/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Send fil med!!??
Fra : cyfer
Vist : 584 gange
260 point
Dato : 25-04-01 17:03

Hej, jeg har ikke så mange point, da jeg lige er oprettet. Så i må nøjes med 20.
Jeg vil gerne kunne sende en fil med via min kontakt form på min hjemmeside. På denne adresse kan i finde usersendmail.asp og selve den side hvor man skriver mailen i:
http://www.friserverplads.dk/offers/mailform.zip.
Hvis der er en der kan finde ud af at gøre sådan at man kan sende filer med, så send de to filer til: offer@mailme.dk.

PS. Jeg håber virkelig at i kan nøjes med 20 point:))

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 25-04-01 20:26

Jeg er slet ikke med på, hvad der menes med dette spørgsmål, kan du ikke prøve at uddybe lidt....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-04-01 12:47

cyfer <cyfer.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DDBF6.59719$o4.5137491@news010.worldonline.dk...
> Hej, jeg har ikke så mange point, da jeg lige er oprettet. Så i må nøjes
med 20.
> Jeg vil gerne kunne sende en fil med via min kontakt form på min
hjemmeside.

Prøv at kigge på www.dimac.net under w3 Upload
--
Mvh
Søren Lundfald
-------------------------------------
Greenland - what a wonderful world
http://www.ilulissat.gl
-------------------------------------

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 26-04-01 18:11

gandalf -> Tja jeg ved ikke hvordan jeg skal uddybe mere.
Hvis du downloader: http://www.friserverplads.dk/offers/mailform.zip
Er der to filer, det er en mailform. Den ene hedder skriv_til_mig.asp den anden usersendmail.asp.
Det jeg vil er. At ligesom man udfylder sit navn, sin mail, sit emne og sin kommentar. Så skal man også kunne trykke på en knap, gennemse så man på sin harddisk kan vælge en fil man gerne vil sende med mailen. Altså ligesom når man vedhæfter en fil i outlook ekspress. Bare på formmail.
Forstår du nu???

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-04-01 14:32

Okay, så skal du bruge en af de mange componenter til at uploade filer til en server.

Prøv f.eks. denne her : aspSmartUpload > http://www.aspsmart.com/

Det er ikke så svært, der følger eksempler med, på hvordan du gør.

Gandalf

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 27-04-01 15:47

Jeg tror du mener aspSmartMail. Som er det jeg skal bruge.
Men jeg synes det jeg downloader er lidt forvirene, og jeg kan ikke få det til at virke. I hvertfald ikke på www.friserverplads.dk..
Hvis jeg nu hæver pointse med 240.
Kan du så ikke sortere filerne, og måske selv afprøve om det virker.
Altså man skal kunne sende en fil, og kunne skrive sit navn, sin mail, emne og kommentar. + at mailen skal være forudbestemt til at den skal sendes til offer@mailme.dk

Send filerne til:
offer@mailme.dk

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 27-04-01 15:49

Sådan.... <<260>>point for en løsning:))

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 27-04-01 15:56

Jeg skal prøve at kigge på det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 27-04-01 15:58

OK tak, men helst så hurtigt som muligt ikke:))

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-04-01 18:50

Hej Cyfer,

Det du beder om er slet ikke så svært, du skal bruge en upload component f.eks. aspsmartupload til at overføre din fil.

Derefter skal du i din form adde :

Upload fil:
<br>
<INPUT id=FILE name=FILE type=file>

Med venlig hilsen

Gandalf

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 28-04-01 18:58

Jeg forstår ikke hvad du mener.
Kan du ikke sende filerne til mig. Husk at det bare skal være en fil som man sender fra en internetside, til en mail adresse.
Send til offer@mailme.dk

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-04-01 19:10

Okay, skal det være en attachment???

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-04-01 19:41

Her er et eksempel fra DIMAC. Du skal også bruge den component som hedder W3 Upload, som du kan finde hos tech.dimac.net.

Dette eksempel består af 2 filer, og gør lige hvad du har brug for.

'********** JMailUpload.asp *************************
<html>
<head>
<title>emailform</title>
</head>
<body>
<font face="verdana, arial" size="2"><b>
<form method="post" action="JmailUploadProcess.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
Complete this form and click the submit-button. We will answer your
questions as soon as possible.
<br><br>
Your name <br>
<input type="text" size="25" name="name"><br>

Your email <br>
<input type="text" size= "25" name= "email"><br>< /FONT>

Recipient email <br>
<input type= "text" size= "25" name= "recipient"><br>< /FONT>

State your business <br>
<select name="subject" size="1">
<option value="help">help
<option value="tips">tips
<option value="other">other
</select>
<br>

Enter your question <br>
<textarea name="body" cols="40" rows="15" wrap="PHYSICAL"></textarea>
<br>

Attachments <br>
<input type="file" name="attachment">
<br>
<input type="submit" value=" Submit ">
</form>
</b></font>
</body>
</html>

'****************** JMailUploadProcess.asp ********************

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<HTML>
<BODY>
<%
' Create the JMail message Object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

' Check for attachments and add them to the email
set attachment = upload.Form( "attachment" )
if attachment.IsFile then
msg.AddCustomAttachment attachment.filename, attachment.item, false
end if

' Set logging to true to ease any potential debugging
' And set silent to true as we wish to handle our errors ourself
msg.Logging = true
msg.silent = true

' Get the form variables, using the upload object
Name = upload.Form("name")
SenderEmail = upload.Form("email")
Subject = "Regarding " & upload.Form ("subject")
Recipient = upload.Form("recipient")
Body = upload.Form("body")

' And apply them to the message
msg.From = SenderEmail
msg.FromName = Name

msg.AddRecipient Recipient
msg.Subject = Subject

msg.Body = Body

' To capture any errors which might occur, we wrap the call in an IF statement
if not msg.Send( "mail.myDomain.net" ) then
Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
Response.write "Message sent succesfully!"
end if

' And we're done! the message has been sent.
%>
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-04-01 19:44

Husk ENCTYPE="multipart/form-data" attributen i din form, den er vigtig, ellers kan JMailUploadProcess.asp ikke finde filen.

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 28-04-01 22:26

Jeg kan ikke lige komme ind på friserverplads.dk og lægge filerne ud. Men hvad skal jeg bruge W3 upload til?????

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-04-01 22:44

Det er den som sørger for attachment kommer med dine mails.

Du kan se det i linien : Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 29-04-01 12:15

Er det denne side jeg skla downloade den på:
http://www.dimac.net/DownloadPage.asp?itemId=22

Så er det jo kun en trial version??!?!

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 29-04-01 12:17

Og hvad skal jeg gøre når jeg har downloaded filen.!???

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 29-04-01 14:59

Har du ikke prøvet ASP før??? Hvis ikke vil jeg sige, du måske skulle starte med en mindre opgave.

Når men tag udgangspunkt i eksemplet jeg sendte, og ret dem til, så de passer til dit behov.

Gandalf

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 29-04-01 15:27

Jeg har lavet de to ASP filer du skriver koden til.
Men så skal jeg downloade W3 upload. Hvad skal jeg gøre med den fil.
Jeg siger w3setup. Og så installere den et eller andet på computeren. Hvad skal jeg gøre???!!???!!?!

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 02-05-01 13:56

Hallo.. .hvad skal jeg gøre med den der w3 upload dims der..?``????????

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 03-05-01 06:55

Hej Cyfer,

Du skal ikke gøre noget med W3 upload, bare du har kørt setup.exe, så er det godt nok.

Nu skal du lægge de 2 filer ind i dit WWWroot bibliotek, gå ind i en browser og skriv : http://localhost/JMailUpload.asp, og så skulle det virke.

Gandalf

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 03-05-01 09:09

Hvorfor skal man køre setup.exe på sin computer???? Hvad gør den`?????

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 03-05-01 14:18

Den installere W3 upload com objektet i din registry......

Jeg synes du skal gå ned, og købe en bog, for det lyder ikke til, du har prøvet ASP før......

Vi snakkes ved, i et andet spørgsmål.

Gandalf

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 03-05-01 15:42

Det skal man have på sin computer for at kunne læse mailsne med filen, eller hvad????

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 03-05-01 15:43

En anden ting.....
Kan man ikke forudbestemme at mailen skal sendes til éen bestemt adresse, og man så ikke kan ændre på det?????

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 05-05-01 18:34

Den siger på adressen http://www.friserverplads.dk/cyfer/JMailUpload.asp:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/cyfer/JmailUploadProcess.asp, line 6

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Hvad gør jeg galt????

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 05-05-01 18:36
Kommentar
Fra : Sencer

Dato : 12-05-01 00:23

Har du adgang til at installere noget på serveren, eller ?

Hvis ikke må du skrive til dem der hoster dig og spørge hvilke komponenter de benytter.... find lige ud af det og skriv igen...

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 12-05-01 11:17

Med kompönenter mener du så dette:

På friserverplads.dk understøttes der:
- Html (.htm, .html)
- Asp (.asp)
- Php (.php, .php3, .php4)
- Access Databaser (.mdb)
- Wap
- Flash (.swf)
- + mere

Kommentar
Fra : Sencer

Dato : 12-05-01 12:10

jeg mener hvilke ASP komponenter der er installeret på serveren.

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 12-05-01 12:16

Ham der har det siger der skal installeres aspsmartupload ... er det rigtigt??
Hvis ikke hvad skal så installeres???

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 12-05-01 12:41

Nu har han installeret aspsmartupload. Det virker stadig ikke??
Det må være en fejl i scriptet, men hvad.
Her det:

JMailUpload.asp

<html>
<head>
<title>emailform</title>
</head>
<body>
<font face="verdana, arial" size="2"><b>
<form method="post" action="JmailUploadProcess.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
Complete this form and click the submit-button. We will answer your
questions as soon as possible.
<br><br>
Your name <br>
<input type="text" size="25" name="name"><br>

Your email <br>
<input type="text" size= "25" name= "email"><br>&nbsp;Recipient email <br>
<input type= "text" size= "25" name= "recipient"><br>&nbsp;State your business <br>
<select name="subject" size="1">
<option value="help">help
<option value="tips">tips
<option value="other">other
</select>
<br>

Enter your question <br>
<textarea name="body" cols="40" rows="15" wrap="PHYSICAL"></textarea>
<br>

Attachments <br>
<input type="file" name="attachment">
<br>
<input type="submit" value=" Submit ">
</form>
</b></font>
</body>
</html>

JMailUploadProcess.asp

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<HTML>
<BODY>
<%
' Create the JMail message Object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

' Check for attachments and add them to the email
set attachment = upload.Form( "attachment" )
if attachment.IsFile then
msg.AddCustomAttachment attachment.filename, attachment.item, false
end if

' Set logging to true to ease any potential debugging
' And set silent to true as we wish to handle our errors ourself
msg.Logging = true
msg.silent = true

' Get the form variables, using the upload object
Name = upload.Form("name")
SenderEmail = upload.Form("email")
Subject = "Regarding " & upload.Form ("subject")
Recipient = upload.Form("recipient")
Body = upload.Form("body")

' And apply them to the message
msg.From = SenderEmail
msg.FromName = Name

msg.AddRecipient Recipient
msg.Subject = Subject

msg.Body = Body

' To capture any errors which might occur, we wrap the call in an IF statement
if not msg.Send( "vip.cybercity.dk" ) then
Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
Response.write "Message sent succesfully!"
end if

' And we're done! the message has been sent.
%>
</BODY>
</HTML>

Dette er hvad den skriver at der er fejl når man mailer:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/cyfer/JmailUploadProcess.asp, line 6

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Kan du finde fejlen???

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 14-05-01 13:19

Den skriver stadig den samme fejl??

Kommentar
Fra : Tofte

Dato : 15-05-01 20:09

Jeg er ny her på kandu! Hvorfor kan jeg ikke give et svar?
Er det sådan et uploadkomponent du vil have?
http://www.friserverplads.dk/tofte/uploadfile.asp

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 15-05-01 20:54

nEJ Det er ikke hvad jeg vil have!!
Det jeg vil have er, et script, sådan at man via en form på nettet, kan sende en fil til en bestemt mail adresse..

Kommentar
Fra : cyfer

Dato : 15-05-01 20:55

Men du må gerne sende filerne til dit script på offer@mailme.dk

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 260 point
Dato : 21-07-01 19:44

Nu har jeg ikke læst alle indlæggene. Men hvis du skal bruge en form til asp hvor du fx kan sende en mail + attachment så kan du få den her :

http://www.dundas.com/docs_online/mailer/Ultimatetcpip/Mailer/Tutorial1_Mailer.htm