/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
et 3D program
Fra : morten_dahl
Vist : 640 gange
20 point
Dato : 27-11-03 17:34

mig og en af mine krammerater er i gang med at bygge en knallert, hvor vi laver det hele selv fra bunden. nu skal vi i gang med at lave selve tegning til knallertens stel. men vi mangler bare et program til at lave det i, det vi bruger nu er paintshop, men vi ville gerne bruge et hvor at vi kunne bruge 3D
tak for hjælpen

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 27-11-03 17:54

Pro Engineer,
SolidWorks
eller
AutoDesk Inventor

De er professionelle 3D design programmer til lige præcis den slags opgaver.
De er dog også ret dyre/svære at finde.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-11-03 18:27

prøv maja,det er ret dyrt,men i kan downloade et gradis kopi af det her(tilprivat)
lær det godt at kende og så kan knallerten køre i flotte 3d vinkler (pro-designet)
http://www.maya3d.dk/Tutorials/Start3D/Start3D.htm
lær det osse her

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 07-12-03 20:50

Jeg vil klart også forslå maya. MEN det er svært at lave noget der ligner det man vil ha det til når man er newbie til 3d... Det tager mange timer bare at få lidt styr på "the basic's" så måske ville det være nemmere at lave plan tegninger i hånden, tværsnit osv. Så med mindre at i har tænkt jer at bruge en del tid på "bare" at lære programmet, vil jeg klart forslå at tegne det i hånden + det er ikke så nemt at se mål osv. ud fra en computer skærm.

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 20-02-04 01:19

jeg vil foreslå 3ds max
Det bruger jeg selv meget. Man kan også hente en demo version, eller købe en studui licens til ca 1000 kr, eller den fulde pakke til 45.000 kr
eller Rhino. Minder meget om 3ds max men koster kun 15.000 kr
eller
Cinema4d, demo udagve også mulig. rigtigt fedt 3d program også.
Blender. Gratis 3d program. Har dog aldrig sat mig ind i det

Men lige en ting hvis i ikke har prøvet 3d før, så bliver i overrasket over hvor svært det kan være. Det kræver trænning. Meget Træning

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 31-03-04 18:55

Hej Morten!

Anim8or.com, jeg ved, det er et godt men svært 3d- program. Om det kan bruges i forbindelse med knallert opbygning ved jeg ikke, men det er et forsøg værd.

Det bedste er, at det er et gratisprogram, og der ligger masser af hjemmesider med inspiration ude på nettet.

jesper

Kommentar
Fra : fatrix

Dato : 14-04-04 14:46

Blender 3d er et rigtigt godt gratis program som nogle mener er lige så godt som 3d studio max og andre dyre 3d programmer
Det kan hentes her http://www.blender3d.org
Der findes en masse Tutorials på nettet.
F. eks. på www.3dmaxer.dk hvor der er del "basic tutorails"
http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=666&type=blend

Anders

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 10-07-04 01:01

3ds max er klart for fedt... det er i hvert fald godt... det koster også 45.000 kr., men kender en der har det...