/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
porte i windows
Fra : frederikshavn
Vist : 447 gange
35 point
Dato : 28-11-03 01:11

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke porte der skal være åben i win xp.pro,for at få det mest ud af sit system,især internettet,har nemmelig problem med mit net,det er ufattelig langsom,har webspeed 2048/128,har tjekket for virus-spyware,og div.worms,og der var ik noget,og hvordan får man evt.åbnet disse porte,har ingen firewall pt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-03 01:29

Du højreklikker på din netværksforbindelse i netværkssteder, og under egenskaber avanceret, skal der ikke være kryds i beskyt comp.....
Hvis der ingen flueben er i, så er der ikke nogen firewall, og alle porte er åbne. Hvis du selv vil indstille portnumre, så er det også her inde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-03 01:34

Det ses meget på bla. kandu, at XP er et problem.
Sørgeligt,, når det nu skulle være så nemt

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 45 point
Dato : 28-11-03 02:32

Min XP pc køre som en drøm
Prøv at udnytte din båndbredde
fuldt ud
http://www.dslreports.com/drtcp
Mar 21st 2002 - DRTCP021.exe (exe file)
Gå her ind og dawnloade DrTcp xp og sæt>
Tcp Receive Window(RWIN) ,til>26280<<<<<<den er vigtig
Path MTU-----------------,til>yes
Max Dublicate ACKs ,til>3
TTL--------------------------,til>130
Max MTU-----------------,til>1500 <<<<<<og den er også vigtig,
den skal være 1500 under xp
Resten lader du bare stå på Default.
Apply>genstart
Så går du her ind og tester forbindelsen>
klikker på start når den er færdig klikker du på Result
så kommer du ind på en side hvor du udfylder,nogle fælter
om din forbindelse,fra drop down menuerne,på nær>
Speed (advertised) kbit/s:der skriver du den dawnloade
hastighed ned som din internetudbyder reklameret med
og klikker på recommend,så kommer du til en side vor
du følger deres anbefalinger,og dem sætter du så ind i
DrTcp og genstarter,nu går du ind og tester igen og ser
om din forbindelse se ud som min,den nede under linket,
gør den det så udnytter du din båndbredde fuldt ud,
jeg har kunnet mærke en betydelig forbindelse på min pc
vis du dawnloader nye drivere til dit netkort vil det ikke være
en dårlig ide,jeg tjekker jævnligt om der er nye driver til mit net
kort og det har også hjulpet en del,nu har jeg kørt DrTcp i to år,
og det køre fint,man skal bare tjekke indstillingerne en gang
imellem vis man dawnloader opdateringer til IE og netkort's
drivere o.s.v,test dig frem,jeg lavede 8 test før jeg nåede
frem til mine ideal indstillinger.
http://www.dslreports.com/tweaks

Min test>
Your Tweakable Settings:
Receive Window (RWIN): 26280
Window Scaling: off
Path MTU Discovery: ON
RFC1323 Window Scaling: OFF
RFC1323 Time Stamping: OFF
Selective Acks: ON
MSS requested: 1460
TTL: unknown
TTL remaining: 111

Notes and recommendations:
RWIN is in range<<<<<<<<<<<
Looking good>>>>>>>>>>>>>>følg deres råd og sæt dem ind i DrTcp

Example 146000 byte download
Actual data bytes sent: 146000
Actual data packets: 100
Max packet sent (MTU): 1500
Max packet recd (MTU): 1500
Retransmitted data packets: 0
sacks you sent: 0
pushed data pkts: 10
data transmit time: 1.281 secs
our max idletime: 112.3 ms
transfer rate: 79699 bytes/sec
transfer rate: 637 kbits/sec
This is not a speed test!
transfer efficiency: 100%

Notes and recommendations:<<<<<<<<<<<<
Good data stream (no/few rexmits) <<<<<< Følg deres råd
Min reklammerede DWL Hastighed er 1024

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-03 02:48

lus i tastaturet
Download FREE ZoneAlarm
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
Man kan ikke få en bedre,gratis firewall end Zone Alarm efter min mening.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-03 02:54
Kommentar
Fra : technet

Dato : 28-11-03 14:06

hvis i gerne vil se lidt nærmer på det med at trimme
(nettrim)
så tag lige en kig på denne
http://www.student.ipfw.edu/~gottjl01/

der får du den fulde udbytte

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-11-03 16:42

En del af dit problem, det er at der er så stor forskel på upload og download hastighed på din netværksforbindelse.

Du uploader jo stort set ikke noget, så det burde jo være ok med en langsom upload. Det er imidlertid sådan, at du skal sende en ACK pakke tilbage på din TCP connection for hver datapakke som du modtaget.

Og hvad er så en ACK pakke og hvad er en TCP connection.?!

En TCP connection er et navn for at være forbundet til en FTP server, til en web side eller hvad som helst som dine programmer er forbundet til via internettet.

For hver data pakke som du modtager, så skal du sende et svar tilbage, at pakken er modtaget, data recieved acknowledge pake. Og før du gør det, så vil den næste data pakke ikke blive sendt til dig.
Nu er de data pakker du modtager som regel en del større end dem som du sender. Men som regel kan en datapakke maksimalt være 2kbyte, og minimum 32 byte. Det er en stor forskel, men hver af dine ACK pakker fylder altså ca. 32 byte.

Det er derfor Manse9933 giver dig det råd at justere på buffer parametre i din windows TCP indstillinger.

Et regne eksempel:
På en 128kbit/s upload forbindelse kan du sende maksimalt 16kbyte i sekundet. Det svarer til max. 512 ACK pakker i sekundet. Hvis dine datapakker er den maksimale størrelse på 2kByte pr. pakke, så giver det max. 512 datapakker af 2Kbyte = 1Mbyte i sekundet. Svarende til af kunne forbruge download på 8Mbit/s.

I dette regnestykke så er alt jo OK for din 2M/128k forbindelse. Men dette er også det ideele regnestykke, og generelt så er internettet designet, så det maksimalt er 80% af datapakkerne der kommer igennem på den optimale måde. Til gengæld så KOMMER de igennem, uanset om der er linier der bliver klippet undervejs. Netværket finder selv ud ad af at sende dine data en anden vej og mange andre smarte ting. dette bruger imidlertid data og transmisions kræfter under vejs, og kan nemt resultere i at dine datapakker bliver delt op i mindre bidder undervejs.

Hvis nu du ikke helt kan udnytte dine 128kbit/s upload til at svare med ACK pakker. Eller de datapakker som du modtager er blevet delt op i mindre bidder undervejs så fx. 10% af dem er nede på 512byte pakkerstørrelse, 25% er nede på 1Kbyte størrelser og 50% kun er på 1,5kbyte, så er der kun plads til at 15% af pakkerne er den masksimale størrelse.

Eller hvis alle dine modtagne pakker kun er 512 byte store, så kan du stadig kun sende maksimalt 512 stk ACK pakker tilbage. Max 512 ACK pakker, for 512byte datapakker => 107Kbyte => 860kbit/s maksimal download hastighed, fordi du ikke kan sige tak for modtagne datapakker hurtigt nok.

Jeg siger ikke at dette er det eneste mulige problem, men det er bestemt en afgørende faktor. Jeg kunne fx. mærke forskel på min web surf hastighed, da jeg gik fra 256/128 til 256/256 forbindelse.
Fordi på web surf, så modtager man mange små datapakker. Og det gælder stadig at for hver data pakke som jeg modtager, så skal jeg også sende en ACK pakke.

Det er muligt at jeg tager fejl af størrelserne af ACK pakkerne, for jeg har ikke lige en netværks logger ved hånden, og kan derfor ikke måle på datapakke størrelsen mens jeg fx. taster dette, men jeg ved at dette er en del af din problem stilling.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-11-03 02:18

Tak for svaret Manse9933.det hjalp da meget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-11-03 02:37

selv tak