/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke åbne mapper i windoes, Delphi c~
Fra : nipmads
Vist : 374 gange
150 point
Dato : 26-11-03 14:21

Hej.

Da jeg tændte computeren i morges, og ville åbne en af mine mapper på skrivebordet får jeg en besked: 'This module was compiled with a trial version of delphi, This trial period has expired'

Så kommer der to 'debug' vinduer frem, hvor man trykker ok for at ignore og debug for at debugge.

og til sidst kommer der en runtime error besked...

og så åbner mappen... det er træls!

Håber i ved hvad der er galt, og hvad man kan gøre...

mvh
Nipmads

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 14:34

Din prøve periode er udløbet læs licens betingelser.eller readme i den folder du har programmet i .
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-03 14:36

Er det alle mapper? ..eller kun dem der har med Delphi at gøre? Hvis det kun er i relation til din Delphi trial version, må du nok se i øjnene at løbet er kørt og du må betale for programmet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 27-11-03 11:55

det er når jeg åbner alt har jeg nu fundet ud af, jeg har ikke installeret noget specielt synes jeg ikke da... der kommer bare den error besked, så to debug vinduer, og en runtime error, uanset hvad jeg åbner...

har det noget at gøre med et program, eller hele windows at gøre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 12:05

Du trænger til at få ryddet lidt op !

Kør scandisk.

REBOOT

Gå i kontrolpanel->Tilføj/Fjern Programmer og fjern Delphi, hvis den ligger der og roder. Du kan sikkert installere en nyere trial version senere.

REBOOT

Kør så : http://tucows.tdconline.dk/preview/317053.html ..eller noget.

REBOOT

Brug derefter en registry cleaner som f.eks :http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html

REBOOT

Tjek for snavs hos http://spywarefri.dk

Vend så tilbage og fortæl hvordan det går

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 12:30

du kan prøve og dawnload Run-Time Files og se om det hjælper,det kan være en af dine er korupt.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;290887e

Men den meddelese du får siger jo at din prøve periode er udløbet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 12:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 12:35
Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 28-11-03 15:18

tak for de mange indlæg, jeg er ikke lige pt. ved den compute sagen drejer sig om, men efter weekenden har jeg forhåbentlig fundet en løsning på det, umiddelbart lyder det som om jeg skal have ryddet op, godt og grundigt! Eller måske overveje at formattere!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 28-11-03 15:18

tak for de mange indlæg, jeg er ikke lige pt. ved den compute sagen drejer sig om, men efter weekenden har jeg forhåbentlig fundet en løsning på det, umiddelbart lyder det som om jeg skal have ryddet op, godt og grundigt! Eller måske overveje at formattere!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 28-11-03 15:19

tak for de mange indlæg, jeg er ikke lige pt. ved den compute sagen drejer sig om, men efter weekenden har jeg forhåbentlig fundet en løsning på det, umiddelbart lyder det som om jeg skal have ryddet op, godt og grundigt! Eller måske overveje at formattere!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 30-11-03 21:29

jeg kom vist til at skrive det samme to gange... jeg er nu ved at hente de der runtime files, har været inde og prøve at afinstallere delphi programmet, men det er der ikke noget der hedder, i nogen afskygninger overhovedet...

kan godt være det er tid til et format...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-03 11:18

Har du været i filtyper for at se om nogen skulle være associeret med Delphi ???

I så fald fjerner du dem bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 01-12-03 14:37

Ja, jeg har chekket fil typerne (tools->folder options etc) Men der er intet associeret med delphi.

Jeg har aldrig installeret noget med delphi, mig bekendt ikke ihvertfald... jeg er på bar bund, skal jeg slettet alt med delphi indeholdende fra registry?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 02-12-03 10:18

Pas på ! Kør du hellere : http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:42

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 04-07-04 17:17

Tak for svaret molokyle.