/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
BLIVER SMIDT AF NETTET
Fra : frederikshavn
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 08-12-03 20:53

HJÆÆÆÆÆLP,er der nogen som kan hjælpe mig,mit problem er,at jeg hele tiden bliver smidt af nettet,jeg har mit internet hos webspeed,og min forb.er 2048/512,når jeg så bliver smidt af,prøver jeg at gå ind under nætværksteder,og h.klikker på min forb.og vælger reparere,og så for jeg en meddelse om at,fornyelse af ip adr.mislykkes,derefter slukker jeg for mit modem(motorola surfboard 4200),og lader det stå i ca.30sek,så sætter jeg strøm til igen,og så virker det igen i et stykke tid,alle lamper i modemet lyser hele tiden,også når jeg ryger af nettet,og det er p...... træls,især hvis man er ved at DL,noget,mit OS er WIN XP PRO,og jeg kører mit internet på netkort(ADMTEK-AN983 10/100 PCI KORT,det er helt nyt),mit netkort blinker godtnok bagpå når jeg går på nette,det vil være en stor hjælp hvis der er nogen der kan hjælpe mig,evt. med en guide,på forhånd mange tak

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 21:18

Dit netkort skal blinke, så det er ikke her fejlen ligger. Det lyder mere som modemet. Hvilken netudbyder har du?, for umiddelbart syntes det enten at være et modem-fejl eller din forbindelse ved netudbyderen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 21:25

Jeg er lige med på en lure på dette spørgsmål, for min forbindelse har det med at gøre det samme. Min udbyder er STOFA, og jeg har tidligere ringet til dem om problemet. De guidede mig igennem et eller andet som jeg ikke kan huske........men det hjalp ikke synderligt, for den gør det stadig indimellem

// Toupie

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 21:32

Hey frede
Det er en webspeed på oncable, du har. Er du helt sikker på at alle lamper lyser på dit modem, når du ryger af?
Du kan lave et lille nummer.
Skriv: 192.168.100.1 i adresselinien på din browser. Så kommer du "ind i modemet" , der har du en menu der hedder SIGNAL. Klik på den. Hvis du så skiver her hvad der står linie for linie, så kan jeg sige dig om det er dit antenne signal der ikke er goft nok. Alternativt er det dit modem der er ved at stå af.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 21:35

Til Toupie

Få en teknikker ud fra Stofa, så de kan måle dine kabler igennem. Et halvdefekt kabel kan drille i lang tid.
Eller prøv lige at lave det samme nr. som ovenfor.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 21:43

Hej Micjo

Det er heldigvis kun i perioder den driller
Jeg prøvede dit tip, men det eneste der skete ved det var, at siden forsvandt???!!!!!! Så måske jeg bare skulle ringe til STOFA.....når det har irriteret mig længe nok men tak

// Toupie

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 08-12-03 21:44

hejsa har selv stofa og haft samme problem de siger at du bliver sat på overvågning !!! ja ja den er fin men de gør intet ved det !!!

du kan lige så godt gå ned og få et af de nye modemer de har fået DET ER ET LILLE SORT et !!!!

held og lykke

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 21:51

Hej Bokke31

Skifter de det bare sådan uden videre eller skal jeg have brede skuldre og se sur ud???
Har det hjulpet med den lille sorte??

// Toupie

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 08-12-03 21:52

Hey Bokke

Problemet er sjældent modemet. Det er ofte forbindelsen. Enten dine egne kabler, eller ude i vejen.
Hvis problemet bliver ved så få en teknikker ud, det kan bestemt godt betale sig.
Overvågning; jo den er god nok, de kan se din signalstyrke og alt andet hele tiden, de "optager"
den kun hvis der er problemer.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-12-03 21:59

til micjo
Frequency 305750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -2 dBmV
Channel ID 1
Frequency 24784000 Hz Ranged
Ranging Service ID 14
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 41 dBmV

FRA FREDERIKSHAVN

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-03 22:08

HeJ Igen

Ok der er ikke signalet, der er noget galt med. det ligge ganske flot.
Næste gang du ryger af, så lig mærke til om der er lys i de 4 grønne lamper,
hvis den nederste blinker er det signalet, der er gået.(så er det en periodisk fejl i antenne anlæget. ring TDC)
Tror nu mere på at dit PDS kabel kan smutte ud af hak, når du flytter på maskinen/modemet.
Ellers må du have dit modem byttet.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-12-03 00:38

Tak for svaret micjo.nu får jeg nyt kamel+modem,så jeg håber det hjælper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 00:49

>frederikshavn

Det gjorde jeg dig allerede opmærksom på som den første.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 09-12-03 01:03

ellebye!!!! ja men hvad fanden !!!! det er åbenbart ikke nok *GG* hvorfor !!! forstår jeg så heller ikke !!*s*

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 11-12-03 16:03

Tak til alle der svarede mig,men det hjalp ikke en skid,selvom jeg fik nyt modem,det var opsætningen af mit netkort,som drillede mig,problemet er løst nu,men tak for alle de gode råd