/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
ER KATTEN GRAVID???????????????????
Fra : sazzy
Vist : 1465 gange
50 point
Dato : 05-12-03 16:38

vores ca. halvandet år gamle hunkat snoopy, hendes mave buler ud når hun går. Hun er meget tyk og vi undrer os om hun er gravid. Det mærkelige er bare at vi har givet hende p-piller en gang om ugen, men vi har glemt det en enkelt gang for et stykke tid siden. Hvis hun er gravid er vi bange for at det tager skade på ungerne at vi har givet hende p-piller.
Har nogen et godt råd?????

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 60 point
Dato : 05-12-03 16:49

på nettet kan man spørge en dyrlæge, ellers vil jeg anbefale at i kontakter en dyrlæge.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 05-12-03 16:54

Jeg vil også anbefale at gå til jeres dyrlæge - hvordan vil I have at vi, der sidder for den anden ende af linken, skulle kunne vurdere det?

/dortedyg

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 05-12-03 17:16

Uden at have set damen tror jeg godt at jeg tør sige, at hun er med killinger.
Din beskrivelse passer godt på en gravid hunkat.
Med hensyn til pillerne vil jeg tilslutte mig til de forrige råd - spørg en dyrlæge!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-03 17:26

Enig med dortedyg
Kun en dyrlæge kan ved undersøgelse afgøre det ( det er ikke nok at ringe, det kræver et besøg hos dyrlægen). Hvis katten er gravid føder den måske før i når til dyrlægen.
mvh ans

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 05-12-03 17:40

Enig med samtlige svarere.
Det kan meget vel tænkes, at katten er drægtig, selv med kun en enkelt "smutter" f.s.v. angår p-pillen.
Der er masser af eksempler på, at killinger, født under sådanne betingelser, er blevet født med div. handicaps og mangler. Til glæde for hvem? ingen...
Altså til dyrlæge, abort og i fremtiden bedre styr på det med pillerne.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-12-03 17:47

Så ring omgående til din dyrlæge, som jeg tidligere beskrev! Uønskede killinger er ikke det bedste!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-03 18:07

Hey, sazzy. Det er vel ikke sådan, at I kan huske, hvor længe siden det er, at I glemte den lille pille?

Kik på denneher... http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=2/menu=5/

-der står lidt om den gravide kat. Og et andet sted står der om p-piller, at de ikke må gives, fordi de kan forhindre en normal fødsel... Der står ikke noget om misdannelser... Men det er jo galt nok, hvis den unge moder egentlig skulle have født for flere dage siden... Så der er vist ingen vej uden om dyrlægen..

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-12-03 19:51

Vores kat fik p-piller indtil en uge før hun fødte.
Først der opdagede vi at hun var gravid. Det viste sig at vi var statet et par dage for sent. Kombinationen af po-piller og hendes unge alder (1 år) betød, at det endte med et dyrt kejsersnit.

Derfor: Afsted til dylægen med det samme - hvis hun er gravuíd, skal I straks stoppe med p-pillerne.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-12-03 19:59

KONKLUSION

DYRLÆGE HURTIGST MULIGT

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 06-12-03 01:24

P pillerne er ikke 100% sikre - så et godt råd herfra er at få katten stereliseret. Får hun killingerne, så pas på, hun kan komme i løbetid når killingerne er ca. 14 dage gamle. Egne erfaringer

Mine 2 er stereliseret nu.

Karin

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-12-03 11:24

Ja, men Karin, du ved sikkert at der er mange der ikke vil sterilisere sin kat, men det er absolut det sikreste, så får man ikke de mange uønskede killinger. P-piller er og bliver (undskyld mit franske) noget lort! Personligt så undgår jeg p-piller til min katte. De er kun indendørs katte. Hankatten er neutraliseret, det var vi nødt til, ellers strintede han allevegne.

Godkendelse af svar
Fra : sazzy

Dato : 09-12-03 14:16

Tak for svaret 25.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-03 17:31

Jammm Sazzy! Får vi så aldrig at vide, om katten var gravid??????

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 16-03-04 14:25

vi tog den til dyrelægen og den var IKKE gravid.
tak for alle svarene

Kommentar
Fra : 25

Dato : 16-03-04 14:31

Nej den havde måske fået orm?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-03-04 14:35

Tak for informationen, sazzy. Det var da godt, der ikke var småfolk i vente.

Jeg håber, at I samtidig fik en snak med dyrlægen om prævention. -Sterilisation er en ret lille rutineoperation, bestemt ikke værre end at poste piller i katten i årevis.

Held og lykke med Snoopy fremover.

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 16-03-04 17:24

jeg er kun 14 år, og jeg synes at det er uanstændigt af min mor og hendes kæreste at de ikke vil have snoopy steriliseret.
Snoopy er en kat som vi ca. for et år siden fandt i vores have. Hun VILLE bare indenfor så idag tør vi godt kalde os ejere af hende.
Snoopy er altid meget kælen, lige inden hun får sine p piller, men når hun har spist dem virker hun lidt reserveret.
Men hvis I forstår så kan jeg ikke rigtig gøre noget ved det!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-03-04 17:33

Jeg synes, at det er fint hvad du gør. Sazzy. Du bekymrer dig om katten og tager stilling til, hvad du synes er rigtig og forkert. Det er mere end godt nok i din alder.
Du kan ikke bestemme, hvad de voksne skal vælge. Men du kan bevare dine meninger og følge dem når du meget snart selv bliver voksen.

Jeg er sikker på, at du får et fint forhold til dine egne dyr når du selv skal til at bestemme.
Hav det godt.

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 16-03-04 19:45

tak det var pænt sagt, har også katte hos min far

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-04 14:10

HeHe, -fedt nok!. Min søn havde kun computer begge steder da vi blev skilt. Hunden måtte han nøjes med hos mor.

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 20-04-04 09:47

nogle katte bliver fede når de for p-piller.
min kat blev rigtig fed,men så stoppede jeg med at give hende dem og hun tabte sig rigtig meget.
men så fik jeg hende steriliseret og hun blev fed igen.
det kan jo være der for.