/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Palisanderbord
Fra : 0008
Vist : 1440 gange
20 point
Dato : 28-11-03 21:47

Hvordan og med hvad repererer man et lakeret palisanderbord, som der er ridser i, og hvordan sliber man det eventuelt ned,og hvad lakerer man med

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 21:53

Et råd fra Leth til behandling af palisanderbord
http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad_gl_uds/011199.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : chris10an

Dato : 25-03-04 18:23

Hvis ridserne er overfladiske i lakken, kan de poleres væk med Slipoll.
Dypere ridser kan fjernes med vandslipningspapir, korn 1000 eller 1200, husk vand., og herefter poleres med Slipol.
En total nedslibning vil være svær at få til at ligne resten af møblementet, spørg farvehandleren om lak.