/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mikrofon til Win98
Fra : evaldo
Vist : 270 gange
50 point
Dato : 03-12-03 03:02

Har tænkt mig at benytte skype på min win98. TIl dette har jeg købt
en headsæt. Puttet stiket ind og lyden virker, men modtageer kan ikke
høre hvad jeg siger. Har prøvet stikket mange steder. Har prøvet at køre en hardware af externe enheder for at se om den ikke fangede min mikrofon.

Men faktisk er der da intet jeg skal installere for at headsættet kan køre ?

Hvad er så galt - mit headsæt eller computeren ?

Der er ingen knap til on/off på headsættet.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 03-12-03 08:34

Har også prøvet SKY PE ,og det er ikke hos alle det virker som det skal,prøv forb med MSN MESSENGER.Når SKY PE virker ,er lyden mange gange bedre
Mvh Ole

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 03-12-03 09:24

Finders der ikke et lille program i windows98, hvor man kan indspille lyd?
"Audiosampler" under "programmer" - "tilbehør" og "multimedie"(måske?)
Prøv om du kan indspille lyd.
Hvis du kan de, så virker dit lydkort og windows korrekt.
Men som ofa også sir´ så prøv også med MSN Messender, som også har et telefonprogram.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 03-12-03 16:17

sound recorder er der noget der hedder..kan afspille wawe filer
jeg lige har downloaded, men når jeg selv generer en lydfil blvier
det ligesom ikke til noget...måske ville det være smart at låne en microfon
og se om det er den ellers må det jo næsten være hardwaren

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-12-03 17:25

Jeg vil tro at der på lydkortet sidder en jumper nær ved mikrofonindgangen. Med den kan man vælge, om der skal arbejdes med dynamisk mikrofon eller kondensatormikrofon (elektret). Sidstnævnte skal have en forspænding, og det skal den første ikke. Så prøv!!! Der er næppe noget, der går i stykker af at du flyttet junpere i mikrofonindgangen. Tag én ad gangen, og virker det ikke, så sæt tilbage og prøv den næste.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 17:34

Du har vel også sat microfonstikket ind og det rigtige sted.
I messenger er der en lyd og microfon tester.
Til dit lydkort har du måske et program hvor også microfonen er med. Den kan være afbrudt.
Emesen.

Kommentar
Fra : evaldo

Dato : 03-12-03 21:06

jeg har fået mikrofonen testet på en anden computer - den virker..mit lydkort
sidder direkte i motherboardet...og der er da ingen switches eller kigger jeg forkert

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-03 21:12

Det er en afbryder i et program ikke en på comp.
Har du prøvet med messenger, for der kan du teste microfon.
Emesen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-12-03 15:08

Prøv dog Messenger,der er både lyd og billed test,hvis microfonen ikke giver udslag,har du sat den forkert i.
Mvh Ole