/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
aloe-vare-drikkejel
Fra : anders111
Vist : 515 gange
10 point
Dato : 28-11-03 14:20

du skriver du gerne vil hjælpe med addressen hvor man kan købe dette.
jeg kommer fra århus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 14:34

Jeg ved jo ikke hvem det er, som du skriver til, men aloe vera kan bl.a. købes hos Matas og Netto
Her er en side hvor du kan bestille det http://62.243.201.230/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=57

mvh ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-03 14:35

eller her
http://www.beautyline.dk/aloesomkosttilskud.htm
skriv aloe vera drik på google så vælter det frem med tilbud

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 28-11-03 15:03

vær varsom med aloe-produkter fra detailhandlen (også matas og netto).De positive egenskaber i aloe veraen bevares kun, hvis ikke aloe'en er varmebehandlet, ligesom der kræves et STORT indhold af aloe vera i produktet, hvis det skal gøre en forskel. Mange (de fleste) af de aloe vera produkter, der kan købes i butikkerne er baseret på vand, og derefter tilsat en smule ren aloe vera. Læs varedeklarationene uanset hvor du køber produkterne henne: Der skal stå aloe vera som 1. ingrediens, ellers kan du lige så godt drikke appelsinsaftevand. Effektfuld aloe vera drikke-gel kan du bla købe af en flp-forhandler (findes nemmest på nettet, hvis ikke du kender én).

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 28-11-03 15:03

vær varsom med aloe-produkter fra detailhandlen (også matas og netto).De positive egenskaber i aloe veraen bevares kun, hvis ikke aloe'en er varmebehandlet, ligesom der kræves et STORT indhold af aloe vera i produktet, hvis det skal gøre en forskel. Mange (de fleste) af de aloe vera produkter, der kan købes i butikkerne er baseret på vand, og derefter tilsat en smule ren aloe vera. Læs varedeklarationene uanset hvor du køber produkterne henne: Der skal stå aloe vera som 1. ingrediens, ellers kan du lige så godt drikke appelsinsaftevand. Effektfuld aloe vera drikke-gel kan du bla købe af en flp-forhandler (findes nemmest på nettet, hvis ikke du kender én).

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 28-11-03 15:03

ups......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-11-03 17:14

Hvis du tror på det, som ticka skriver, at der ikke er det samme i tuber og flasker, som sælges i en detailhandel/ hos flp-forhandlere så er der da en side her fra flp-forhandlere i Århus
http://www.flp.dk/fenf.php?omr=10&lok=i%20Århusområdet.

>ticka
Det er da noget af en påstand kan du bevise det?

mvh ans

Kommentar
Fra : danieljensen

Dato : 28-11-03 18:57

Navnet Aloe Vera dækker over en håndfuld planter ud af de ca. 300 forskellige Aloearter som findes. Vera betyder "sandhed/ægte" og hentyder til den medicinske effekt.

Aloe Vera stammer fra Afrika, men blev i begyndelsen af 1500-tallet bragt over havet til Amerika af Spanierne, som troede på plantens evner til at helbrede alskens onder. De første beretninger om Aloe Veras fantastiske evne til at helbrede er mere end 3000 år gamle, og for 2000 år siden fastslog grækeren Dioscorides, at Aloe Vera med held kunne anvendes på sår og forbrændinger.

Aloe Vera (Aloe barbadensis) er altså en ørkenplante og tilhører liljefamilien (det er IKKE en kaktus som mange tror). Den dyrkes i dag i stort set alle subtropiske og tropiske egne af verden.

Indtil for få år siden, blev Aloe Vera kun anvendt i de områder, hvor planten naturligt kan gro. Gennembrudet kom, da det blev muligt at stabilisere gelen fra Aloe Vera bladet og derfor kunne transportere det til andre egne af verden.

I dag er det videnskabeligt dokumenteret at udtræk fra planten lindrer og heler ved forbrændinger og solskoldninger, afhjælper hudirritationer (f.eks. "røde haler" på babyer), gener efter insektbid og berøring med planter (f.eks. brændenælde). Aloe Vera virker desuden sårhelende.

Indvortes (drikke gel) hjælper Aloe Vera bl.a. mod fordøjelsesbesvær, forstoppelse og sår og rifter i munden

Som nævnt i debatten er det vigtigt at Aloe Vera produkterne har et HØJT indhold af Aloe Vera og det er også rigtigt, at de fleste produkter, der reklamerer med at indeholde Aloe Vera kun indeholder få dråber. Hvis der IKKE på produktet er deklareret, hvor højt et indhold det har af Aloe Vera, så hold dig fra det.

For at få en virkning skal koncentrationen af Aloe Vera i de fleste tilfælde være 70% og derover.

Jeg kan på DET VARMESTE anbefale produkterne fra Aloe Vera Group i Søborg, der forhandles på apotekerne og i Matas (de hvide pakninger med den grønne plante).

Alle produkterne er påført Aloe Vera Groups telefonnummer og man bliver altid behandlet pænt, hvis man ringer og stiller aktuelle spørgsmål.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 28-11-03 20:10

>sidst jeg kiggede i Netto, havde de kun vandbaserede aloe vera produkter eller varmebehandlede produkter - ingen stabilliserede, og det samme i Matas, men det er også ved at være et par måneder siden
-det vigtigste er, at kigge på indholdet.......personligt kan jeg godt lide den kvalitetsgaranti, der gives hos FLP: Hvis de produkter du køber hos en FLP-forhandler ikke opfylder dine forventninger, kan du uden diskussion få alle dine penge tilbage. Gem kvittering og emballage. Garantien gælder i 90 dage.

Kommentar
Fra : secret

Dato : 29-11-03 17:02

Jeg er en forhandler for Aloe Vera Gel fra Natural Life, godkendet af Institut Fresenius. Jeg vil ikke reklamere her, men hvad er det du efterlyser ? Den jeg sælger (bruger selv) indeholder 90% ren Aloe og 10% honning.

Kommentar
Fra : tes

Dato : 01-12-03 23:54

Jeg bruger og forhandler også selv Aloe Vera Gel - Natural Life fra LR - og kan kun anbefale dén på det kraftigste - honningen gør for det første at den smager godt - men har også en fantastisk virkning sammen med aloe veraen. Pas på med efterligningerne - mange kalder det aloe vera, bare bøtten har stået i nærheden af et
billede med en aloe vera plante!

Kommentar
Fra : procella

Dato : 16-02-04 19:42

Hmm, jeg fandt denne tråd fordi nogen har været så venlige at linke til min side.
Tak ans.

Jeg kan kun tilslutte mig begejstringen for Aloe Vera blandet med Honning. Udover den garanterede renhed (som de eneste så vidt vides), har undertegnede ikke haft Astma anfald siden jeg startede på at drikke Aloe Vera.

Timo
http://www.mlm-life.com (tdligere http://62.243.201.230)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-04 19:49

anders111

Har du fået købt noget Aloe Vera? Kunne du ikke lukke dit spørgsmål ved at acceptere et af svarene.

mvh ans

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 21-02-04 16:45

jeg er forhandler af aloe vera FLP så prøv og se på min side om det kunne være noget HUSK der er 90 dages tilfredshedsgaranti så er du ikke tilfreds får du pengene retur, www.flp.dk/nielsen

Kommentar
Fra : trisse63

Dato : 25-08-04 08:09

Hey tes..
LR har mange gode produkter.. men jeg ved at jeres "aloevera" desværre har forårsaget en del allergi.
Måske den dåse bare har været i nærheden af et billede af en aloe vera plante??????
teksten der fremhæver LR´s aloevera, ligner til forveksling den fra FLP.. hmm

Kommentar
Fra : tes

Dato : 25-08-04 09:37

Hej trisse63
Jeg kan fortælle dig at LR's aloe vera life essence gel indeholder 90,1 % aloe vera og 9 % honning. LR's aloe vera gel bliver konstant kvalitets kontrolleret på Institut Fresenius. Institut Fresenius er kendt for at have meget høje kvalitets- krav - ca. 2 ud af 100 produkter kommer igennem og bliver godkendt.
Jeg selv har lidt meget af pollenallergi (birk og græs), dette var så kraftigt at det udviklede sig til astma, og jeg fik for et par år siden eksem i ansigtet (fra hudspecialister fik jeg at vide, at det var noget jeg blev nødt til at leve med, det ville aldrig gå væk !!) MEN MEN jeg synes jo jeg blev nødt til at give vores nye produkt en chance (LR's gel), så jeg tog den, og efter ca. 2 måneders brug, havde jeg ikke flere problemer med min astma (ingen brug af indhalator), og min eksem var væk (har IKKE været der siden) og min allergi, ja den er heller ikke så kraftig som den har været før i tiden. Hvor du har hørt at vores aloe vera skulle have forårsaget "en del allergi" er jeg naturligvis interesseret i at høre nærmere om, da jeg ALDRIG har hørt det før! og sammenlign aldrig LR gelen med de øvrige på markedet!

Kommentar
Fra : tes

Dato : 25-08-04 09:38

Hej trisse63
Jeg kan fortælle dig at LR's aloe vera life essence gel indeholder 90,1 % aloe vera og 9 % honning. LR's aloe vera gel bliver konstant kvalitets kontrolleret på Institut Fresenius. Institut Fresenius er kendt for at have meget høje kvalitets- krav - ca. 2 ud af 100 produkter kommer igennem og bliver godkendt.
Jeg selv har lidt meget af pollenallergi (birk og græs), dette var så kraftigt at det udviklede sig til astma, og jeg fik for et par år siden eksem i ansigtet (fra hudspecialister fik jeg at vide, at det var noget jeg blev nødt til at leve med, det ville aldrig gå væk !!) MEN MEN jeg synes jo jeg blev nødt til at give vores nye produkt en chance (LR's gel), så jeg tog den, og efter ca. 2 måneders brug, havde jeg ikke flere problemer med min astma (ingen brug af indhalator), og min eksem var væk (har IKKE været der siden) og min allergi, ja den er heller ikke så kraftig som den har været før i tiden. Hvor du har hørt at vores aloe vera skulle have forårsaget "en del allergi" er jeg naturligvis interesseret i at høre nærmere om, da jeg ALDRIG har hørt det før! og sammenlign aldrig LR gelen med de øvrige på markedet!

Kommentar
Fra : tes

Dato : 25-08-04 09:39

Hovsa - det ene indlæg er vist nok!

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 25-08-04 10:42

Hejsa hvis der er nogen som vil købe/høre mere om FLP produkter så skrive en mail til mig på jytte.h.nielsen@c.dk så skal jeg være behjælpelig med evt. spørgsmål eller ring/skrive en sms på 60661187

Kommentar
Fra : procella

Dato : 25-08-04 10:56

Hej trisse63.

Hvorfor så negativ overfor LR?
Er konkurrencen blevet for hård, efterhånden som i taber markedsandele?

Du mener ikke at LR's drikkegel har andet end set skyggen af en dåse med Aloe Vera. Det kan jeg så fortælle dig at den har. Den er faktisk mindst ligeså god, hvis ikke bedre, end FLP's. Ligeså god fordi en uvildig analyse viser dette, og måske bedre fordi indholdet af honning fremmer optagelsen af de gavnlige stoffer, foruden at tilføre drikken honningens kendte gode egenskaber.
Den uvildige analyse blev foretaget til en retssag i tyskland, hvor en af FLP's førende forhandler solgte FLP's drikkegel ved at hævde at den var bedre end LR's. Han accepterede en dom der pålagde ham en meget stor erstatning til LR, foruden at han skulle offentliggøre at han nu var blevet klogere på indholdet af Aloe Vera og at gelen er lige frisk i både FLP og LR's produkter. Der er nemlig ikke nogen forskel af betydning.

Forskellen ligger i fremstillingen. FLP laver "whole leaf" aloe gel, og LR anvender kun gelen til at lave gel. Whole leaf gel fremstilles ved at blende hele planten, og herefter separere de stoffer fra som man ikke ønsker i gelen. FLP havde patent på en metode til at gøre dette (patenterne udløb for nogle år siden). Metoden var så god at man kan komme under den amerikanske faregrænse for indhold af Aloin, som er på 50 ppm/gram gel. Fordelen er at man udnytter hele planten, ulempen er at den indeholder unødvendigt bladkød som er værdiløst i sammenligning med bladgelen (men det fylder jo altsammen *S*). Ifølge en dansk hjemmeside om FLP Aloe Vera drik, indeholder den kun 2% Aloin, men det er vistnok løgn, for i de mængder er det et dødeligt stof. Enhver der har skåret en Aloe Vera Barbadensis Miller over, ved at Aloin lugter fælt, og det er ikke uden grund naturen har sørget for det. Aloin er meget stærk afførende, og kan fremkalde frygtelige gener i tarmene. Der går historier om soldater i oldtiden, som døde af diarré, mendem har jeg ikke kunnet få bekræftet.

LR's drikkegel er fremstillet efter moderne metoder, ved at man "skræller" bladene, så man kun har gelen tilbage. Gelen bliver vasket for rester af Aloin,og målinger viser at den højst indeholder 0.05 ppm/gram gel. Bladkød m, bliver kørt ud på markerne efterfølgende, som gødning for planterne.

EU's faregrænse for Aloin i kost er på 0.1 ppm/gram kosttilskud. Altså en væsentlig anden opfattelse af faregrænser end den amerikanske (som er 500 gange højere), men det er jo ikke det eneste punkt hvor USA og EU er uenige om faregrænser. Hvis der fandtes en dansk importør af FLP's drikkegel, ville kontrollen med gelen være helt anderledes, men det er spidsfindig jura som jeg ikke kender nok til.

Måske er det indholdet af Aloin i FLp´s gel der har fået indehaveren af www.aloevera-info.dk til at lukke sin hjemmeside og sælge noget andet. Han oplyste at han ikke længere kunne være FLP-forhandler, fordi han havde set og hørt om for mange tilfælde af blødninger fra tarmen, udslæt, mavekneb og andre sørgelige historier.
Personligt har jeg aldrig mødt nogen med disse problemer, og jeg tror også han overdrev for at fremme salget af hans nye produkt; noni-juice. Men det er bare min tro. Jeg kan heller ikke tro på at der er så store mængder Aloin i FLP's produkt at det kan fremkalde så store bivirkninger.

Men, trisse63, jeg forstår godt hvis du føler dig trængt af LR. Vi får mange uddannede forhandlere fra FLP, og mange af jeres kunder skifter også. Forhandlerne kommer fordi LR tilbyder meget andet end drikkegel, og fordi vi har mere Aloe Vera i de fleste produkter til en lavere pris. Desuden har vi mange andre produkter en blot Aloe Vera. Kunderne jeg har talt med, skifter fordi vores drikkegel smager godt. Selv børnene er vilde med den. Og det nyest tiltag er LR's Aloe Vera serie til spædbørn. En genial produktserie der sikrer at produktet er så mildt at selv spædbørn kan få glæde af de gavnlige stoffer i Aloe Veraen.

Så kære trisse63, hvis du absolut vil snakke om forskel på FLP og LR, så lad os snakke fakta, og ikke bare komme med perfide bemærkninger om hinandens produkter. Tak

Timo Jensen
procella@post1.tele.dk
http://62.243.201.230/forum (om Aloe Vera, åbent for alle)
http://62.243.201.230 (Aloe Vera og mere)

Kommentar
Fra : trisse63

Dato : 25-08-04 16:18

hov må lige rette jeres indstilling..
er hverken forhandler af FLP eller LR...

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 25-08-04 18:11

Må lige have en mening med her, der er en ting som jeg synes gør at hverken LR eller VOLARE lever op til deres ry, hvorfor er der VAND som det første i næsten alle produkterne? Har man ikke altid lært at det som står først er der mest af? I FLP´s produkter er der INGEN produkter hvor vand er det første så det må da være bedre kvalitet. Synes bare lige den skulle med.

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 25-08-04 18:14

Og lige en mere hvorfor har LR ingen garanti andet end på parfume, hvis man ikke kan tåle det så er det bare synd og spild af penge, den politik forstår jeg ikke, FLP har 90 dages tilfredsheds garanti, det kan man da bruge til noget.

Kommentar
Fra : procella

Dato : 25-08-04 23:46

Hej Aloecare

Der er sandelig ikke vand som det første på indholdsfortegnelserne på "næsten alle" af LR's produkter. For Aloe Vera produkterne gælder at der er mere Aloe Vera i produktet end i FLP's, så ......
I øvrige produkter er det netop kendetegnende for LR, at produkterne typiske er mere koncentrerede end gængse produkter, f.eks. shampooer er mere drøje end normalt o.s.v.

Hvilke produkter tænker du på? Vi har et par tusinde varenumre, så det er ikke nemt at gennemgå dem alle her.

Hvad mener du med "ingen garanti"? Aloe Vera produkterne er testet af et af europas førende testinstitutter fresenius ( http://www.fresenius.com for mere info), godkendt af IASC, og alle cremer, Aloe eller ej, er dermatologisk testede og har fået karakteren "Meget gode" af det uafhængige testinstitut "Dermatest" ( http://www.dermatest.de )

Hvilken garanti mener du vi har på parfume, men ikke på andre produkter?

90 dages returret er da flot, afgjort. Men hvorfor er det nødvendigt
Forhandlere ved LR har 2 mdr. returret på salgsbare produkter. Enkelte forhandlere giver returret som FLP, hvilket er gratis idet ingen returnerer produkterne alligevel.

Timo Jensen
procella@post1.tele.dk
http://62.243.201.230/forum (om Aloe Vera, åbent for alle)
http://62.243.201.230 (Aloe Vera og mere)

Kommentar
Fra : procella

Dato : 25-08-04 23:59

PS: Hvis der på et produkt står vand som den første ingrediens, og på et andet står der petroleum som det første, hvilket produkt er da det bedste? Efter Aloecares mening åbenbart nummer to, men kommer det ikke an på formålet med produktet? Kan du nævne to sammenlignelige produkter fra hhv. LR og FLP hvor du mener den er gal, eller er dit indlæg bare et mislykket forsøg på at sværte LR til?

Timo Jensen
procella@post1.tele.dk
http://62.243.201.230/forum (om Aloe Vera, åbent for alle)
http://62.243.201.230 (Aloe Vera og mere)

Kommentar
Fra : herningvej

Dato : 26-08-04 23:11

Hej Procella

Jeg har lige lokket mig på denne side og falder over hvor aggressiv aloecare taler om volare og LR.
FOr mig at se KAN han kun være ude på at sværte de to firmaer til MEN der er vist også TYPISK for FLP hvis man er til deres party.

Jeg er ikke forhandler af noget af dette men har nu i 3½ år brugt volares produkter til min datters børneeksem. MED god succes.

Hun er ikke blevet smurt med nogle hormoncremer overhovedet. Ville for et år siden lige prøve FLP produkter men de kunne ikke gøre hende lige så pæn selv om de lovede guld og grønne skove og helbredelse....

Så det....

Linda

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 27-08-04 01:47

Hej herningvej, vil lige spørge om du har været til et party med LR? for det tror jeg ikke du har når du skriver sådan.

Du siger du har prøvet FLP hvad skete der så når produkterne ikke levede op til jeres forventning? Fik i pengene tilbage eller var de bare spildt som hos LR? Ved at volare ikke køre sådan der er der også garanti.

Kommentar
Fra : herningvej

Dato : 27-08-04 08:30

Jeg vil da gerne lige sige at jeg IKKE har prøvet LR produkter KUN volare og nogle fra FLP-

Der er altså reurret på Volares produkter.

Du sku da prøve at få en fra Volare ud til dig for at fortælle om deres produkter. Ved du forøvrigt ikke at aloevaraplanten mest består af vand...

Du kan ikke få en crem/gel til at virke hvis den er 100%

Kommentar
Fra : herningvej

Dato : 27-08-04 08:31

Jeg vil da gerne lige sige at jeg IKKE har prøvet LR produkter KUN volare og nogle fra FLP-

Der er altså reurret på Volares produkter.

Du sku da prøve at få en fra Volare ud til dig for at fortælle om deres produkter. Ved du forøvrigt ikke at aloevaraplanten mest består af vand...

Du kan ikke få en crem/gel til at virke hvis den er 100%

Kommentar
Fra : procella

Dato : 27-08-04 12:55

Hvis du som kunde skal vælge et produkt, hvad er så vigtigst:
Produktets kvalitet, eller udvidet returret?

90 dages returret er absolut en god ting som andre kunne tage til sig. Menomvendt er den vel kun nødvendig hvis der er risiko for at folk ikke kan lide produkterne

Timo Jensen
procella@post1.tele.dk
http://62.243.201.230/forum (om Aloe Vera, åbent for alle)
http://62.243.201.230 (Aloe Vera og mere)

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 27-08-04 14:02

Jeg vil vælge produkter hvor det er kvalitet og udvidet retturret, og hos FLP der har man begge dele.

Den retturret er simpelhen til dem som evt ikke har virkning eller ikke kan tåle produkterne, så synes den er god, og tegn på et godt firma.

Kommentar
Fra : aloecare

Dato : 27-08-04 14:13

Skrev også at volare også have den retutret, men har været til et party med LR, og skal da love for at der virkelig blev rakket ned på FLP der var lavet en liste med LR pordukter og med FLP produkter og hvad prisforskellen var, og der var smurt godt på FLP priser, og den var der lavet af så alle kunne se den, hun sad simpelthen og prøvede og overtale alle til at bruge LR fremfor FLP for den var så dårlig og så dyr osv i den dur, så nok en af grundene til jeg er lidt imod LR.

Synes ikke man kan køre på den måde, er jeg ude og holde tema nævner jeg ikke andre firmaer, for folk har jo ret til selv at vælge, de får af vide hvad vores produkter kan og pris osv.

Kommentar
Fra : procella

Dato : 27-08-04 15:00

Hvis du som kunde skal vælge et produkt, hvad er så vigtigst:
Produktets kvalitet, eller udvidet returret?

90 dages returret er absolut en god ting som andre kunne tage til sig. Men omvendt er den vel kun nødvendig hvis der er risiko for at folk ikke kan lide produkterne

Jeg er enig med dig, aloecare, at man ikke skal sælge ved at nedgøre andre. Og hvad er det du gør?
Du falder jo netop i samme fælde som en enkelt LR-forhandler har gjort. Vedkommende er jo ikke LR.

Når jeg sammenligner priser, er det de priser der står på FLP hjemmesider og brochurer.

Timo Jensen
procella@post1.tele.dk
http://62.243.201.230/forum (om Aloe Vera, åbent for alle)
http://62.243.201.230 (Aloe Vera og mere)

Kommentar
Fra : tes

Dato : 27-08-04 19:55

Hej aloecare
Jeg kan kun sige at vi er en del LR forhandlere, der har garanti på Aloe vera gelen, virker den ikke eller kan kunden ikke
mærke nogen forskel efter 3 måneders forbrug, ja så får kunden pengene tilbage! MEN hidtil har det IKKE været nødvendigt med sådan en garanti, produktet er super!