/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvilket wireless starterkit kan anbefale~
Fra : theking20000
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 30-11-03 16:58

Jeg ønsker at dele en ADSL linie mellem 2 lejligheder/ 2 stationær maskiner.

Jeg har kigget på dette sæt: http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=8741
Har nogen erfaring med dette sæt eller kan nogen anbefale andre sæt?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-11-03 17:31

Hvad benytter du på nuværende tidspunkt, for at komme på nettet ?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 30-11-03 17:55

Lige nu er det kun den ene lejlighed der er tilsluttet ADSL med standard 10/100 NIC

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-03 19:06

Jeg har ingen kendskab med dit anviste produkt ( Har set på linket ) Det er sikkert udmærket, men til den pris syntes jeg at du kan få noget der indeholder mere end tilslutning af 2 stk. pc. Hvad med fremtiden, når du vil tilslutte yderligere en pc. Den pc, som er placeret ved dit modem, behøver ikke at være trådløs. Jeg vil kun udtale mig om det jeg selv benytter og som virker 100%
1 stk. Topcom Skyr@cer WBR 244 ( Wireless ) med LAN-kabel til den ene pc og
1 stk. Topcom Skyr@cer USB 3511 til den anden pc.
Overskud til fremtiden: 3 stk. faste tilslutninger og 3 stk. Wireless.
Samlet pris ( Bilka + Føtex ) 1000,- til 1200,-

BEMÆRK ! ( Som det flere gange er omtalt her på Kandu.)
Pas på med at dele en tilslutning mellem flere brugere. Hvis din nabo henter noget ulovligt, så er det DIG der bliver anklaget.
Husk på at din internetudbyder kun kender dit navn.

Nu skal jeg nok lade være med at blande mig og overlade "stavepladen" til fagfolk !
God fornøjelse !

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 30-11-03 19:35

Hej med dig

Ubestridt Linksys
jeg har en wapg54 som køre på den hurtige standart 54 mbit
jeg har en bærbar med et pcmcia kort og en pc med usb forbindelse
se endvidere TDC tilbud ligenu
OG det virker bare
mvh
pepsimax

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 19:40

Jeg synes du skal se tva på DR1 i aften klokken 21. Der viser de, hvor let der er at komme ind på andres trådløse forbindelser, og derefter benytte disses mail osv.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-11-03 21:00

Hej theking20000

Jeg har ellers lovet at holde mig væk, men kan ikke !
Det er rigtigt hvad DR1 viser i aften, så husk at krybtere din adgangskode.
Jeg benytter 128 bit krybtering. Den er temmelig sikker.

Grow

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-11-03 21:00

Hej theking20000

Jeg har ellers lovet at holde mig væk, men kan ikke !
Det er rigtigt hvad DR1 viser i aften, så husk at krybtere din adgangskode.
Jeg benytter 128 bit krybtering. Den er temmelig sikker.

Grow

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-11-03 21:02

HVORFOR F..... ! kommer mit indlæg to gang ? Må købe en ny mus ?

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 30-11-03 21:04

det har jeg også prøvet et par gange. Det med to indlæg. Aner ikke hvorfor, men det sker.

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 02-12-03 17:18

Tak for svaret grow.

Kommentar
Fra : bendt_mollerup

Dato : 22-02-04 00:16

Hej
Jeg har for nylig anskaffet Allnet router 11MB. Købt hos Datatel Partner i Valby (pris 575 kr for Router + 275 kr for et trådløst kort) Den er rimelig god til deling af internet, der er også mulighed for tilslutning af fast forbindelse 4 stk, brug den faste forbindelse til opsætning af routeren.
Jeg tror den vil dække dit behov. Og beskyt så mod uaftoriseret adgang. Krypter data, og begræns adgang til dit netværk ved kun at tillade kendte MAC addresser, indtastes som data i routeren.
I øvrigt har jeg lidt info om sikkerhed på WEB'en:
http://home.worldonline.dk/marstrup/antivirus/Antivirus_og_firewalls.htm
PS! CrankyPC er desværre tilsyneladende død - der var god info om firewalls etc.
mvh Bendt