/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Konvektionsbrændeovn
Fra : KlausMadsen1
Vist : 1043 gange
100 point
Dato : 30-11-03 02:14

Det undrer mig at der både i brochuren til Rais brændeovne og på deres hjemmeside, ingen steder står nævnt at deres brændeovne er konvektionsbrændeovne???
På den brændeovn jeg har kig på (Rais Malta) er der ingen huller foroven som den varme luft kan blive ledt ud af???
Kan det virkelig være rigtigt at brændeovne med så moderne et design, ikke skulle være en konvektionsbrændeovn??? eller er der noget jeg har misforstået?
Ja, jeg ved godt at jeg selvfølgelig kan spørge forhandleren, men lige nu er det weekend såååå.
Mvh. Klaus Madsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 08:14

Det kan være rigtigt nok. Der findes mange brændeovne på markedet som ikke er
af konvenktionstypen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-03 08:30

Jeg har kigget på Rais hjemmeside. Den nævner ikke med et ord,
konvektion, det må betyde almindelig brændeovn.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-11-03 21:34

Selvom den ikke har varmeoverføringsribber, overfører den en stor del af sin nyttevarme ved konvektion. Men når der nu ikke er ribber, som er indkapslet med dirigeret luftstrømning, må man frygte, at en ganske stor del af brændets energiindhold ryger direkte i skorstenen. Og så trøste sig med, at det er fornyeligt. Brændslet altså. Men kig på en anden, hvis du ikke har købt dyret.

Kommentar
Fra : mrbmann

Dato : 18-01-04 18:25

Jeg har selv en Rais Malta og det ER en konvektionsovn - På begge sider af ovnen (samt bagpå) sidder der en "ekstra" beklædning, den kolde luft ved gulvet suges ind under denne beklædning og kommer ud i toppen under fedtstenen. Vi har haft ovnen i ca. 1 år nu og er rigtigt glade for den - den er let at anvende og varmer utroligt godt - Men det kan svare sig at se sig for og prutte lidt - ved at lave lidt forespørgsler sparede jeg 15% - og det er jo trods alt en smule med en pris på ca. 12.000.