/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Antivirus 2002 : abonnement
Fra : Surf
Vist : 846 gange
50 point
Dato : 08-03-02 00:06

nu har jeg købt den men så opdaget jeg at om et år kan jeg ikke mere opdater andrer anti-virus og jeg har ikke kreditkort det er noget med at man skal ha et abonnement så hvad gør jeg så om et års tid kan i fortælle mig det

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-03-02 08:00

Det er dyrt at bruge købeprogrammerne, men nu kan du jo bruge Norton et år. Derefter kan du skifte til det gratis antivirus program Antivir som er fuldt på højde med købeprogrammerne. Her skal du intet betale. Antivir har iøvrigt deltaget i en dansk test hvor den var bedre end Norton. Antivir er tysk kvalitet, men programmet findes både på engelsk og tysk. Jeg kan kun anbefale det. Det virker!!! - og det tjekker selvfølgelig også mails. Ingen minusser? Jo, du skal selv sørge for opdateringer. Der dukker ingen bokse om som siger at nu vil programmet gerne opdateres. Men det er vel til at leve med. Antivir finder du her www.free-av.com

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-03-02 08:52

når du køber norton antivirus, følger der eet års gratis opdatering
med, når der ca. er gået 11 måneder får du en mail fra norton
som fortæller dig det er tid til at opgradere,
du får bla. muligheden, for at betale for et år
mere direkte til norton.
prisen for et år er ca kr. 83,-
når du har betalt får du en mail fra norton
som fortæller hvordan du gør det.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-03-02 09:04

Jeg kun tilslutte mig det als skriver. Det er uhyre effektivt. På nedenstående link kan du læse, ikke blot om AntiVir, også et AV-program F-PROT, som ligeledes er gratis og downloades på 2 disketter, som kan bruges som AV-boot disketter, hvis det er gået rigtig galt.
Chris Kjølbo som har sitet, har skrevet en utrolig grundig brugsanvisning på dansk til begge programmer. Man får tilsendt en mail, når der er opdateringer, både til F-PROT og AntiVir, ellers er det lynhurtigt at tjekke om man har absolut sidst nye opdatering.
http://www.avirus.dk/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-02 09:59

Hej Surf
Jeg syntes personlig at det er noget svineri-at først køber man som jeg også har gjort Norton antivirus-og så efter 366 dage som der er på min version 2001-så skal man betale for at få yderlige live update-man har da trods alt betalt i mit tilfælde 400kr for den.
Men til dit spørgsmål
der er flere måder du kan gøre det på
1-Du kan selfølgelig vælge at betale for det-når den tid kommer hvor dit abbonemet udløber-du får automatisk besked fra norton-igennem dit program når den er ved at udløbe.
2.Formaterer hele din maskine-når tiden nærmer sig-og kør din Norton ind igen-så har du et helt år igen.
3.Når tiden nærmer sig-sletter du bare Norton helt fra din maskine-men det er ikke nok at slette den fra tilføj/og fjern-du skal også ind og slette i regi-da norton antivirus ligger sig mange steder-og man skal være sikker på at få alle rester med.
På den måde kan du så instalerer din Norton Antivirus igen.
Det er måske ikke helt lovlig-Men det er ikke ulovlig at formatere sin harddisk.
MVH og held og lykke med den
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 09:50

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:AdSh8.169$Z25.29717@news000.worldonline.dk...
> nu har jeg købt den men så opdaget jeg at om et år kan jeg ikke mere
> opdater andrer anti-virus og jeg har ikke kreditkort det er noget med at
> man skal ha et abonnement så hvad gør jeg så om et års tid kan i
> fortælle mig det
>

Et eller andet sted på Symantecs hjemmeside finder du et telefonnummer,
hvorpå du kan ringe og bestille en forlængelse. Nogle uger før licensen
udløber for du en advarsel, og jeg mener også at telefonnummeret står dér.

Børgesen

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 08-03-02 13:27

jeg afviser dit svar catbody for det var ikke lige det svar jeg hade vente

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-02 14:37

Tillæg til min kommentar
Hvis du vælger at følge punkt 2 eller 3
Skal du huske under geninstalationen af din Norton antivirus at springe over det punkt hvor der står registrering
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-02 17:31

Til Summer
Surf har cirka betalt 500kr for sin Norton antivirus 2002-det er mange penge
så den kasserer man ikke bare efter et års brug-det vil da være meget dumt og spild af penge
derfor rådede jeg også Surf til at gøre det jeg skriver i mine kommentarer-Så kan han bruge den år efter år.
Jeg kender godt det antivirusprogram du omtaler
en af mine venner kører med den og han er også godt tilfreds med den.
Som tidligere skrevet har jeg selv Norton 2001-og den sletter jeg efter de 366 dage man har gratis live update-og så instalerer jeg den igen-og så begynder den forfra med nye 366 dage
så det må da siges at være et godt råd og udnyttelse af de cirka 500kr som Norton koster.
MVH og en rigtig god Weekend
Brian

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 08-03-02 17:59

jeg har et andet sted fået at vide at der er to distributører af Norton-produkterne nemlig Swanholm Distribution og Tempest og at jeg skal prøve at ringet til dem men altså helt nøjartig så har jeg købt norton internet security 2002 for 400 kr den indholder NAV 2002 NPF NPC og NPAC mens den sammen forretning havde selvet NAV 2002 til 600 kr mon ikke de snyder sig selv var men det var billigt så derfor købte jeg NIS 2002

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-03-02 20:12

Jeg har sidste år købt Norton SystemsWorks2001 Pro via nettet til USD 29,99 + bankomkostninger kr. 100,- = ca. d.kr. 350,- og jeg har fået tilbud om 2002-udgaven der indeholder:
This featured-packed suite of products includes:
• Norton AntiVirus™ protects your PC from virus threats
• Norton Utilities™ optimizes PC performance & solves problems
• Norton CleanSweep™ cleans out Internet clutter
• Norton Ghost™ clones and upgrades your system easily
• GoBack® by Roxio™ provides quick and easy system recovery
• WinFax Basic™ sends and receives professional-looking faxes

adressen er:
http://www.free-irewards.com/cgi-bin/irewards/process.html

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-03-02 20:20

Hej igen
Jeg er kommet lidt i tvivl om linket til www.free-irewards.com virker.
Hvis nogen er interesseret kan jeg videresende den mail jeg har fået fra dem.
min adresse er: hcma@has.dk

m vh
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-03-02 21:26

Hej Surf

Du kan downloade månedlige eller halv-månedlige opdateringer til dit
Norton antivirus program på nedenstående URL:

http://www.sarc.com/avcenter/defs.download.html

fordelen ved LiveUpdate er at computeren selv henter opdateringer ned
lige når de blir tilgængelige, mens ikke abonnenter må vente 14 dage /
1 måned før de kommer i de gratis opdateringer.

Venlig hilsen
Bo

On Thu, 07 Mar 2002 23:05:55 GMT, "Surf" <Surf.news@kandu.dk> wrote:

>nu har jeg købt den men så opdaget jeg at om et år kan jeg ikke mere
>opdater andrer anti-virus og jeg har ikke kreditkort det er noget med at
>man skal ha et abonnement så hvad gør jeg så om et års tid kan i
>fortælle mig det
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-03-02 02:07

bnp@email.reklamernejtak.dk (Bo Nordahl Pedersen) wrote in
news:3c891d61.8313967@news.worldonline.dk:noget der ligner dette

> Hej Surf
>
> Du kan downloade månedlige eller halv-månedlige opdateringer til dit
> Norton antivirus program på nedenstående URL:
>
> http://www.sarc.com/avcenter/defs.download.html
>
> fordelen ved LiveUpdate er at computeren selv henter opdateringer ned
> lige når de blir tilgængelige, mens ikke abonnenter må vente 14 dage /
> 1 måned før de kommer i de gratis opdateringer.

Det tror jeg ikke på, de "gratis" kommer næsten dagligt. Desuden
kan du ikke bruge dem hvis dit abonnement for opgradering er udløbet.

Kommentar
Fra : bj52

Dato : 31-03-02 00:27

nu skal jeg sige sige dig hvad du skal gøre...kontakt mig direkte på min e-mail bjp@privat.tdcadsl.dk. det er slet ikke nødvendigt med et dankort eller kreditkort

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-03-02 14:18

Hmmmm...Når man ikke tager de svar, som faktisk er ret seriøse, som en løsning, mener jeg det er ude på overdrevet....
Kære "kolleger" i spilder jeres tid ved at besvare dette spørgsmål yderligere...Når man ingen gang vil tage en "gratis" løsning, som det svar med freeware som en løsning.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 01-04-02 03:32

grundet er at jeg har købt norton anti-virus og at jeg ikke Accepter det som et svar
da jeg heller vil købe et sådan et program

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-04-02 14:25

du kan bestille pr. e-mail eller pr. tlf. hos nogle danske firmaer.
prøv at gå ind på følgende side:
http://www.symantec.com/region/dk/purchase/mailorder.html

der er der firmanavne og telefonnumre o.s.v.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-07-02 14:17

Hej Surf,

du ka' sagtens køre videre med Norton uden at sku' ud og købe en opgradering... for at få det til at funke...

På en af mine computerer kører jeg stadig med den samme version af Norton, som jeg købte i merlin til en 400,- kr. og selv om det snart er over 2 år siden... ka' jeg stdigvæk opdatere min antivirus og firewall uden problemer...

du ka' selvfølgelig også gøre som Briani foreslår med at afinstallere og geninstallere... men jeg har nu ikke oplevet nogle problemer med det...

Men hvis du har en version af Norton du har købt... så vil det være dumt og gå ud at ofre penge på en hel ny... når det stadigvæk ka' la' sig gøre at opdatere den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 28-11-03 11:49

Bare en lille kommentar fra en der benytter Norton Antivirus 2003 med Firewall købt hos Nem Computer.
Hos mig virker Live Update upårklageligt, jeg modtager automatisk besked, et lille pop up vindue, når programmet er opdateret.

Jeg kan forstå på Surf´s svar, at han vil fortsætte med Norton Antivirus 2002 og spørger om, hvordan han kan opgradere når tid er.
Henvend dig til Nem Computer på telf. nr. 44888555 ( Thomas Gade) og forklar problemet, men husk at en Firewall næsten er et must i dag.

Kommentar
Fra : dragearne

Dato : 08-04-04 19:09

Nortons sikkerhedspakke er såmænd udmærket, den har bare den ulempe, at den er ret bøvlet at slette igen. Tit er det ikke tilstrækkeligt at bruge afinstallationsfunktionen, der skal muligvis bruges et specielt program til fjernelse af alle Symantec programmerne. Jeg sidder netop selv og leder efter det, hvilket har bragt mig hid!
Er der nogen, som ved hvor jeg finder det?

Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : Anli

Modtaget 50 point
Dato : 09-04-04 09:46

Jeg må sige at jeg ikke forstår alt det bøvl om hvad man skal gøre når licensen på NA løber ud.
Efter min mening skal man gøre som catbody siger i sit første indlæg, købe en ny opgradering hvor man har købt NA.
De efter min mening små penge det drejer sig om for at være opgraderet er givet godt ud.

Den med selv at opgradere er jeg usikker på.
På et eller andet tidspunkt glemmer man det og så kan fanden være løs.

Hvad jeg er blevet skånet for på min komputer ved jeg ikke, men dagligt bliver jeg angrebet når jeg er på nettet, så jeg er glad for min NA og har i sinde at købe en opgradering når tid er.
Kan kun anbefale det samme til andre.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 09-04-04 13:38

Lad mig lige sige at den har jeg ikke mere på min com. men derimod AVG antivirus program

Kommentar
Fra : vbvbvbvb

Dato : 16-05-04 21:53

Jeg vil gerne have hjælp til at fjerne alle spor af min Norton Internet Sesurity fra min PCer. Jeg har fjernet den fra tilføj/ slet, men kan ikke instalere Norman fra TDC inden alt er blevet fjernet.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-05-04 08:30

Hvorfor ikke spørge TDC hvordan du fjerner NIS de sikkert hjælpe dig.
Ellers er der jo Symantec hvor programmet stammer fra. Gå ind på deres hjemmeside og se efter hvordan du gør.
Hjælpen er på Engelsk mener jeg.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-05-04 09:15

Eller benyt dette link fra Symantec.
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 17-05-04 10:40

Tak for svaret Anli.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 17-05-04 14:34

Selvtak Surf.
Jeg er glad for at du accepterede mit svar.