/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
lovlig
Fra : hansen000
Vist : 474 gange
20 point
Dato : 06-12-03 14:31

Er det lovligt at sætte en polini 40mm cylinder på en PGO HOT 50 altså sådan at politiet ikke kan sige noget til det.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-12-03 14:42

det kommer an på hvad der sidder på fra fabrikken..

du må IKKE lave konstruktionsændringer (eller hvad det nu hedder)

mener at man må forøge cylinderens ø med 1mm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-03 14:48

Hvis det er for at få den til at køre hurtigere end de 30 tilladte er det ikke lovligt. Bliver du standset af politiet og de opdager det, tager de din knallert med. Bagefter kan du hente den i løsdele. Det, der var ulovligt, har de fjernet.

mvh ans

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-12-03 19:46

Efter som det er en Polini cylle, så kan du nok godt regne med at den er ulovlig, den er sikkert portet lidt hårdere end en original cylinder....

Kommentar
Fra : Awaiko

Dato : 07-12-03 20:12

Hvis du putter noget på som er større og øger hastigheden ( bare med 1 ) så er det ulovligt . Men hvis du putter noget andet lort på som ikke gør noget og scooter/knallert ´en stadigvæk kan køre 30 så er den HVIST ikke ulovligt ..

Hvist = Ved ikke men jeg tror ..

--Awaiko

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 07-12-03 20:28

ja det er ulovligt da den overskrider cylinder volumen med 1 ccm og det må du ikke man må slet ikke ændre på ccm el. ligende..

--zeck--

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 07-12-03 20:28

ja det er ulovligt da den overskrider cylinder volumen med 1 ccm og det må du ikke man må slet ikke ændre på ccm el. ligende..

--zeck--

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 12-12-03 17:47

Hej
Zeck har ret i at det har også noget med ccm forøgellse at gøre, men generelt er det lige meget hvad du sætter på... er det ikke orginalt=godkendt... JA så er det ulovligt...

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 18:41

Hip halløj Hansen !!!

Det skulle vel ikke være en Polini sport 50 cc?! du tænker på, den har en boring 40mm.... Men ja for at gentage de andre igen, så er det ulovligt ! Hvis det er Polini spoirt 50 cc, yder den 13500 RPM og en god topfart :D

Du kan resikkere, politiet tager din knallert, men det er plejer at være efter 3.strike sååå... Men what the heck man lever kun 1 gang, det lige en ting man må gøre op med sig selv om man vil tune... Dengang jeg havde knallert, tror jeg sgu ikke jeg havde en som var lovlig, hehe.. :D men man skal selvfølgelig passe på ikke at køre ind i nogle med tuned knallert, da så gælder ens ansvarsforsikring ligepludselig ikke, og så kan man stå med uoverskuelige konsekvenser.....

Hold dig munter..
Mvh
Thomas