/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Hvad spiser en bodybuilder?
Fra : Patriar
Vist : 2612 gange
120 point
Dato : 04-12-03 22:17

Hvad spiser en bodybuilder, eller en type som bjarne riis?

Jeg har hørt at de spiser helt vildt, og alligevel ikke tager på. Så det må være noget helt specelt sammensat.

Jeg kunne ikke finde noget på nettet om det.

Er der andre der har mere held i sprøjten?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-12-03 22:33

EN af grundene til, at eksempelvis en cykelrytter ikke tager på selvom han spiser en del, er jo at han forbrænder tilsvarende meget, ved at cykle indtil flere hundrede kilometer om dagen

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 05-12-03 00:18

Ja men det er ikke nok at motionere. Jeg træner selv mindst 2 timer om dagen og mindst 6 gange om ugen. Og jeg kan vride min t shirt når jeg er færdig.
Men alligevel skal jeg passe på hvad jeg spiser.
har også fået at vide af flere elite udøvere at jeg har ret i hvad jeg siger.
Kroppen er som som en bankbog. Hæv mere end du sætter ind, så taber du dig.

Hvis de bare spiste hvad de ville lignede de alle Brian Nielsen.

Men er der ikke noegn der ved noget??

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 120 point
Dato : 05-12-03 02:56

Bodybuildere spiser meget protein, mens de bygger muskler op. Protein kan komme fra magre proteinkilder (kogt æggehvide, tun (i vand), kylling (uden skind)) eller deciderede proteinpulvere. Op til konkurrencer reducerer de deres fedtindtag for at musklerne skal fremstå mere tydeligt - derfor tager de også meget solarium og smører sig ind, så huden skinner. Efter konkurrencerne spiser de fleste nok almindeligt sundt, grønt og forholdsvis fedtfattigt.

Cykelryttere lever nok nogenlunde som bodybuildere mellem konkurrencer, men skal op til og under et løb have fyldt deres sukkerdepoter op. Derfor ser du dem ofte spise en banan. Og under løbet drikker de sportsdrikke.

Til hverdag, når du ikke skal præstere noget særligt, er det ikke nogen god idé at få dine kulhydrater fra hurtige kulhydrater (læs evt om "glykæmisk index" på nettet), da for meget frit tilgængeligt kulhydrat i blodet, vil provokere dit insulin til at lagre fedt.

Månedsbladet I Form har mange af denne slags oplysninger - du kan evt bladre nogle igennem på biblioteket.

Jeg har for nylig sendt 2 A4-sider til en anden om kostsammensætning. Desværre har jeg de kun som sendt mail, så jeg kan ikke kopiere hertil, men hvis du vil bære over med, at det er adresseret til Lea, så kan jeg godt sende det til dig, hvis du sender mig en mail på aknoerby@hotmail.com

VH Sismo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-03 15:22

Alt om bodybuilding nutrition her : http://www.frsa.com/oldbblinks.html

Du må selv vælge blandt de mange link's

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 06-12-03 10:27

Tak for svaret sismofyt.