/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Færdselsulykke afværget - men hvor
Fra : semmer
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 08-12-03 13:05

Allerførst - korrekt besvarelse af dette spørgsmål giver 300 point. Jeg ønsker blot ikke at sende 300 point ud, for hvis ingen kan svare, er de jo bare væk. Derfor (i første runde) "kun" til 100 point.

***************

For et antal måneder (stadig 2003) siden afværgede en lastbilchauffør en større trafikulykke, ved at tvinge sit vogntog i grøften, hvor det pænt lagde sig til hvile på grøftekanten, i en vinkel på 45 grader. Altså ingen skader af større betydning på vogntoget, og da slet ingen skader på de personvogne, han ellers ville være tromlet hen over.

En bemærkelsesværdig reaktion fra lastbilchaufførens side. Kun ganske få er i stand til at foretage en kvart drejning med rattet og dermed styre væk fra det foran (f.eks. en spøgelsesbilist). De fleste fryser fast i situationen - og dør!

Jeg så den gang et billede af situationen (i en avis, husker ikke hvilken) - men artiklen er desværre ikke til stede nu.

Kan du hjælpe mig videre, f.eks. fortælle mig hvilken avis og dato - så forhøjer jeg med 200 point, til ialt 300

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-12-03 17:41
Kommentar
Fra : semmer

Dato : 09-12-03 00:19

Desværre ikke Emesen! Ellers udmærkede billeder.

Mvh - SEMMER