/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rensning af alufælge
Fra : 3008
Vist : 2016 gange
20 point
Dato : 26-11-03 22:51

Hvilket rensemiddel skal man bruge til rengøring af alufælge ?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 26-11-03 22:58

Jeg har fået noget væske, nede ved den lokale Lastbil-vaskehal.
Det er noget, de sprøjter hele biler ind i og det tager alt trafikfilm og fast siddende insekter.
Det er også supergodt til bremsestøv. Selv fastbrændt støv, forsvinder med lidt knofedt.
Væsken fik jeg ufortyndet og det skal blandes 1/10 eller i grove tilfælde 3/10

Gert

Kommentar
Fra : I.Bechmann

Dato : 26-11-03 23:00

Hej

Kan man ikke bare bruge alm brun sæbe og vand???

I.B

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 26-11-03 23:02

Jo-da og selv vand alene kan gøre det, hvis du er over fælgene jævnligt!!!

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 26-11-03 23:08

Der findes et rensemidel der hedder "JIZER", det er meget effektivt, og fjerner næsten alt
uden at skade lak og andet. Det har jeg gode erfaringer med.

Hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-11-03 23:39

På firmaet bruger vi noget der hedder Togrens, til rengøring af brugte aluporte.det er efter hvad sælgeren siger det mest effiktive til alurens.selv 20 år gamle aluporte står som nye efter en omgang togrens.det æder tilmed lakken på biler.virkelig stærke sager!!!.En ansat kom til at hælde det på sin bils sprinklertank.det stod ved siden af sprinklervædsken og ligner til forveksling!!!oO..hvilken griner!.Man kan roligt sige at han skreg...det gjorde vi andre også..men det var af grin!!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 26-11-03 23:43

Pas nu på!!
Hvis det tager lakken på bilen, tager det også klarlakken på alu'erne

Gert

Kommentar
Fra : 3008

Dato : 27-11-03 10:27

Jeg vil gerne,hvad rensemidlet består af og ikke bare varenavnet.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 18:58

3008.
er det Togrens du mener??
kender ikke lige den kemiske sammensætning, men det sparker fandeme røv.DSB bruger det også til jaeee..Togrens.jeg ved at det forhandles via div. rengøringsselvskaber.det er ikke i handel til private.prøv evt. at ringe til feks.Rentokill, de kender det nok!!

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 08-12-03 20:02

I butikskæden "Special-butikken" forhandles en rensevæske der hedder Special-rens, det er suverent godt til bremsestøv. Det beskadiger ikke lakken med mindre det tørre ind. Hvis man efterfølgende vasker sine fælge med en sæbe indeholdende voks, eller behandler sine fælge med en bilvoks, er de meget nemmere at holde rene.
Man skal være lidt varsom da det i ufortyndet tilstand har en PH-værdi på ca. 13 - altså maksimum.
Hold dig fra de meget dyre fælgrens dåser og forstøvere i bilbutikker og på tankstationer, de er alt for dyre.

Mvh Thomas