/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
suzuki fz50 uden cdi
Fra : sphere
Vist : 2008 gange
150 point
Dato : 03-12-03 17:41

jeg har en fz50 uden cdi. den har kunne køre uden men kan ikke mere.
hvordan kunne den det?
er der nogen der har et trick til at få den til at lave gnist på den nemmeste måde?
virker de der atom/mega fire tændinger til fz`eren

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 12:14

Tjaaa start da lige med at tjekke om der er gnist på tændrøret det er da det første du skal have gjordt !

pil tændrøret ud og rens det ! derefter sætter du tændrørhætten på tændrøret, og ligger tændrøret så det ramer stellet så kickstarter du den og ser om tændrøret gnister ! gnister tændrøret ikke er det sandsyngligvis gået i stykker og du skal ned og købe et nyt hos din lokale knallert/cykelforhandler, såden 1 koster omkring 25 - 30 Kr.
Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : sphere

Dato : 07-12-03 00:44

det er ikke tændrøret, det er helt nyt! der er strøm fra fødespolen men ifølge thansen`s lednings net skal den gå til en cdi unit, men den er der ikke og har aldrig været der. så det jeg vil vide er,hvordan den kunne lave en gnist, uden en cdi til at fortælle hvornår? jeg har rodet med knallert i snart 10 år, men aldrig med elektronisk tænding.
jeg tror det er tændspolen. jeg får snart en ny, så skal jeg nok skrive hvis det er den, men uden platiner eller cdi burdte
den ikke vide hvornår den skal lave en gnist..
ellers tak thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 00:06

Det er da ikke så svært at følge tændrørskabelet tilbage og se om den ikke er sat til en tændspole (som måske ikke har ordentlig stel)
Er du sikker på den ikke har platiner?, så skulle der jo være sat en elektronisk aftaster ind i stedet, det lyder usansynlig.
Der er strøm fra fødespolen? Nu er det vel ikke lysspolen du har målt på, for fra fødespolen skal strømmen jo pulsere, når platinerne arbejder.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : kandu4thomas

Modtaget 150 point
Dato : 16-12-03 09:48

Jeg har haft en FZ50ér og der var sguda CDI tænding på den ! Og ja der sidder tændspole på ! hvis du er din tændspole ikke virker kan du købe en ny hos tSvansen http://www.thansen.dk/products.asp?c=193595726&n=282523835#xy til 300 Kr. Ellers kan det jo også skyldes nogle andre ting, jeg fandme tit vrøvl med min FZér, har du mærket om der er kompression på ?!

Vh
Thomas

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 18-12-03 18:43

Med alt i alt mester..! Prøv at skifte din CDI eller din tændspole ! fejlen ligger i en af de 2 ting !

og FZ50 har elektronisk CDI tænding !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:19

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : sphere