/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Lille Netværk på 2 pc'ere
Fra : tille_dk2001
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 30-11-03 12:01

Jeg har forsøgt at etablere et lille netværk der hjemme uden den store succes.

Jeg har en ADSL forbindelse via en switch hvor 4 pc'ere kører på nettet uden problemer. Så har jeg forsøgt at lave et neværk mellem min stationære og min bære for at bruge fildeling og printerdeling. Det lykkedes også men da jeg lukkede ned en aften og ville prøve igen dagen efter kunne jeg ikke for forbindelse. Jeg kunne se de delte mapper, men den sagde at den ikke kunne finde stien. Jeg makkede lidt med tingene og til sidst kunne jeg ikke engang se mapperne mere.

Jeg bruger XP prof på min stationære og XP home på min bærbare.

Jeg har forsøgt at oprette neværksforbindelse igen med det resultat der laves en netværk bro, som jeg ikke kan slette igen.

Er der en venlig/dygtig sjæl der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 12:34

Måske et lille problem...
Er du sikker på, at du har samme loginn, når du prøver at se mapper o.s.v, som du anvendte da du oprettede adgangsmuligheder de to PC`er imellem...
Eller kan du ikke se ret meget...*GG*
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 12:36

>>>tilføjelse..glemte...
Prøv lige at søge andre computere, kan du se andre når du søger...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : tille_dk2001

Dato : 30-11-03 12:52

Hej

jeg er ikke helt med. Men hvis jeg bruger netværksteder findes der på hovedcomputeren, hvor de delte dokumenter ligger et lokalt netværk med de filer jeg har oprettet som delte, men jeg kan ikke se den på den bærbare.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener men adgangmuligheder?

Du skriver andre computere mener du ikke netværkssteder?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 13:09

Punkt 1.
Hvis du har forskellige loginn eksempler: administrator og otto, laver deling af mapper i admistr. logger af logger på som otto, kan du ikke se de delte mapper, medmindre du har givet otto de samme rettigheder som administrator. Netværk kan være drilsk. Her på kontoret, har j.eks. sat et flueben i adgangskoder forældes aldrig, eller kan jeg sidde og redigere disse hele tiden.
Punkt 2.
Du kan ved at trykke start, søg, filer og mapper, klik på søg computere Blå forneden, søge efter andre computere. Søg på navn eller skriv *.* (jokertegn) prøv disse ting, skal ud at køre, er tilbage om ca. 2 timer..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : tille_dk2001

Dato : 30-11-03 13:22

JMS

Mange tak for hjælpen det er lykkedes at kommen på igen dels ved din hjælp samt ved at se et tidligere indlæg, hvor jeg nu har givet min bærbar IP adresse tilladelse i Norten Firewall på hovedcomputeren til at komme på.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-03 14:32

Aha, du skrev intet om norton. Godt program bruger det selv. Ja du skal give norton tilladelse.Du kan i norton tilføje IP er, under betroede emner (alle dine egne pcèr), så har du aldrig problemer.
Hvis du er tilfreds med mit svar, må du gerne lukke spørgsmålet. OK.
Jeg har abonnement på mange, så det giver en del administration..
Hvis der er tillægsspørgsmål, så skriv lige igen, inden du evt. lukker (accepterer svar)
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : tille_dk2001

Dato : 30-11-03 15:25

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 15:29

Selv tak, og held og lykke..

JMS