/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvor stor en bøde
Fra : dx_4gear
Vist : 1341 gange
15 point
Dato : 02-12-03 21:48

jeg har en yamaha DX-4gear, og jeg er 14 år, min knallert er lovlig.... så længe det vare. men hvad sker der hvis jeg bliver stoppet, og det eneste der er galt er at jeg er 14? hvor stor bliver bøden? og gør de andet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-03 21:54

Du kan læse lidt her. Der er godt nok tale om en tunet knallert, men hvis du bliver stoppet mere en 1 gang bliver de sociale myndigheder indblandet.
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-497.html

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 23:25

>dx_4gear

Hvofor i alverden går du i de tanker at begynde at begå sådanne ulovligheder, er det fordi det er smart?, er det fordi dine kammerater gør det? eller hvad?

Hvis du ønsker at blive noget her i livet er mit råd, at du bør holde dig langt fra sådanne ting. Hvis du først er blevet registreret i systemet vil det hænge over dig resten af dit liv, og ærlig talt, er det det værd?

Jeg syntes du skulle tænke meget over hvad du har gang i inden det bliver for sent, får så er det for sent og så at fortryde. Du har trods alt hele livet foran dig.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 04-12-03 07:49

Jeg er blevet stppet og jeg er kun 13 år gammel. Selvom at knallerten var tunet (skal lige sige at man kunne næsten ikke se at den var tunet) og jeg kørte uden hjelm, han skrev mig IKKE en gang ned....
men det hedder sig bliver man stoppet anden gang når man ikke er gammel nok, får man en advarsel til, men hvis den samtidig er tunet konfiskeres den på stedet...

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 04-12-03 07:53

ellebye> det har ikke noget med at være smart at gøre, det er bare en drengerøvs-ting.. fordi det er sjovt.
P.S. jeg skal først have knallert når jeg får kørekort osv.

Kommentar
Fra : morten_dahl

Dato : 04-12-03 20:19

ellebye, sådan er det at ha benzin i blodet! du vist nok en bøde på 1000 kr.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 10:40

Wow wow wow ellebye, der er vist ligesom noget du har misforstået med straffe reglerne i DK !!!¨

For det første er det er det sgu ikke noget de skriver på ens straffeattest! det bliver jo heller ikke skrevet på din straffeattest hvis du kører forstærkt i bil eller ikke har ehvervet kørekort!!

Jeg er 14 år og kører også glad afsted på min Yamaha Jog as.. Jeg er blevet stoppet af politiet, så længe du bare er venlig og taler høfligt til dem, kan du sagtens slippe med en advarsel! Det gjorde jeg !!
Jeg ringer et par dage efter til politiet for at høre hvad konsekvenserne var at blive snuppet uden at have ehvervet kørekort til knallert !
Bøden er= 500 KR! MEN!! jeg syntes godt nok du skal have en hjem ! jeg er blevet hentet i ambulance for at side bag på en tunet AP sonic uden hjelm !
jeg syntes det helt fint du vil køre knallert det sgu også meget skægt, men for filen da ! køb da en hjelm !
Med Venlig Hilsen
Thomas Petersen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-03 11:12

Som jeg tidligere har skrevet bliver de sociale myndigheder indblandet, hvis det er en forteelse, der bliver gentaget.
Man skal være fyldt 16 år og have knallertkørekort før det er lovligt at køre på knallert.
Det der undre mig at forældre tillader at deres børn kører ulovligt, men det kan i rollinger jo ikke forstå, da det er en mangel i opdragelsen.
Enig med ellebye.
ans

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 11:47

Kan du så ikke forklare mig, hvad er det store problem i at køre på en knallert som kører lovligt = 30 km/t ?! når du snilt kan køre 40 km/t på din cykel......
En knægt på 14 år, kan køre lige så godt som 1 på 40 år!
Det med du siger de sociale myndigheder bliver indblandet har jeg aldrig noglesinde hørt noget som helst om, og jeg kan love dig for at jeg kender mange som er blevet stoppet flere gange uden at have ehvervet førerbevis, kørt på tunet osv.. hvor de er sluppet med advarsler og bøder!
forestil dig hvad det vil koste hvis man skulle blande de sociale myndigheder ind i hver sag, når ca. hver 5 unge kører på knallert uden at ha ehvervet knallertbevis!
Det lyder lidt som om du har haft en meget streng opdragelse og selv gerne ville have kørt knallert der du var yngre ! Måtte du overhovedt køre cykel før du var myndig ???!
Thomas P

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 06-12-03 23:16

jeg vil lige oplyse om at jeg kører knallert fordi jeg synes det er sjovt, og det er rigtig sjovt at samle en knallert fra bunden og så komme ud at køre på sit resultat! jeg bakker BoStY,morten_dahl og kandu4thomas helt i top for de forstår glæden i en motor!!!!

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 07-12-03 00:04

Såden skal det være :D nu har du fået svar på kallorius ! 500 Dask for du i bøde

Hvis du vil vide mere, stik mig din mail så kan jeg sende dig 1 kopiark med alle bøder for defekt blinklys og alt det der...

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 07-12-03 21:43

>Thomas P

det lyder da fedt, så her får du den hardball-shaq@sol.dk

tak skal du ha'

hilsen dx_4gear

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 09-12-03 22:08

Politiet er som regel flinke, men første gang får man en advarsel, anden gang en bøde og 3 gang tager de din scoot :S.. Hygge..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 22:36

I hvert fald "hygge" den dag de tager knallerten.

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 10-12-03 15:11

ellebye, hvorfor er du så negativ overfor at man kører knallert når man er 14???
Er det bare fordi at du er blevet påkørt? Og derfor hader alle former for motor eller hva'?

dx_4gear

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-03 15:19

Kan godt forstå at du vil køre på knallert som 14 årig. Der er kun det minus ved det, at det er ulovligt. 16 år og knallertkørekort, så er det lovligt.
Som forældre ville jeg ikke tillade at min søn havde egen knallert som 14 årig, men hvis dine forældre har tilladt det, så er det vel dem, der betaler bøden.
Ja vi forældre opdrager jo ikke vores børn på samme måde. Til glæde for nogle og til gene for andre.
ans

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-12-03 15:47

Ehhh hvorfor filen skulle hans forældre betale bøden ?!

Og er man dårlig forældre ved at lade sin søn kører knallert som 14 årig..?? Jeg håber i ved vi snakker 30 km/t !!!
Nu kan jeg fortælle dig jeg er ikke 14 som jeg skrev øverst, men er 28 år ! (dog ikke forældre, endu) skulle blot tjekke jeres reaktion (ans, ellebye) Da jeg var mindre kørte jeg på cross siden jeg var 7 år! har brækket 2 riben 1 gang, og brækket 1 ribben 2 gange + brækket ben og arme og til flere gange... Jeg kan fortælle dig vi kørte lidt hurtigere end 30 km/t var mine forældre så dårlige forældre, fordi de lod mig køre cross som 7 årig?! Fart har altid impomeret mig og idag kører jeg Motorcykel Race og bliver sponseret af Power-Rade og Red-Bull ! Jeg syntes det er fedt dx-4gear har 1 god interesse til at køre knallert og kan lide det ! Jeg kan huske dengang jeg var yngre vi kørte sgu også knallert siden vi var 12 år ! jeg opfordrer ham også klart kun til at køre med lovlig hastighed så længe det er offentligt !
Dx4Gear, jeg syntes du skal lukke emnet, få¨smidt pointne ud, så vi ikke skal høre på de andre røv snaps mere !
Du har fået svar, 500 Kr. i bøde og jeg sender dig de andre bøde sider, en af dagene !
Vh
Thomas P

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 16:14

>kandu4thomas

Hvis du nu lige pludselig er blevet denne alder du anfører, ja, så forstår jeg simpelthen ikke dine indslag her på sitet. Er det din alvorlige mening at opfordre 13-14 årige til ikke blot at køre på knallert men også ulovlige knallerter, eller er det fordi du selv har knald i låget?

vh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-03 16:27

thomas

Ja din alder kan der jo nu være tvivl om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
At køre cross som 7 årig foregår på en lukket bane, hvor det er lovligt. (Går ud fra at det er det du mener)
Jeg har nu ikke på fornemmelsen at dx_4gear kører på knallert på en bane, men på offentlige veje.
SÅ DER ER EN MEGET STOR FORSKEL PÅ TAGE ANSVARET FOR SIT BARN. DET DER BLIVER TILLADT ER DET LOVLIGT? ELLER ER DET IKKE.
For min skyld kan dx_4gear da godt give dig de point. Du kan jo alligevel ikke finde ud af det om tal.
ans

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-12-03 18:31

I 2 er sguda bare til at få knald i låget af !! GRRR!

Yep Offroad foregår selvfølgelig på en lukket bane ! jeg kørte på GS ringen i på Amager, og kører nu offroad på Nisseringen...

Jeg forstår ikke lige hvordan du for det frem jeg opfordrer dem til at køre på tunet knallerter, ellebye?????!

Yep offroad kørsel som 7årig forgår dog ik i trafikken men på lukket GS baner i Amager, og på nisseringen som de mest atraktive og bedste steder ! Men pointen i det er det er sgu mere farligt at køre lukket banerace, offroad, end det er at køre LOVLIG KNALLERT KØRSEL = 30 KM/T PÅ CYKELSTI !!!

Jeg er mere bange for jo mere i strammer begrebet omkring jeres børn jo mere mister i kontrollen om de ting der skal ske ! Må jeres børn overhovedt få knallert, NÅR DE HAR EHVERVET KNALLERTKORT ?!

Jeg vil godt garantere dig ligeså snart din søn kommer i 14 års alderen, kommer han OP til flere 100 gange at prøve at køre knallert og scooter, uanset hvad du fortæller ham !!!

Jeg opfordrer ikke nogle til at køre ulovligt på knallert og scooter, da sikkerheden er så ringe på dem! men det er klart det sjoveste for unge at tune sin knallert/scooter og køre stærkt... 85 % af knallerter i Danmark er tunet, og hvis jeres kneiter har lidt fingersnilde med deres knallerter for de dem snildt til at køre 70 km/t uden du overhovedt ligger mærke til det !

Men istedet for at lege så hellige, kender i det sguda selv i kører sguda heller ikke 90 km/t ude på motorvejen, jeg kører sgu heller aldrig under 190 km/t på motorcykel på motorvejen, det kommer an på om folk har glæden ved fart !

åbenbart har i 2 glæden ved at være pisse overbeskyttende overfor jeres børn, og det lyder til iselv har haft en rigtig lorte børneopdragelse, som jeg er ked af at høre på jeres vegne !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-03 19:00

thomas

Jeg tror at du har taget skade af at køre cross som 7 årig.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-12-03 19:17

Sikkert du...

Dit er bare kommet hend af vejen...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 20:15

Thomas

Jeg har faktisk 2 voksne fornuftige børn der begge har kørekort til. om som i øvrigt begge har bil.

Og når du kan acceptere dette udsagn

Citat
Jeg er blevet stppet og jeg er kun 13 år gammel. Selvom at knallerten var tunet (skal lige sige at man kunne næsten ikke se at den var tunet) og jeg kørte uden hjelm, han skrev mig IKKE en gang ned....

Som ikke har en skid med at køre på lukket bane at gøre, ja, så er der ikke så meget at diskutere hvem der har knald i låget.

Er den feset ind på lystavlen, eller er du stadig 5 omgange bagud????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-03 21:05

Før jeg fjerner fluebenet fra denne tråd har jeg lige en sidste bemærkning.
Spørgsmålet blev stillet den 02.12.03. kl. 21.48.
dx_4gear, du har fået svar.
Som supplement til dit spørgsmål kan jag da orientere dig om:
Hvis du bliver standset af politiet kan du være så UHELDIG at det er en tidligere drengerøv, der nu er blevet betjent, som så lader dig køre videre.
Du kan også være så HELDIG at den betjent, der standser dig, overholder reglerne. Samtidig vil han fortælle dig konsekvenserne.
Thomas er ikke nået i mål endnu.

ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 21:17

>dx_4gear

Jeg kan fuldt og helt støtte >ans ovenstående svar. Hold din sti ren og vent de par år, eller prøv lidt motorcross i stedet for.

ellebye

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 10-12-03 22:49

Ellebye >> Jeg aner ik lige hvorfor du skriver det citat ud??! hvem har skrevet det ?! hva fanden har det med noget som helst at gøre, din særling ?!

Ans >> tror ikke lige du ved hvad motorcross koster, og hvad udstyr + cross koster !! så er det sgu ikke alle som lige har råd til at starte op på den sport, den kan snilt komme til at koste 20.000 bare med brugt maskine og lettere brugt tøj!

Det tydeligt du er så negativ ellebye overfor det, med unge som kører i trafikken uden at ha kørekort, jeg var nok også blevet sur hvis jeg havde været ude for en bilullykke og blevet førtidspantionist men her snakker vi om 1 knallert på 30 km/t !

Jeg hakker flubenet af nu ! svaret er givet 117 gange..

Ses forhåbentligt ik røvhuller !

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 11-12-03 19:46

ellebye og ans, som jeg forstår jer vil i have at jeg sælger min LOVLIGE knallert, og venter til jeg bliver 16..... forget it! jeg holder meget af den! hvor har jeg fremhævet at jeg kun kører på veje?!?! jeg kører da også på en af mine venners bane! jeg har fået det svar jeg ville have tak skal i alle sammen ha'! men jeg vil stadig kører på min yamaha!

m.v.h dx_4gear

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 11-12-03 20:21

Yamaha, ska man ha

DX4Gear, du skulle vel ik lige have msn det er lettere at sende papirerne over det..! da mit mail halløj fucker for tiden !
Vh
Thomas

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 12-12-03 20:07

kandu4thomas, jeg har ikke en men jeg kan da prøve at oprette en...!

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 12-12-03 20:25

ellers, kan du læse bøderne et sted på www.politi.dk det var der jeg fandt dem, for nyligt!
Vh

Kommentar
Fra : dx_4gear

Dato : 13-12-03 17:40

jeg kunne ikke finde bøderne på politi.dk så jeg oprettede en mail hos msn!

yamaha_dx@hotmail.com

m.v.h
dx_4gear

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 13-12-03 17:56

Så har jeg tilføjet dig, nu skal du bare accepterer mig, så ser du mig nok online lige pludselig !
Vh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-03 18:11

dx_4gear
du kan jo også se på denne side http://www.scooter-planet.dk/Tips_politiet.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-03 18:13

Det koster kr. 500,-
Det var det du spurgte om eller?

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 16:48

Æee.. Jeg har hørt at politiet første gang giver advarsel, anden gang giver bøde og 3 gange bliver knallerten fjernet. For lige at snakke om det med alder. Jeg vil sige. Ens forældre kan da godt give en lov til at køre selvom de ikke betaler bøden. Jeg er 14 år. Jeg startede med at køre Ciao som 9. årig. Dog ikke på vejene. Så gik jeg til Puch maxi k da jeg var 12 år. Hvor jeg startede med at køre offentligt. Da jeg fyldte 13 købte jeg en jog as, og kørte 55 km/t på den. Så købte jeg en anden jog as, og kørte 35 km/t på den. Og derefter købte jeg min dejlige jog as, En anden en :D Den køre jeg 95 på.. Nu har jeg dog lidt problemer med den.
Jeg kommer fra nordjylland , byen sæby. Der har politiet sat en offroader ud og køre for at fange dem der køre på tunet scootere/knallerter. De stoppede en af mine venner, de tog alt hans tunm på stedet, men han slap for bøden. Og den Offroader komme rundt i RIGTIG mange byer, og de er flere. Den har allerede fanget 10 på 3 dage. Og den bliver ved med at køre rundt. Inden den kom til Sæby var den i en anden by hvor den fandgede 100 !! Og så gik den videre til sæby. Så pas lidt på :D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-05-05 17:13

Spørgsmålet er fra den 02-12-03

Så spørgeren har sikkert fundet ud af det, men det er før set at en bruger oprettet samme dag, som der skrives et svar, får sit svar accepteret.

Hilsen ans og god pinse