/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Er netkortet mon gået?
Fra : semmer
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 28-11-03 19:09

Har fået ny computer, vil gerne have alle tre (igen) forbundet via switzen. Alt er (tilsyneladende) sat rigtigt op, men computerne kan ikke "se" hinanden - og det kunne de uden problemer før. Har i samme runde fået ADSL fra Cybercity, og deres supportfolk siger, at "så er netkortet gået"!

Hvordan kan jeg tjekke, om netkortet er gået?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 19:14

Netkortet gået i alle tre? Tror jeg ikke på.
Har du et securitiprogram, eks. norton???
Så ved jeg hvor fejlen ligger, (tror jeg)
MVH
JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 19:17

Hvilket styresystem bruger du.
Er der lys i netkortet.
Har du prøvet at pinge computerne.
Kan de to gamle se hinanden.
Jeg tror ikke på at netkortet er gået.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-03 19:33

Start/ søg/ computere eller personer/ en computer på netværket/og tryk *.*
Så ser du om du kan finde de andre, og kan du det er netkortene i orden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-11-03 20:15

Har netop fået XP (lækkert program i øvrigt).

Bruger McAfee.

Start/Search - men derefter kan jeg kun vælge mellem "For files or folders" - "on the Internet" - "Microsoft outlook" - For Internet Audio/video" - "For people"

Og nej, jeg har ikke prøvet at pinge - hvordan gør jeg det?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 20:20

Start>programmer>tilbehør>kommandopromt>
C:\>ping computernavn og tryk enter
eller
C:\>net view
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 20:22

C:\>net view og tryk enter
Emesen

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 20:32

>>>>semmer
emesen har ret, selvfølgelig skal du prøve at pinge. Var lidt hurtig på aftrækkeren, Undskyld. PING PING

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 20:38

Hvordan var comp forbundet før, og hvordan kom de på nettet.
Er der lys i netkortet....................................
Hvilke kabler bruges der.
Emesen.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-11-03 20:39

"The command completed successfully" - skriver han.

Men resultatet var ikke nogen succes - "DKport-001" (det er den nye computer). Han kan altså ikke se de to andre.

De er alle tre sat i samme gruppe (blot for god ordens skyld).

Mvh - SEMMER

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-03 20:41

Netkortene er s'g ikke stået af.Hvis du bruger nogen form for firewall, skal den lige konfigueres til din IP adresser.
Kør evt guiden i XP; "hjemmenetværk".
Forbind din maskine direkte til din adsl med pds kablet.
Tag et højreklik på netværkssteder, klik egenskaber. Tag et højreklik på dit netkort , og klik reparer.
Hvis det er defekt elle sat forkert op, skal win xp nok "fortælle" dig det.
Har du husket at sætte strøm til switchen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 20:49

Ved ping til egen computernavn
Den skal skrive:
pinger computernavn [xxx.xxx.xxx.xxx] med 32 byte data:
svar fra xxx.xxx.xxxx.xxx byte =32 tid<10ms ttl=128
ping statistikker ................
osv
Når du pinger er du i et sort "dos" vindue.
prøv til din comp.
prøv til en anden comp
Emesen.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-11-03 22:00

Jeg kørte Network setup Wizard! Wauw! Programmet lavede selv en diskette, som jeg blot skulle stikke i de to andre computere - og så skete der mange ting, for nu kan nogle se hinanden, dog ikke alle.

Computer 3 er den nye, med windows XP, er (og var) på Internet uden problemer, gennem switzen, og dertil er 2 andre også connected. Computer 1 og 2 kører windows 98

Computer 2 hoppede straks på Internet for lidt siden - lækkert, (har ikke været der et par uger), og uploadede sig selv. Computer 2 kan se sig selv og nummer 1.

Nummer 1 kan se sig selv og nummer 2.

Spændt klikkede jeg ind på nummer 3 - underligt nok, men den kan kun se sig selv og nummer 2.

Ok, vi kan leve med det her, nummer 1 (den nældste) bruges mest som backup, mens 2 og (især) 3 er på nettet dagen lang. Så vi er nået langt i aften - flot hjulpet af Kan-du-folket

Sjovt nok, I får ikke en krone for hjælpen, men support-pigen på Cybercity får 150 kr i timen, og ingen hjælp var hun til - snarere tvært om. (generelt er de dog søde og hjælpsomme derinde, men hende her har måske været havgasse i et tidligere liv). Hun nærmest snærede ad mig, ..........har du adgang til Internet eller har du ikke? Jo, jeg har adgang til Internet, men jo kun med een computer, før virkede netværket, så alle tre kunne snakke sammen og være på!

Du er på Internet, og det er hvad du betaler for, længere er den ikke, og dit lokale netværk har intet med os at gøre. Som en ekstra service kan jeg dog fortælle dig, at når computerne ikke længere kan se hinanden, så er netkortene brændt af, og det har stadig intet med os at gøre.

Helt anderledes positiv har aftenen dog været - tak for det

************

Tilbage står den sidste fjerdedel af problemet - kan det mom også løses? Jeg har genstartet dem alle 3 endnu engang, men det gjorde ikke nogen forskel.

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-11-03 22:24

I kontrolpanel>netværk og opkald>nu har du en lanforbindelse>egenskaber>
der er hak i alle 4>fil og udskriftdeling>konfigurer>avanceret>duplex=automatisk>ok
Den nye med XP skal kunne>>h-klik på en mappe>deling>del denne mappe<anvend
og der kommer en hånd under mappen.
Emesen.
PS. lukker nu.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 28-11-03 22:33

Hurra - alle tre kan se hinanden nu!!!! Pludselig kom der endnu et ikon i vinduet - bare sådan uden videre!

Det er bare lækkert.

Det var "micjo", der var stifinder - men du kommer her med noget mere Emesen, det skal jeg lige kikke på, men det bliver først i morgen en gang.

Tak for hjælpen alle

SEMMER

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 29-11-03 22:30

Tak for svaret micjo.

Mvh - SEMMER