/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Til strarup
Fra : pcboy
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 09-12-03 12:02

Hej strarup
Jeg så du viste meget om java på http://www.kandu.dk/dk/spg/9196 og jeg læste alt det du skrev men jeg har downloadet Jcreator men du sagde noget om Sun's JDK skal jeg også bruge den for at komme til at kompile java???
eller er det nok med Jcreator???

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 12:27

Citat
JCreator runs on Windows machines and requires Sun's Java SDK installed

fundet på : http://www.skylit.com/javamethods/faqs/jcreator2.html#downloading

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-12-03 13:05

Hej Pcboy

Strarup er ikke aktiv på Kandu længere, så sandsynligheden for
at han ser dit spørgsmål, er lig nul.

Det er derfor meget bedre, at du sender ham en mail.
Selv om jeg godt kender hans mail-adresse, er jeg dog ikke meget
for at lægge den ud her.

Men du kan jo prøve at skrive >strarup> i Googles søgefelt
og så prøve, om du tilfældigvis kan få øje på en mail-adresse
lige under det første link på siden:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=strarup

Hvis du kan, så er det dén, du skal sende dit spørgsmål til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 13:25

Pcboy -> De fleste GUI's til programmeringssprog har en facilitet til at vælge hvilken compiler og hvilke argumenter compiler'en skal bruge. I jcreater2 bruges åbenbart javac fra Sun som compiler. Det er sikkert derfor den skal være installeret.

Du må kunne se på dine output filer om de er blever compileret. En java kildefil hedder *.java og er en alm. tekstfil. Hvis den er compileret til at bruges som applet hedder den *.class og er i Bytecodes. Er den kompileret til 'native code' hedder den *.exe og er i maskinkode.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 09-12-03 15:15

Hej Molekyle
Jeg forstår ikke helt hvad du mener men betyder det at jeg skal til at downloade Sun's JDK før jeg kan compile mine programmer???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 15:25

Læs nu : http://www.skylit.com/javamethods/faqs/gettingstarted.html der står det hele.

Som strarup skrev til dig. Det jeg kaldte GUI (Graphical User Interface) kaldes, når det er til et udviklingsmiljø; IDE (Integrated Development Environment).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 15:28

Ps. Ja for søren; du skal hente sun's SDK her : http://search.sun.com/search/suncom/?qt=jdk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 09-12-03 15:56

Jeg har en gang downloadet noget der hedder j2sdk-1_4_2_02-windows-i586-p fra sun siden men jeg ved ikke om den kan bruges kan den det????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 16:22

Snup du hellere denne : http://java.sun.com/j2se/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-03 16:28
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-12-03 22:39

Hej pcboy,

øh... jeg er lidt træt lige nu... er lige kommet hjem fra et par dage i Holland hos mine forældre, så jeg vender lige tilbage til spørgsmålet i morgen eller overmorgen, hvis det ikke gør noget...

men såvidt jeg ka' se er det den korrekte fil du har hentet og som Molokyle henviser til...

Til Rellom,

jeg kukker indimellem stadigvæk forbi, men det var nu godt nok et rent tilfælde at jeg fandt dette spørgsmål...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:52

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>