/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
RMX ...... Hjælp
Fra : Awaiko
Vist : 683 gange
70 point
Dato : 01-12-03 20:33

Hej .

Min storebror siger at der er større chance for at blive nappet på en RMX´er end en anden knallert , passer det ??
Fordi jeg spørger efter det er nok fordi jeg skal købe mig en :) Hvor mange heste har sådan en satan for starte (orginal tilstand ) og er det meget/irriterende at heletiden skifte gear ( jeg har mig en sølle Suzuki Samurai 2g :( )
Hvad vil prisen være for mig hvis jeg bliver nappet

Jeg har :
Forsikring
Hjelm

Jeg har ikke :
Knallertkørekort ( er kun 14 bliver meget snart 15 )

Den vil også blive tunet lidt ( plomb væk fra udst , og 14 tands foran . )

Hvad vil det ca. koste mig ?

--Awaiko--

Kommentar
Fra : z0unds

Dato : 01-12-03 23:15

politiet vil nok hellere nuppe dig på en stor RMX end en puch maxi, men du har tilgengæld 100gange lettere ved at stikke af på en rmx da den stortset kan kører overalt!
Fra standart kører den godt 50 km/t og jo det med gearne er både sjovt, men samtidig også irriterende!
DE KAN TIL GENGÆLD KOMME TIL AT KØRER MEGET STÆRKT! :>

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-12-03 20:46

Well.... Engang var det sådan at RMX/SMX kører ikke fik lov at være i fred for politiet, da de ikke kendte disse knallerter og derfor troede det var rigtige crossere, dette er dog fortid og de fleste betjente kender efterhånden dissse knallerter... Den har originalt et par ponyer, og ja det er irriterende at skifte gear når den er lovlig/afdroslet, der er for mange gear til en maskine der kun kører 50 kmt !

Kommentar
Fra : krill

Dato : 04-12-03 13:10

Hey Awaiko ja det passer at politiet tager alle der Kører Rundt på en RMX... Jeg Køret engang på en lovlig en Blev stoppet 2 gange på en time.... og hvis du ik har kørerkort så kan Bøden være 500 kr og hvis RMX´en ulovlig så kan det Være de giver dig en bøde på 500 - 1000 kr. til sammen vil det gi 1000 til 1500 kr hvis vi tager det hele med.... Håber du kan Bruge det til noget

Hilsen Krill

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 05-12-03 12:10

Hey Awaiko

Fed maskine ! Ja det er støre chanche for at blive taget da den er så stor, hele stellet er jo taget fra de store 125 cc!
Jeg ville sige så længe du kører lovligt er det røv ireterne at have en 6 trins gear-kasse delt over 30 km/t du skal skifte gear konstant ! men hårdt pumper du den til en 120+
Er det lækkert med en 6 trins gearkasse !
Men alt i alt det trækker selvfølgelig mere opmærksomhed på cykelstierne da den er så stor ! Men ville da klart købe en den er sgu fed !
Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 06-12-03 00:09

hejsa.
jeg har kørt på min suzuki smx i over et ½ år og jeg er ikke blevet stoppet... jeg køre ca. 85 km/t.

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 14-02-04 17:18

Der er større risiko i teorien for at blive taget på en RMX da politiet ikke altid er de skarpeste og vil tjekke om det er en crosser, det er dog kun noget jeg har hørt

Kommentar
Fra : Trezcon

Dato : 16-05-04 15:57

Jeg har kørt på min RMX i over 1 år. Er kun blevet stoppet 1 gang. Det fede ved motoren på en RMX er at politiet har sværere ved at se at den er ulovlig end fx en scooter.