dig at skolen ligger, hvilke fag ønsker du at tage osv. Du oplyser jo kun IT efterskole eller bare en efterskole... og dem er der 117 af. Altså ind på ferik's link... så skulle du være godt kørende.
Søren

Godkendelse af svar
Fra : 100

Dato : 30-12-03 13:52

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : whtyc

Dato : 02-09-10 23:31

IT efterskole, som tilbyder photoshop, after effects, php og html, de har også stor fokus på at indrage IT i underivsningen http://www.naae.dk

Kommentar
Fra : 100

Dato : 09-11-13 20:07

Nu, 10 år efter, vil jeg give en tilbagemelding.

Kode
<h2>Jeg fandt i sidste ende en fantastisk efterskole...</h2>

...bl.a. ved hjælp fra svarene her på Kandu.
Rudehøj Efterskole blev mit valg. Efterskolen ligger i Odder og tilbyder en bred vifte af valg- og linjefag. Læs om efterskolen på
Kode
<a href="http://www.rudehoj.dk">www.rudehoj.dk</a>
www.rudehoj.dk

Kode
<h2>Fag med medie, fotografi, musik, journalistik og IT m.v...</h2>
...gav mig gode kompetencer og sammensatte teori og praksis med menneskelige værdier og sociale evner.

I dag er dette meget relevant - og uundværligt for mig at have kickstartet disse områder, i samspil.

Efterskolen ligger stadig vægt på fagene og har udviklet sig meget på områderne. Bl.a. ved at
Kode
<a href="https://www.facebook.com/rudehoj">bygge lydstudie samt optimere udstyr og undervisere til mediefag. Idræt og udliv er også fokusområder for skolen, som dermed rummer mange forskellige unge mennesker.</a>

Søger du også efterskole? Så gør dig selv en tjeneste og giv Rudehøj en chance. Besøg skolen - og hør mere om deres fokusområder.

Kommentar
Fra : 100

Dato : 09-11-13 20:13

Nu, 10 år efter, vil jeg give en tilbagemelding.

Jeg fandt i sidste ende en fantastisk efterskole - bl.a. ved hjælp fra svarene her på Kandu.
Rudehøj Efterskole blev mit valg. Efterskolen ligger i Odder og tilbyder en bred vifte af valg- og linjefag. Læs om efterskolen på www.rudehoj.dk

Fag med medie, fotografi, musik, journalistik og IT m.v. gav mig gode kompetencer og sammensatte teori og praksis med menneskelige værdier og sociale evner.

I dag er dette meget relevant - og uundværligt for mig at have kickstartet disse områder, i samspil.

Efterskolen ligger stadig vægt på fagene og har udviklet sig meget på områderne. Bl.a. ved at bygge lydstudie samt optimere udstyr og undervisere til mediefag. Idræt og udliv er også fokusområder for skolen, som dermed rummer mange forskellige unge mennesker.

Søger du også efterskole? Så gør dig selv en tjeneste og giv Rudehøj en chance. Besøg skolen - og hør mere om mulighederne. www.rudehoj.dk