/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Erfaring med VOLA (vask/brus)???
Fra : beep
Vist : 5102 gange
50 point
Dato : 04-12-03 12:32

Jeg er ved at få lavet badeværelse i øjeblikket og er ret tændt på at få Vola-batterier til både håndvask og bruseniche.
Men hvordan er kvaliteten af Vola? Jeg er lidt bange for, at designet er sat over brugsværdien, og så kan det jo næsten være lige meget.
Giver bruseren f.eks. "vand nok" til at man kan føle sig overskyllet - både håndbruseren og den fastmonterede på væggen?
Er vandhanen bare helt fantastisk, eller er den for speciel til at være nyttig?

Bruser: http://www.vola.dk/sw270.asp
Håndvask batteri: http://www.vola.dk/sw212.asp

beep

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 13:33

Vola er armaturer af temmelig høj kvalitetsniveau. Men du bør skaffe dig en væsentlig rabat på listeprisen. Sådanne vandhaner er der uhyggelig høj avance på. Jeg mener at kunne huske at medarbejder-rabatten er i størrelsesordenen 75 - 80% på listeprisen.

Kommentar
Fra : beep

Dato : 04-12-03 13:42

Har du selv konkrete erfaringer med Vola? Hvordan er brugsværdien - brugbarhed i forhold til design?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-03 14:00

Har været i et VVS firma. Vola var ikke det der normalt gik i stykker.

Jeg har selv Oras. Måtte have ny indmad i efter 2 år.

Accepteret svar
Fra : a.kogler

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-03 10:58

Da vi renoverede badeværelse for 15 år siden blev der installeret Vola overalt. Bruser, håndbruser, vandhane til håndvask vandhane til bidet. Vi synes det var det flotteste design, men allerede ved installationen havde vi problemer, da vi kontaktede flere VVSer der ikke ville installere VOLA. Vi ringede så til fabrikken og fik kontakt til en VVS. Det fungerede fint i 5-6 år, men så startede problemerne. Bidet vandhanden skulle have skiftet pakning, det har vi nu gjort hvert år indtil for 1 år siden, hvor vi simpelthen har slukket for vandet, da vi ellers skulle købe en helt ny vandhane. Grebet til bruser og håndvask blev udskiftet for 7-8 år siden, men grebet til håndvasken kan næsten ikke drejes, og forretningen siger det skyldes snavs i vandet???? Håndbruserslangen begyndte at falde af (meget naturligt efter så mange år - intet holder evigt), men en pakning/møtrik eller hvad ved jeg kunne ikke købes ej heller slangen alene, men vi måtte købe et komplet håndbrusersæt (ikke billigt) . Vi fik i sin tid installeret det hele i hvidt, og det er temmelig slidt nu, og ville egentlig gerne udskifte det til stål, men min mand vil overhovedet ikke høre tale om at sætte Vola ind igen. Men jeg synes stadig at det er et flot design, og knager, toiletrulleholde, tandbørsteholder osv fungerer perfekt.

Kommentar
Fra : beep

Dato : 21-12-03 15:02

Tak for dit svar a.kogler - det er den slags erfaringer jeg har efterlyst!
Jeg har hørt fra Vola fabrikken, at hvis man installerer Vola skal man også opsætte et snavseopsamlingsfilter, som tager alle de store urenheder i vandet (f.eks. ruststykker). Jeres erfaring med Vola understøtter dette.

Godkendelse af svar
Fra : beep

Dato : 21-12-03 15:02

Tak for svaret a.kogler.