/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
et program til modeller 3D
Fra : morten_dahl
Vist : 432 gange
20 point
Dato : 27-11-03 17:39

mig og en af mine krammerater er i gang med at bygge en knallert, hvor vi laver det hele selv fra bunden. nu skal vi i gang med at lave selve tegning til knallertens stel. men vi mangler bare et program til at lave det i, det vi bruger nu er paintshop, men vi ville gerne bruge et hvor at vi kunne bruge 3D
tak for hjælpen

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 27-11-03 18:20

hmm Der er en del at vælge imellem.....

Jeg hvil skyde på at "autocat" nok er det bedste til dit formål. fordi det er meget pracis.

Af andre kan også nævnes "Maya" som er mere på den grafiske side...

jeg kan ikke anbifale 3dsmax. fordi det er fyldt med fejl.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-11-03 18:21

Prøv denne - den vist jeres behov

http://www.byavis.dk/Opslagstavlen/txt_downloads_1911.htm#Softcad3d

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-11-03 18:21

Prøv denne - den vist jeres behov

http://www.byavis.dk/Opslagstavlen/txt_downloads_1911.htm#Softcad3d

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 28-11-03 10:32

Jeg ville anbefalle Solidworks eller inventor :)

http://www.solidworks.com/
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2280662

Det er maskine program og en knaller er jo en maskine :)

Man kan god bruge AutoCAD og ikke AutoCAT som rocketboy skrev det er ikke noget med en misse CAT *GG* CAD = Computer Assistet/Aided Design

AutoCAD har bare ikke de bedst program til 3D det er bedst til 2D :)

Hvis I har brug for hjælp til at lave delen vil jeg godt hjælpe :)

RocketBoy>> Fejl i 3Dsmax hvilke fejl er det????

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 28-11-03 11:48

hmm der er wirklig mange.. maxen er baseret på en engine som er meget forellet.
I ver` version der er kommet af max`en har de bare bygget oven på uden at gøre noget ud af enginen.

Dette kommer meget frem hves man prøver at bruge bolean/dynamic/O.S.V....

Maxen bære meget præg af at de ikke gennem tester deres nye tools af før de inkludere dem i maxen....

Det skal dog lige siges til maxen`s forsvar at den har nogle lækre modelirings tools" så som bezir hanels i nurms modeliring...

Desvære er de osså nok det eneste der er "virkligt genialt" i maxen...

Hvis man ser bort fra fejelene. så har maxen osså en stor mangel af costumicing, Af gui og generalle tools så som glov tools`ne/ map/UV-MAPPING/ik/bones/RENDER-PREFERENCES/O.S.V/

Til alle der bruger max kan jeg anbifale og downloade maya og prøve det.....der kan hentes en free wersion på alias.com

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 01-12-03 09:30

RosketBoy>> Jeg bruge ikke MAX super meget men de gange jeg har brugt det version 3,4 & 5 har jeg ikke fået fejl :)

Kan god være der er fejl i lige netop de ting du bruger i MAX det er jo ikke så fedt, men for er kommer tilbage til morten_dahl spørgsmål tror jeg heler ik MAX er det besdst program til at tegn/bygge en knaler op i hvis man skal bruge tegninger til at lave delen i virkeligeheden efter og MAX er jo også et svært program ene Solidworks, Inventor eller AutoCAD :)

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 01-12-03 13:00

okay----måske jeg gik lidt for hårdt til max... det er et ok program.......enyway.....jeg er fulstendig ennig i at det nok ikke er egnet til at lave den slaks i........mit bud wille nok være AutoCAD

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 01-12-03 13:05

RocketBoy>> hvad laver du?? (arbejde, skole eller noget andre??)

Synes godnok ikke morten_dahl interesser sig MEGET for dette spørgsmål der er kun os der skriver :(

Kommentar
Fra : RocketBoy

Dato : 01-12-03 16:31

jeg er animator... eller rettere lige i øgeblikket er jeg grafiker på et procjekt som jeg har started sammen med nogle bekende... men jeg er uddannet animator. så jeg har en del erfaring i de-verse 3dprogrammer... men nok mest maya....