/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mystisk problem med passat
Fra : John_K
Vist : 1235 gange
20 point
Dato : 30-11-03 17:05

Hej

Jeg har et meget mystisk problem med min passat 1.9tdi stc. fra 1995.

Kontrollampen for om håndbremse er trukket virker OK - lyse når
håndbremsen er trukket - men kun når bilen er kold !!

Når jeg har kørt et stykke tid og bilen er varm lyser lampen ikke, når
håndbremsen trækkes.

Jeg har kontrolleret kontakten ved selve håndbremsen og den er i orden.

Har du et bud på hvad fejlen er eller må jeg den tunge gang til værkstedet.

Mvh

John K.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 30-11-03 18:14

Hej

Tillykke med en periodisk termisk fejl... Hyggelig.
Jeg vil gætte på at fejlen ligger oppe bag instrumentpanelet når du starter varmes hele panelet op af både vame apperat og de lamper der sider i.
Jeg ved godt det lyder volsomt men næste gang du ser lampen ikke virker så prøv at slå med flad hånd oven på instrument brædtet og se om den ikke kommer til at lyse. Men der er lidt noget møj at skille ad. Det er også noget møj at stikek armen op bagved men det er med 99% sandsynligt at det er her fejlen skal findes.
Det kan også være at fejlen forsvinder hvis du motionere stikte bag på instrumentpanelet.
god fornøjelse
Benjamin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-03 20:10

Du skal bare give din kontakt ved håndbremsen, et sprøjt WD40 eller pronto, se om du kan ramme op i selve enheden.
Du har vel kontrolleret at kontakten ikke står så snært at man bare skal røre håndbremsen før den lyser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kaasing

Dato : 01-12-03 00:05

det er garenteret deres super gode stik der ALTID irer det er de edermame gode til

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-12-03 09:26

Det er jo et gement kredsløb, hvor strøm fra tændingsnøglen løber til håndbremsekontakten, og hvis den er sluttet, kan strømmen løbe til en pære i instrumentbordet, som har stel (minus) på det andet ben.
Derfor er den mest almindelige fejl her at kontakten står for snært. Den sidder på et stykke blik der kan bukkes lidt.
Eller der kan være lidt ir i kontakten.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : John_K

Dato : 01-12-03 17:02

Hej Igen

Som sagt har jeg tjekket kontakten. Den er helt OK, men
som Benjamin skriver kan jeg faktisk få den "udgåede" kontrollampe til at blinke ved
at banke ovenpå instrumentbordet....
Så nu må jeg i gang med at skille skidtet ad for at se om det er en løs forbindelse på
printet eller som i skriver evt. i et stik.

Mange tak for jeres gode svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:51

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : John_K

Dato : 18-05-04 07:05

Tak for svaret Benjamin.Hansen.