/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Export i Imovie
Fra : sounded
Vist : 495 gange
64 point
Dato : 08-03-02 08:24

Jeg synes jeg har svært ved at finde en fornuftig indstilling for "export movie" i Imovie, således at både lyd/billede kvalitet, samt movie størrelsen er acceptabel. Har prøvet med forskellige kombinationer, men ender altid med at en 3 1/2 minuts movie enten fylder 2 mb eller 20 mb (og i begge tilfælde er enten lyden eller billedet helt forfærdentligt). Jeg vil gerne bruge disse movies i forbindelse med Internettet, det er derfor vigtigt at en movie i ovennævnte længde ikke sniger sig højere op end 5-6 Mb. Er der nogen der har en god standard indstilling for Export, så får i mine sidste 64 point :)

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 74 point
Dato : 08-03-02 09:24

sounded <sounded.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg synes jeg har svært ved at finde en fornuftig indstilling for
> "export movie" i Imovie, således at både lyd/billede kvalitet, samt
> movie størrelsen er acceptabel. Har prøvet med forskellige
> kombinationer, men ender altid med at en 3 1/2 minuts movie enten fylder
> 2 mb eller 20 mb (og i begge tilfælde er enten lyden eller billedet helt
> forfærdentligt). Jeg vil gerne bruge disse movies i forbindelse med
> Internettet, det er derfor vigtigt at en movie i ovennævnte længde ikke
> sniger sig højere op end 5-6 Mb. Er der nogen der har en god standard
> indstilling for Export, så får i mine sidste 64 point :)

Jeg tror du skal havde Soerenson Pro, for at få et godt resultat.... man
kan gå ind og downloade en af trailerne fra Apples hjemmeside ,og så via
Quicktime Pro, se hvilke indstillinger de har brugt.... (hvor mange
farve, hvilken lyd osv.)
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove
http://ki-aikido.homepage.dk

Godkendelse af svar
Fra : sounded

Dato : 08-03-02 09:42

Tak for svaret Michael Holm.

Kommentar
Fra : pm7300

Dato : 28-12-07 14:23

Hej

Har du prøvet at komprimere dine film i H-264 formatet. Jeg laver tit nogle til internettet og har lige kodet en på omkring 9 minutter til at fylde omkring 11 mb i str. 320 x 240 og kvaliteten er udmærket.

Pas på med at vælge en online video-udbyder - det er tit at din video bliver kodet om til en lav-kvalitets flash-video uanset hvor høj kvalitet du selv laver dem i.

Prøv dig frem - ellers spørger du bare igen.

mvh
macintosh