/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
tøj branding?
Fra : RuneBadune
Vist : 751 gange
50 point
Dato : 02-12-03 11:31

Jeg er ved at lave mit eget tøjmærke... Det bliver primært "undergrundstøj", dvs. at det ikke blir specielt kommercielt eller mainstream, men mere "til de "få rå""...
Ville det i den forbindelse være bedst at starte det som et firma eller kunne jeg nøjes med registreret trademark, og bare sælge det herunder?
Hvis jeg kan kan undgå at starte et firma, hvordan kommer det så til at foregå mht. salg, etc når det skal være lovligt?

Jeg vil helst undgå at starte firma, det virker umiddelbart temmeligt overdrevet i forhold til mine ambitioner..

-Rune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 11:38

Hej.

Hvis du kan undgå at være momsregistreret, afhænger af omsætningen, behøver du ikke at starte eget firma.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 11:42

Bundgrænsen i dag er 50.000 kr.

ellebye

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 02-12-03 12:02

Hej Rune
Kik her, det besvarer vist dine spørgsmål omkring (lovlig) start af virksomhed: http://virk.dk/wps/portal/_s.155/77515
Hej
mayday

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-12-03 12:48

Rune
Ellebye har ret med de 50.000 i omsætning, o.s.v, måske kunne dette være en løsning i en prøveperiode.
Med hensyn til navn, er dette lidt svært. Vi havde et firmanavn engang, og uanset om vi havde undersøgt ALT hvad nævnes kan, var dette navn registreret. Sagen endte i landsretten i Viborg, men vi vandt fordi de andre ikke kunne bevise, at de havde brugt navnet offentlig.
Med hensyn til navn, hvis du seriøst overvejer at have dit egen mærke, kan jeg henvise dig. Det er ikke så dyrt, og manden har været i varemærkenævnet i mange år, men har nu egen rådgivningsfirma. Jeg ved ike hvor du bor, men det meste kan klares pr. mail. Kik på:
http://www.aapatent-nyvang.dk/
Du kan forøvrigt også kikke dansk iværksætterforening:
http://www.d-i-f.dk/
og selvfølgelig, tal med en revisor, normalt kan man få første samtale gratis.
Held og lykke med dit projekt...

MVH
JMS

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 03-12-03 13:03

Hej Jms..
Jeg tror i første omgang jeg vil forsøge at undgå at blive momsregistreret.
Mht til navnet og logo har jeg tænkt mig at få det godkendt af patent- og varemærkestyrelsen. Jeg tvivler på navnet er i brug i forvejen, men det finder jeg vel ud af...

-Rune

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-03 13:11

RuneBadune
Du kan rolig kontakte AA patent. Manden er vældig flink. Og ekspert.
I første omgang, sender han dig vejledende priser o.s.v.
Så gør du rolig dette. Du kan selvfølgelig også henvende dig:
Patent-og Varemærkestyrelsen
Helgeshøj allé 81
2630 Tåstrup
Tlf.: 4350 8000, fax.: 4350 8001
Synes det er en god ide, at vælge en prøveperiode uden momsregistrering, men husk grænsen på kr.: 50.000,00
Og forøvrigt, held og lykke med dit projekt..

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 03-12-03 13:12

Øhh glemte:
www.dkpto.dk

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 14:10

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-12-03 15:31

Tak for svaret jmsgruppen og beklager jeg ikke lige fik lukket sagen... Jeg vidste ikke helt hvordan det her system virker...