/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
www.highprofitclub.dk-pyramideopbygning
Fra : biksemad
Vist : 492 gange
70 point
Dato : 30-11-03 13:47

jeg har været til et møde,hvor der var en som fortalte,om et system,som byggede på pyramideopbygning.han fortalte at det var fuldt lovligt,fordi de solgte varer inde på nettet.man skulle så skaffe 4 personer,som ville betale 1500kr,også skulle de skaffe 4 osv.
det byggede på multi level marketing.
der er et firma,som hedder 4j-netshop aps,som også sælger varer gennem qxl,de sælger nu nogle af deres varer igennem highprofitclub,godt nok dyrer end du kan resikerer at få dem til på qxl,selv om de sagde det modsatte.
mit spørgsmål er kan det virkelig være rigtigt at dette er lovligt?
har der ikke været debat om at alt multi level marketing skulle gøres forbudt,fordi det er kun bagmændene der scorer kassen,og en masse svage sjæle,bliver snydt?
er der nogen steder,man kan få nogen til at kigge på disse papirer?
kan det virkelig passe at der er et hul i lovgivningen,så disse selskaber,kan snyde folk?
hvem kan få ændret den lov hurtigst muligt.
www.highprofitclub.dk
mvh biksemad

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 14:10

Den bedste måde at stoppe dem er at ingen hopper på limpinden.
Så enkelt er det.
Et godt råd glem røverne.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 14:57

Er ikke lige ekspert på dette område, udenfor min normale juridiske virke...
Men efter min mening, er systemet lovlig, fordi der er varesalg indblandet (salg af fysiske varer)
Hvis der ikke er fysiske varer,kun penge, er det ikke lovliv.
Men hvem pokker hopper på noget sådan? Troede disse firmaer være døde forlængst?

Og hvem der kan få loven ændret hurtigst mulig, er et let spørgsmål : FOLKETINGET

MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-11-03 20:31

Selv om det ikke umiddelbart lyder ulovligt er det hele svært at overskue, så derfor syntes jeg du skulle følge >Teil's råd.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 20:56

Manglede lige at tilføje en ting, kan jeg se:

LAD VÆRE, KONSTRUKTIONER SOM DISSE ER IKKE SERIØSE.
DE HAR KUN ET FORMÅL, AT TJENE HURTIGE PENGE TIL DEM DER STARTER EN "PYRAMIDE"

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 20:55

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

Kommentar
Fra : benzbermann

Dato : 14-04-04 00:35

Hejsa Biksemad, eftersom du startede dette spørgsmål, så mener jeg lige der skal kommentar til fra en med at andet syn på denne type forretning. Du siger at du var til et møde med Highprofitclub, og vedkommende der sagde at du nu skulle ud og finde nye folk. jeg VED at der med sikkerhed også blev sagt at dette ikke var et krav for at være med i hightprofitclub, det er blot en mulighed man har for at lave en ekstra bonus til sig selv. Du snakker også om lovligheden i denne forretning, og dertil kan jeg kun fortælle dig at et af DK's største advokatfirmaer står bag highprofitclub og de garanterefor at loven overholdes. Og til sidst vil jeg bare sige at hvis du havde lyttet ordentlig til vedkommende på mødet, så ville du også have hørt, at uanset om du er aktiv eller passiv medlem, så vil der komme penge på din konto, altså vil du jo tjene uden at arbejde. Desuden så kan det meget nemt bevises at dette ikke er pyramide (som du kalder det), for uden problemer vil jeg kunne vise dig, at "toppen" i highprofitclub IKKE kan tjene så meget som 1kr. mere end de alm. medlemmer.