/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad kan jeg få for min pc?
Fra : Razzy89
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 10-12-03 19:11

Hvad kan jeg få for min pc fra 2001?

den har:
PIII 450mhz
196 mb ram
8 Gb harddisk
Nvida riva tnt2 32 mb Graffik kort
soundblaster 16 lydkort
24x 12x 48x cd brænder
52x cd-rom drev

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 10-12-03 19:13

Hejsa.
Hvis det virker 100% som det skal, kan du nok regne med ca. 1000 -1200.-kr, og det er så også max !!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 19:16

Ja 1000 - 1200 hvis driver-cd og manual følger med vil jeg også tro.
Emesen.

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 10-12-03 19:31

Jeg tror i er optimister! Et sted mellem 500-1000 er mit bud.

Gybben

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 19:32

Aktion, ingen højere
Mit bud er på 800-1000 kr.og skal så være med alle originale cd, til maskinen samt medfølgende brugbar skærm. Alt køreklar og i orden. Så har du chancen ved en begynder. Du kan i Bilka købe en ny 1800 mhz for 3.900, tror jeg nok.

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-03 19:36

Bortset fra nvidia kortet og lidt større HD, så er det sådan en jeg sidder med.
Så nu er jeg da spændt på hvad jeg kunne få for den.
Emesen.
PS. Hvis du smider den væk vil jeg da gerne ha' den.

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 10-12-03 20:11

Nu skal I jo ikke gøre personen ked af det. Hvis den skal sælges, er det jo altid godt at starte lidt højt, så er der jo også lidt at give af ..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 20:54

Ikke for at gøre grin, men jeg tror at den vil ligge på et sted mellem 500 - 1000 kr.

Det vil typisk være en lidt ældre person som ikke har det store behov for andet end at lægge nogle kortspil, samt evt. word ind på til at skrive lidt på den.

Desværre er alt inden for den branche der er mere end et år "gammelt" forældet.
Køb og smid ud. Yderst bedrøveligt, da jeg selv går stærkt ind for genbrug.

ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-12-03 21:19

Jeg vil også sige omkring en tudse.

Men hvorfor sælge den? Hvis årsagen er, at du får en ny computer,
så behold dog den gamle i reserve.

Jeg har selv to computere - deraf én af samme størrelse som din,
og min erfaring er, at den kan det meste.

Spil og film duer den muligvis ikke til - det har jeg ikke kontrolleret -
men den klarer både tekst- og billedbehandling, downloads osv.
uden problemer.

Endvidere har jeg installeret helt nye programmer, som fx Norton SystemWorks 2003,
IncrediMail etc., og også det fungerer helt uproblematisk.

Og hvis din nye computer en dag må til reparation, vil du være rigtig
glad for, at du har en anden, som du kan bruge i ventetiden.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-12-03 21:40

Hej Gybben
du skal være heldig hvis du får mere end 500,-
Ta. f.eks i electric city og køb een med samme spec. til 450,-

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-12-03 21:46

En tudse ja. Men find en køber, det er svært.
Prisen afskrækker måske ikke.
Det gør de tekniske data derimod.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 21:50

første anden.. solgt til emesen og zibas for 1200 kr.

Nej vil fakstisk tilslutte mig rellom, hvis du bare skal have en ny, så behold den gamle, sæt den til din router, så kan du være på nettet med to pcér. Er jeg tit..nogle gange flere en to, men det er en hemmelighed

JMS

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-03 21:56

Idag får man jo en hel ny pc, 2 Ghz 256ramm ddr 40GB harddisk cdrom og hele svineriet for 2445,- og en 17" skærm for 850kr.

500 er et godt bud

Fijala

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-12-03 22:39

Prøv at gå ind på den blå avis www.dba.dk og se hvad folk forlanger for tilsvarende computere! Så har du da lidt at sammenligne med!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 23:01

Er der ikke nogen små børn i familien?, for som andre har sagt ville jeg ellers selv beholde den og bruge den som reserve.

Kommentar
Fra : Klotilde

Dato : 11-12-03 00:22

Ikke for noget........ Men jeg har lige solgt en 233mhertz med skærm 2 gb harddisk 15'' skærm + diverseløsdele for 250,- du får nok ikke mere for din.... Ikke at tænke på at man for ca 1000 kr kan få nyt motherbord og cpu samt køler for en 1000 :( beklager

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-03 11:22

Hvis du ellers har plads vil det bedste være at beholde den gamle og så koble dem sammen i et netværk. På den måde får du mest ud af den gamle pc.

Fijala

Kommentar
Fra : Razzy89

Dato : 11-12-03 14:13

Tak for alle jeres gode råd.
Det er meningen at jeg skal sælge den til min mor så hun skal jo ha´ en fair pris...

Kommentar
Fra : Razzy89

Dato : 11-12-03 15:16

Hvis Computeren var uden Brænderen hvad ville den så koste?

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 11-12-03 16:41

Hej igen, tror du kunne få en plovmand 500.-kr

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 17:35

Jammen så er den jo nok med indstallerede programmer, opsætning og hotline (dig).
1000 vil nu efter min mening være en fair pris.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-12-03 18:15

Hvis det er til din kære mor skal hun vel bare have den foræret. Jeg har foræret adskillige gamle pc-er væk til familie, venner og foreninger i gennem tiderne. Flere af dem kører faktisk stadig.

Fijala

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 16-12-03 18:56

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig