/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Er jeg "unemployable"???????
Fra : mkpoynton
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 25-11-03 23:38

Hej! Kan det virkelig passe, at ingen vil ansætte en som -
- har en sproglig studentereksamen?
- har 6 års erfaring fra London som både almindelig ansat (2 år) og som leder (4 år)?
- har en ejendomsmægler-uddannelse fra Florida, USA?
- taler engelsk som en indfødt?
- har rejst på egen hånd og skabt en god karriere i både London og Florida?
Jeg er kommet tilbage til Danmark efter 7 år i udlandet og det ser ud til at jeg ikke kan bruge mine erfaringer til noget som helst. Jeg har gang på gang fået at vide, at man ikke ansætter folk i Danmark som ikke har "papir på" deres kunnen. Nogen kommentarer til dette???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 01:23

Jeg kunne tænke mig at spørge hvorfor du er taget tilbage til Danmark, når du har haft en god karriere i udlandet.

Intet kan afvises, heller ikke at du en dag vil kunne få arbejde her i landet, men tilsyneladende ønsker arbejdsgiverne at se beviser på folks kunnen før man ansætter dem.

Hvis du eventuel kunne få nogle gode anbefalinger fra dine tidligere jobs vil det være en god ide, da du herigennem har en form for dokumentation for dine kvalifikationer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 26-11-03 09:04

Alle kan jo komme og sige de har haft så og så mange år som det og det, hvis de ikke har papir på det, hvad har du da som skulle få dem til at tro på du har været leder i 4 år f.eks?..

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 26-11-03 10:36

Zerg911 - jeg har papir paa alt hvad jeg har lavet! Men ingen eksamenspapirer fra Danmark, og det er det de spoerger efter!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 26-11-03 10:39

Var heller ikke negativt ment, men gik ud fra at du ikke havde nogle papir på det da du skrev "Jeg har gang på gang fået at vide, at man ikke ansætter folk i Danmark som ikke har "papir på" deres kunnen"

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 26-11-03 10:42

Okay

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 11:08

>mkpoynton

Du skriver du har en udannelse som ejendomsmægler. Har du spurgt brancheforeningen om du kan bruge denne i DK, udannelsesmæssigt kan der vel ikke være meget forskel på DK og USA.

Accepteret svar
Fra : jesper6

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-03 10:54

Et godt jobråd.

Har selv et ret godt job og har aldrig skulle vise mine eksamenspapirer. Istedet for at søghe efter en jobfunktion, har jeg istedet søgt efter en virksomhedskultur der passer til mig og mit temperament.

Hvem vælger arbejdsgiveren når der skal ansættes. Den kanditdat hvor kemien er til stede eller den med de gode papirer og CVer ??

Følg evt denne plan. Ikke mindst for at sætte gang i dine tanker omkring dit nye job.

Hvilken virksomhedskultur passer til dig ? (frihed under ansvar, stram diciplin ect)
Hvilket arbejdsopgaver vil du gerne arbejde med ? (titler er underordnet)
ect ect.

Derefter finder du 10 virksomheder og soterer dem efter din interesse for dem. Start med den dårligste (nr 10) så du kan prøve det af.

Ring til virksomheden, den kommende chef eller tag ud og aflever din ansøgning i receptionen istedet for at poste den (du finder nemlig hurtigt ud af hvilken kultur der hersker der. (er det en "jakkesætsvirksomhed ect ect)

Derefter skriv en kort ansøgning og sorter dit cv efter det som er mest relevant for det job du søger istedet for at skrive det i kronologisk orden. Husk at arbejdsgiveren får mange ansøgningr og typisk kun læser det første (for at se om den fænger - ligesom når man læser overskrifter i avisen).

Dette er ikke nogen endegyldig løsning, men bare nogle ting som forhåbentligt får dig til at tænke mere over hvad du vil end "bare at forsætte i det gamle spor"

J

Godkendelse af svar
Fra : mkpoynton

Dato : 06-12-03 08:56

Tak for svaret jesper6.
Fedt naar folk giver sig tid!!