/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vega+ 244 Centrino 1.5GHz
Fra : hojriiskim
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 09-12-03 20:29

Jeg overvejer kraftigt at købe nedenstående bærbar-computer...
Er der nogen der har nogle erfaringer med denne??
Eller nogen der kan fortælle mig om det er godt nok til film og lidt spil??
Hvad med prisen, er den rimelig??

På forhånd tak for hjælpen...

Kim

Intel Centrino M 1500 Mhz
14" SXGA TFT Skærm (1400 x 1050)
1024 MB DDR RAM
60 GB Harddisk
COMBO DVD/CD-RW 8x24x10x24
3D Intel 855 Grafik
Internt 56K modem & 10/100 LAN
Intel Pro2100 Wireless LAN indbygget
Li-Ion Batteri
Windows XP Home
Works/ Picture It/Age Of Empire II Gold

Tekniske specifikationer

CPU og Cache
Intel Centrino M 1.5GHz

BIOS
Supported PnP, APM 1.2 & ACPI 1.0

Chipset & hukommelse
400 MHz FSB (100 MHz QDR) 200pin DDR RAM optil 1GB

LCD farveskærm
14" TFT LCD, SXGA 1400x1050
16M farver

Grafik
Intel 845 GV 3D grafikkort, AGP 2.0 kompatibel. Intel Shared memory dynamisk allokerbar.

Grafik modes
VGA 640 x 480 256/64K/16.7M farver SVGA 800 x 600 256/64K/16.7M farver XGA 1024 x 768 256/64K/16.7M farve SXGA+ opstil 1280 x 1024 256/64K/16. 7M farver (ekstern skærm)

PCMCIA sokkel
1 stk. type II PC Card sokkel

I/O porte
2 x Audio stik til Microphone in / Speaker Out
3 x USB porte (USB 2.0) + Card Reader
1 x S-Video Output (TV-out)
1 x Telefon stik til modem 56K
1 x RJ-45 LAN 10/100 Mbit
1 x 15-pin CRT port
1 x DC-IN stik
1 x PS/2 port
1 x Firewire IEEE 1394
1 x PCMCIA Type II

Harddisk
2.5" 9.5mm Design optil 60GB HDD

CD-ROM / DVD
DVD/CD-RW Combo

Floppydrev
USB-floppy (medfølger ikke)

Lan/Modem:
56K - V.90 HSP modem Indbygget med RJ-11 / RJ-45 stik. Lan 10/100Mbit indbygget med RJ-11 / RJ45.
Intel Pro/Wireless 2000 LAN

Tastatur
86/87-key med MS Windows funktionstaster

Lydkort
AC97 V2.2 kompatibel audio kontroller. Sound Blaster Pro kompatibel.

Batteri
Li-Ion Battery Pack 2000mAH
SmartPower Technology

Strømforsyning
100-240V, 50-60HZ, 70W

Mus
Touchpad med 2 knapper, og scroll indbygget

Dimensioner
Bredde 305 mm x dybde 270 mm x højde 35mm

Vægt
2.5 kg

Pris 12.748,75 DKK

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 20:59

Hvis jeg ikke havde en bærbar i dag, var det een jeg godt ville købe. Eneste hage ved den er skærmens opløsning, så hvis du overvejende vil sætte en staionær skærm til når du spille film eller spil syntes det at være en ret god pc.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 21:57

Må indrømme at den har mange RAM i forhold til processor-ydelsen... Du vil ikke kunne køre flere programmer samtidig... Tjek denne (gik ud fra du holder ved en Vega... ): http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21478
Den har pentium 4... Du er velkommen til at kontakte mig, jeg vil med glæde guide dig...
Processor: Mobile processorne fylder mindre og bliver ikke nær så varme, men de er svine-dyre.. Hold på en Pentium 4...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-03 22:09

Udemærket PC, men ingen tilbud kan hamle op med Aldi`s, når de kommer med en næste gang, og jeg har på fornemmelsen, det bliver inden for 2 mdr.
Den sidste bærbare, der kom fra dem for ca 2 mdr. siden, var også under 13000kr. havde så vidt jeg husker DVD brænder og ca. alle eller bedre funktioner som "din", den var vidst på 2400 mhz, og 15" skærm, men jeg kan spørge, for 2 af mine kammerater købte den.
Men man skal være hurtig når de kommer med deres tilbud, alle deres computere, er tit væk over middag.
Desuden har de altid en tyk bog på dansk, næsten alle programmer, og selvfølgelig XP, er på dansk, og der er 1/2 eller 1 års gratis hotline.
NB. Aldi er Europa`s største computerforhandler, og forhandler udelukkende Medion.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 22:14

Og så skal man vel for en god orden sige, at computerpriser generelt er på vej ned, så har man tid til at vente så gør det.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-04 23:34

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-04 16:53

Nu når du reagerer på dette spørgsmål, kunne du så ikke reagere, på de andre, feks. dette som snart fylder et år:

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-11-04 17:58

Tak for svaret pallebhansen.

undskyld jeg ikke har fået afsluttet dem.. har fuldstændigt glemt det..
min fejl.. :)