/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
I/0-fejl ved arkivering fra QuarkXpress ~
Fra : U_J
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 29-11-03 18:32

Er der nogen der ved, hvorfor der kommer denne fejlmeddelelse, naar man arkiverer et dokument i QuarkXpress 6.0

I/0-fejl ved forsoeg paa laesning/skrivning paa disken -36

og hvad man skal goere, for at faa det til at virke igen, saa man ikke skal til at starte forfra med et nyt dokument?

Andre dokumenter kan godt gemme - dette dokument kan heller ikke kopieres, hvis man lukker det, kan det godt aabnes igen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 18:48

øhhh, Quark er sommetider et sjovt program, minder lidt om Corel nogle gange i opførsel.
Et forslag, har du prøvet at omdøbe dokumentet?
Nogle gange kan det løse problemet..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 29-11-03 18:56

Hej jms

Jeg har prøvet at gemme ned på min anden mac og på pc'en - både med samme navn og med et andet navn, samt genstartet mac'en.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-03 19:01

Et lille forslag da det vel kun er dette ene dokument.
åben dokument marker hele indholdet> kopier> luk> åben et nyt tomt dokument og sæt indholdet ind og prøve at gemme det.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 19:05

Her i huset, har vi nogle gange grafikfiler, der opfører sig toset. Resulterer tit i, at vi slet ikke kan åbne filen.(ligner din meddelelse til forveksling) Typisk ved nye versioner. Normalt kan dette løses, ved at hente opgradering på nettet, til det pågældende program.
Har du prøvet det???
Det lyder mærkelig, at det kun er det ene dokument. Må være det ene eller andet, som netop er ved denne ene fil. Er der et eller andet specilt indhold i netop denne fil, som ikke er i dine andre filer.?
MVH
JMS

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 29-11-03 19:09

Hej Emesen
OK problemet er bare, er der er over 100 sider, med billeder og figurtekster placeret ind, så det er ikke så ligetil.
Men jeg har en backup fra i går, så mens jeg venter på guldkornet, er jeg gået i gang med at kopiere de ting over fra det ødelagte dokument til backupdokumentet. Men det er et lidt større projekt eftersom jeg har arbejdet på opgaven det meste af dagen ...

Hej JMS
Nej, der skulle bestemt ikke være noget særligt i dokumentet, men programmet er en 6.0-version, så der kan jo være nogle børnesygdommen. – Mig bekendt er der ikke kommet en opdatering endnu, men den skulle vist være på trapperne.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 19:21

Efter dit sidste indlæg, har jeg et forslag mere. Vil lige sige jeg arbejder ikke personlig på Quark, men vi har det i huset.
Det grafik jeg selv nørkler med, er i Corel (til uhyrlig morskab for de professionelle her i huset).
Men der er det et problem, når man har for mange TUNGE sider, så opfører dette program sig også tosset. Plejer derfor ved mange TUNGE sider, at dele dokumentet op i flere. Kunne dit problem skyldes noget tilsvarende???
MVH
JMS

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 29-11-03 19:45

Ja, det kunne det måske nok ... men det burde jo være et professionelt program, der skulle kunne håndtere store dokumenter. Faktisk har det fyldt mere, da jeg prøvede at lave tabeller med den nye tabelfunktion, men det blev alt for tungt og langsommeligt, så mine tabeller er lavet som jeg altid har gjort i Quark 4.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-03 19:53

Corel er også designet til store tunge opgaver med mange sider, men der er grænser.
Må nok sige, jeg er løbet tør for forslag.
Jeg afmelder mit abonnement på dette spørgsmål, og følger derfor ikke mere med i de indlæg der måtte komme.
Jeg håber du får løst dit problem, for det en GANSKE træls, at skulle starte forfra.
Held og lykke.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 29-11-03 19:54

Hej JMS
Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 30-11-03 09:46

Tak for svaret jmsgruppen.
                        Jeg har rekonstrueret mit dokument, ud fra min backup, så jeg kunne komme videre, men jeg hælder til antagelsen at dokumentet var blevet for tungt ... håber ikke problemet gentager sig.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 10:16

>>U_J
Rekonstruerede lige dette spørgsmål fra min historik.. *GGG*
Selv tak, håber meget på at det hjælper. Det gør det hos os.
Ellers må du komme tilbage, når vi har kloge hoveder tilbage her på kontoret..
Du ar altid velkommen...

MVH
JMS