/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik til julefrokost
Fra : henriko
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 04-12-03 13:59

Hey folkens,

Jeg skal i næste uge optræde med min duo til en firmajulefrokost, hvor alle ligger i alderen 35-60 år. MEN jeg mangler inputs til hvilke numre vi skal have med på repetoiret? - Beatles og lidt dansktop har vi allerede på, men jeg kunne godt bruge 10 numre mere, som vi nemt kan øve op på en uge :)

På forhånd takker!

/Henriko

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:04

Der findes et genialt julemedley der kører på: På loftet sidder nissen... hvor man har linier fra alle mulige julesange.

Spille til firmajulefrokost, uha, pissefulde amatørdrankere, det kan godt blive lidt træls. Det og så "sportsafslutninger" er de ubetinget værste at spille for. Så hellere spille på et bumseværtshus.

Kommentar
Fra : henriko

Dato : 04-12-03 14:12

Hey 3773,

Hehe, det er sgu' ret harmløse drankere vi skal spille for!
Men jeg skal bruge nogle gode ørehængere fra deres ungdom af - så springer de alle op og danser :)

/Henriko

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 14:14

Crendence Clearwater, nemme at indøve.. og populære hos alle
Gammel rock medley, bland et fem-seks numre
Her var lidt inspiration..
Er selv gammel musiker (guitar)

MVH
JMS

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:29

Elvis er altid godt, gammelt rock & roll i almindelighed Jerry Lee osv. Gerne i medley'er, så kan man snart få dem kørt trætte.

John Mogensen kan alle skråle med på (er heller ikke så vildt). Liller (ensom dame fyrre år).

Shu bi dua - igen skråle med

Gasolin - igen skråle med

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:33

Glemte helt ældre Bamses Venner.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:33

->JMS . Ditto her...

Kommentar
Fra : henriko

Dato : 04-12-03 14:48

Yeaah, men jeg har ingen akkorder på de herlige danske sange. Er det noget I ligger inde med??

Tak,
/Henriko

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 14:50

>>>henriko
det nemmeste for dig, er at søge på:
www.google.com
her kan du finde de fleste..
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 14:54

eks. her
http://www.ultimate-guitar.com/

http://www.dahlnet.dk/gw/tabs.php
O.s.v. søg evt. på titler omkranset sådan "glade jul"
Held og lykke...
(nb har de fleste, men på gl. papir sorry)
MVH
JMS

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:59

Det samme her - det ligger på papir. Jeg tror jeg kan præstere en fire fem fuldfede ringbind.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 15:01

Bruger i SMF?

Kommentar
Fra : henriko

Dato : 04-12-03 15:12

SMF ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 15:21

Standard Midi File = "snyde-orkester"

Kommentar
Fra : henriko

Dato : 04-12-03 15:25

Naaaahh, vi spiller økologisk musik - ingen tilsætningsstoffer :)

Dig som har de fulde ringbind skulle tilfældigvis ikke bo i Århus ??

/Henriko

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 15:31

Desværre små 100 km fra. Jeg er heller ikke på det rene med, hvor meget der er akkorder på (plejede at spille pr gehør og brugte normalt kun at have akkorderne stående på nogle få af numrene). Iøvrigt er de spredt på flere lokaliteter i huset, så jeg får lidt svært ved liiiige at hjælpe.

Kommentar
Fra : Hansriis

Dato : 04-12-03 18:19

Hej
John Mogense Der er noget galt i Danmark, så lenge jeg lever, Nina kære nina, 2 mennesker på en strand. Hvide sande ( jeg er fisker fra Hvide Sande) Crazy tyroler hat, stik mig en øl, Vi maler byen rød. Hvalen Valdborg , Himmelhunden.
Ja det er nogle der kan få folk op fra stolen.det er et lille udpluk, Hvis du mangler flere ider så skriv lige tilbage.

MVH. Hansriis.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 10-12-03 20:07

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : lasselynge

Dato : 10-12-03 20:20

Kim Larsen er da det perfekte svar på dit spørgsmål.
Du kan finder akkorder til næsten alle hans sange på www.kiml.dk..

god julefrokost

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-01-04 10:20

Henriko, hvad med at acceptere en kommentar som svar?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 10:49

??????