/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Cowboy i usa/canada!!!
Fra : Tex_Tes
Vist : 353 gange
20 point
Dato : 09-12-03 22:17

Jeg har lige et spørgsmål. håber at i kan hjælpe!! Er der nogen mulighed for at komme til usa eller canada på lovlig vis og arbejde som cowboy. Kunne godt tænke mig at prøve det, min farfar var i argentina, men det er jo nogle år siden nu. På forhånd mange tak..

Mvh thomas
email : rexen.jessen@vip.cybercity.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 22:26

Hej.

Du skal have et arbejde derovre på forhånd, og derefter søge arbejdstiladelse og visum gennem ambasaden.

Hvis du ikke har arbejde på forhånd, må du prøve at søge om et turistvisum (3 mdr.) og så prøve at få et arbejde og arbejdstilladelse.

Held og lykke

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-12-03 05:28

Du kan finde hjælp på de forskellige jobformidlinger.
AF Adecco Manpower Step Stone m.fl.
Gennem dem kan du søge job over hele kloden.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-12-03 08:03

Gør dig ikke de store forhåbninger et af kravene er at den arbejdskraft du kan tilbyde, ikke kan findes i US - og jeg mener at vide at de har kodrenge overthere!
Men de har så mange forskellige visum regler og måder at opnå visum - så kontakt ambassaden de er meget flinke og hjælpsomme - sig ikke til dem at du evt, vil tage over på turist visa de kan de ikke lide

Kommentar
Fra : Taitsi

Dato : 15-02-04 18:06

Prøv at deltage i Greencard lotteriet på http://www.usafis.org (koster penge at deltage, men billetten bliver betalt)
eller på http://www.state.gov/ hvor deltagelse er gratis, men hvor du selv skal betale billet.