/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billed program
Fra : brianhs
Vist : 199 gange
50 point
Dato : 06-12-03 14:00

Kan man få et program, hvor man kan lave en baggrund af billeder, og så ligge andre billeder in over på kryds og tværs?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:05

Jep.
Corel phothopaint,
Adobe Photoshop

For lige at nævne de professionelle programmer.

JMS

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-03 14:05

Det bedste vil være et program som kan arbejde i lag som f.eks. Adobe Photoshop (det koster en formue) eller PaintShopPro (som er til at betale)
Du kunne også prøve Gimp for Windows http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/ (gratis). Jeg ved ikke om det kan arbejde i lag, da jeg ikke selv har prøvet afprøvet programmet endnu, men det er værd at tage et kig på det.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-12-03 14:06

jmsgruppen>>> du er hurtig (det må være et spørgsmål om sekunder)

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:06

Glemte lige at sige, at de programmer kan alt, (næsten)
fotomanipulation, hvis du ønsker et billede af dig selv, der trykker eks. Bill Clinton i hånden, ja så kan det også laves...

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:08

>>catbody
Nope, har et lille program der presser mig ind i toppen...

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:10

brianhs
det er rigtig, at disse programmer ikke er så billige. Corel, hele suiten ver. 11
med Draw (grafik) photopaint, OCR, capture, move og mange flere programmer koster ca. 4.500,00 plus moms, og det er det billigste.

JMS

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-12-03 14:36

find tasten >>print screen<< den ligger til højre for >>f12<< og til ventra for >>scroll luck<<
tryk på den....
åbn programmet >>paint<< (start-programmer-tilbehør-paint)
i paint,der er windows billidbehandlingsprogram,skal du gå op i rediger (genvej alt+r)
vælg nu >>sæt ind<< er den der ikke skal du igen trykke >>print screen<<
du har nu et billed af hele skærm-billedet,men du vil sætte oven i hinanden så:
der er under rediger og fil,en masse værktøjs muligheder,vælg den lige under rediger
der ser ud som en firkant der er med de her linier - - - - - - (som firkant)
brug musen til at indramme den del af billedet du vil bruge.
når det er vælg kan du i rediger(alt+r)vælge kopier....
opret derpå et nyt tomt billede og i rediger kan du sætte det ind,gem det som f.eks
billederne.bmp
brug samme måde til at sætte flere ind i det,det faktisk ret let når du først finder ud af det...
du kan sekkert have flere paint åbne samtidig....
håber det løser dit spørsmål...ellers go dag....

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 06-12-03 15:21

Det hænder jo osse at der er demo versioner af fx. Photoshop med på CD'en i diverse PC blade,
det var da en billig mulighed. Prøv at spørge på biblioteket.

Mette

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-12-03 09:22

Er nogle af disse programmer på dansk?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 13:01

De programmer jeg har nævnt, kan du få på dansk.
Men de er mest brugt på engelsk.
pørg i en forretning, om de har en ældre version af eks. photoshop. så koster den kun det halve.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 17:17

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-12-03 18:50

det samme her