/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
FRAME : Kan man ændre farve mm.
Fra : Dinah
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 02-12-03 12:19

Jeg vil gerne ha de borders der adskiller mine frames sorte.. Kan man det?
Kan man låse frameslinierne?

Hvordan gør man??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 12:29

Brug argumentet frameborder="1" for at få kanter på dine frames.

Forstår ikke rigtigt hvad du mener med låse? Er det noresize du mener??

Se her : http://www.w3schools.com/tags/tag_frame.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 12:35

Ps. farve på frameborders : bordercolor="black" eller bordercolor="#000000">

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 12:42

Fandt lidt exempler til dig : http://piglet.uccs.edu/~cs301/htmltutorial/Net3ex6.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : moest

Dato : 02-12-03 13:06

løsningen på dit problem skulle kunne klares med flg:

<FRAMESET COLS=25%,* FRAMEBORDER="yes" BORDERCOLOR="#000000" BORDER=10 >
<frame name="main" src="menu.htm" NORESIZE scrolling="no">
<frame name="indhold" src="indhold.htm" NORESIZE>
</FRAMESET>

NORESIZE
Jeg har et par gode links til dig her
http://home.worldonline.dk/mafaeste/htmlguide/html2g.html
www.html.dk
http://www.htmlgoodies.com/html4-ref/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-03 13:23

moest -> Tak for BORDER Dén kendte jeg ikke i forbindelse med frames

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-03 16:11

Hej Dinah!

Moest svar kan give dig sorte rammer omkring dine frames - dog er koden ikke direkte rammer omkring din FRAME den laver en tabel med sorte rammer hvori din frame er placeret.

Du kan også give SELVE frames sorte rammer med:

<iframe width=354 height=361 src="DESTINATION" hspace=0 vspace=0 name="NAVN" style="border: 1 solid #000000"> </iframe>

"border: 1 solid #000000" - 1 tallet er tykkelsen på din ramme - solid er at den skal være gennemfarvet og ikke stiplet fx. #000000 er farven (sort)

Jeg er lidt uklar på hvad du mener med at LÅSE frameslinierne??? mener du uden scollbars?

mvh
Fijala

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-03 16:10

Fijala -> Nope, der menes noresize, som gør man ikke kan ændre størrelse på rammen

Se her : http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?filename=tryhtml_frame_noresize

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trippler1985

Dato : 07-01-04 02:51

Undskyld at jeg måske drejer tråden i en lidt anden retning... men hvordan får man så rammen helt til at forsvinde??
Her brugt nogle af overstående tips til at dele dokumentet op, men kan se rammerne... har prøvet at fjerne dem, men kan ikke hit ud af det...

---------------------------------------------------
har aldrig prøvet at lege med HTML før, så hvis I synes at nogle af mine spørgsmål virker indlysende/dumme, så må I meget undskylde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 10:14

trippler1985 -> Dette er strengt taget IKKE dit spørgsmål, men alligevel : FRAMEBORDER="0" i dit <FRAME> tag, hvilket du ville have kunne læse i mit første ovenstående link

Det er ellers go' tone her på kandu.dk, selv at sætte point på højkant, hvis man har et spørgmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : trippler1985

Dato : 08-01-04 00:42

Sorry.... var ikke inde i alt det der med point... har lige læst lidt af det (blev først oprettet som bruger igår).
Har prøvet det med frameborder="0", men duer ikke....
Nu prøver jeg selv at oprette et nyt spørgsmål, men tak fordi du svarede, ellers havde jeg ikke rigtig taget mig sammen til at læse noget om de point.

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 18-01-04 22:33

Tak for svaret molokyle. Og også til jer andre...