/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
LIVSSTIL
Fra : m.glerup
Vist : 258 gange
80 point
Dato : 25-11-03 10:29

Hvad forbinder i med Økonomisk uafhængighed

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 10:34

For mig er der to muligheder:

1. At man tjener sine penge selv og ikke har brug for økonomisk hjælp udefra.

2. At man har så mange penge, at man kan købe, hvad man har lyst til
uden at behøve tænke på økonomien.

Selv er jeg desværre ikke nået længere end til pkt. 1.

Kommentar
Fra : m.glerup

Dato : 25-11-03 10:47

Mange Dansker har en mani med at nøjes med lidt.Selv om at alle jeg kender gerne vil vinde en million i lotto.
Men ingen tør at prøve at lave en million selv,for så sker der et eller andet med mennesket.
Hvis jeg sagde til dig at du kunne lave din egen million,inden for 1 år, vil du automatisk tror at jeg er ude på at fuppe dig.Og det er bare typisk Dansk mentalitet.Man skal ikke tro man er noget og det er bedre at være negativ end positiv.For så for man det, man altid har haft nemlig en utilfredsstillende LIVSSTIL.Og man skal endlig ikke springe ud i noget nyt for så bliver du nemlig bange ikk?
Alle de ting jeg skriver kan godt lyde som en stor kritik på de mennesker der ikke tør at prøve at udleve lige den LIVSSTIL der passer til dem,men det er også meningen vågn op Dansker,se jer omkring.Vi lever i en verden med mange muligheder man skal bare lige finde den der passer til ens liv.Det har jeg endlig fundet DET ER LYKKEN at være økonomisk uafhænig af andre.Det gør at Verden er sjov at leve i.Den mulighed har du også.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 10:51

Ja, bestemt. Jeg er allerede økonomisk uafhængig
- selv om jeg da godt kunne bruge nogle flere penge.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-11-03 10:53

Jeg er 100% enig med Rellom.
Jeg er desværre kun i færd med at opfylde punkt 1.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : m.glerup

Dato : 25-11-03 11:03

Men det er jo ikke kun pengene der trækker,det er også den mulighed i at få en succes som er så tilfredsstillende ikk?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 11:14

Tjoh! For mig er succes lig med ikke at være afhængig af andet end det,
jeg gerne vil være afhængig af - nemlig de mennesker, jeg sætter pris på.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 11:15

PS! Udtrykket "sætter pris på" er måske lidt malplaceret i netop denne sammenhæng
- men du forstår nok, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 12:20

Vi kan ikke alle være økonomisk uafhængig. Hvis vi var det ville der ikke være nogen der arbejdede, hvorfor skulle man dog det? , jeg kan da bare købe mig til alt. Købe mig til alt?, hvordan kan det lade sig gøre når ingen vil producere eller arbejde.

Vi lever i danmark vi lever ikke i utopia. Vi kan ikke leve af at bide os selv i benet.
Tænk over at det kunne være, at hvis een havde økonomisk succes så havde en anden økonomisk ruin. Er det sådan en verden vi ønsker at leve i?

ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 12:51

M.glerup

Er det reklame for en livsstil du er ude i????

Citat
Det har jeg endlig fundet DET ER LYKKEN at være økonomisk uafhænig af andre.Det gør at Verden er sjov at leve i.Den mulighed har du også.

// Toupie

Kommentar
Fra : m.glerup

Dato : 25-11-03 12:55

hej toupie
du kan kalde det en reklame eller bare hvad de fleste gerne vil have ikk?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 13:20

M.glerup

Det kan godt være jeg tager fejl, men det virker lidt somom du ikke er interesseret i, at vide hvad andre mener om økonomisk uafhængighed, men at du hellere vil fortælle os hvad vi kan gøre for at "blive lykkelige"

......og "lykke" er jo et realativt begreb, alt efter hvem man er og hvad man vil med livet
Jeg er ret sikker på at en Tibetansk munk, uden en krone på lommen er lige så lykkelig som du er blevet i dit liv.

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-03 13:41

m.glerup

Hvis du lever af kærlighed og kildevand så er du måske økonomisk uafhængig!!! Kildevand kan man drikke gratis flere steder i naturen. Kærligheden til naturen er også gratis.
Hvis du er en "ansat" er du afhængig af din arbejdsgivers udbetaling af løn.
Hvis du er "selvstændig" er du afhængig af at andre vil købe din vare.
Hvordan er du blevet økonomisk uafhængig?

mvh ans

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 25-11-03 14:03

Til ans.

Muligvis World gamesinc. for der kan du hvis du gider blive økonomisk uafhængig.

MVH. SCOT. $$$$$$$$$$$$$$$$

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 14:50

Efter min mening er det nu reelt nok at spørge, hvad folk forstår
ved økonomisk uafhængighed.

m.glerup har sikkert sin egen mening herom, men den behøver
man jo ikke erklære sig enig i.

Hvis han er afhængig af at få ret, er han i hvert fald ikke
særlig succesfuld.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 16:49

Økonomisk uafhængig - jo det kunne da være skægt............men til hvilken pris.
Succes - det er en pilsner sammen med naboerne, uden at skulle foregive en eller anden økonomisk status.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-11-03 17:31

Har søgt job som økonomisk uafhængig flere gange men er aldrig kaldt til samtale --------------så det må nok fortsætte som det er

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 18:30

Til Rellom

Selvfølgelig er det reelt nok, at spørge om hvad folk forstår ved økonomisk uafhængighed, det er kun sundt at se tingene fra forskellige vinkler ...men grunden til min tvivl omkring hensigten er, at overskriften er Livsstil, spørgsmålet er om økonomisk uafhængighed, kategorien er jobsøgning og den efterfølgende tekst handler om at lave en mill. på et år og så blive lykkelig Dertil kommer så dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/5727 ......også under kategorien jobsøgning.

Personligt får jeg ikke "adrenalin kick" af, at folk er med i WGI eller andre "spil", det er folks egen sag og ikke noget jeg stiller spørgsmålstegn ved.
Jeg undredes bare og stillede derfor spørgsmålet

// Toupie

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 18:36

Okay, Toupie.
Jeg kender ikke noget til de pågældende spil, det må jeg indrømme.
Men jeg synes, det er interessant at høre, hvad folk lægger i begrebet "økonomisk uafhængighed".

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 18:49

Hej Rellom

Jeg kender lidt til WGI og det er ikke noget jeg vil involveres i, men det forhindre jo ikke andre i at deltage....sålænge det ikke er mine penge der invisteres i projektet og det er jo heller ikke sikkert, det er pyramidespil, det handler om

Ja, det er interessant og jeg tror det afhænger meget af ens liv, hvordan man ser på det. Jeg vil ikke være økonomisk uafhængig hvis jeg havde en mill. på kontoen - den er jo hurtigt brugt op, hvis man ikke har en indtægt ved siden af og så er man jo stadig afhængig. Hvis jeg havde 20 mill. på kontoen kunne jeg leve af renterne og behøvede ikke arbejde, men jeg ville stadig være økonomisk afhængig, for så ville det pludselig handle om at få invisteret pengene på en rigtig måde

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 19:12

Og Toupie hvad skulle man gøre, hvis alle havde 20 mio. stående på kontoen, så var pengene i virkeligheden ikke noget værd.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:19

Økonomisk uafhængighed findes ikke.
Al økonomi er afhængig af noget eller nogen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 19:24

Jeg ville nu gerne ha' 20 millioner stående på kontoen.
Men spil, lotto o. lign. gider jeg slet ikke.
Så det har nok lange udsigter.

På den anden side undgår jeg så til gengæld at blive
ruineret af spillelidenskab.

Hvad økonomisk uafhængighed angår, så synes jeg allerede nu,
at jeg er økonomisk uafhængig, eftersom jeg tjener mine penge selv
og ikke har brug for hjælp udefra.

Men det afhænger selvfølgelig af, hvordan man definerer det.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 19:25

Ellebye og Emesen

I har da begge to så fuldstændig ret

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-03 19:30

Enig med emesen, men det ville da være rart om m.glerup kunne uddybe det lidt mere. F.eks. fortælle hvordan han/hun er blevet økonomisk uafhængig og samtidig lykkelig og at verden er sjov at leve i.

Ups kommer lige til at tænke på: Man bliver jo først økonomisk uafhængig når man er død og begravet. Er det derfor glerup ikke svarer?

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 19:39

Og hvordan passer spørgeres spørgsmål sammen med tilhørende tip???

ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 19:43

Rellom

Jeg ville da også gerne have 20 mill. på min konto det giver en anden form for frihed og en økonomisk sikkerhed men det er ikke det samme som økonomisk uafhængighed

// Toupie

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 19:52

Det er jo et definitionsspørgsmål, Toupie.
Afhængig er et tillægsord og kan gradbøjes:
Afhængig, mere afhængig, mest afhængig.
Jeg opfatter mig selv som økonomisk afhængig - men kun i 1. grad.
Absolutter tror jeg slet ikke på.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 19:54

Økonomisk Uafhængig - skulle der ha' stået.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 21:06

Rellom

Jeg opfatter også mig selv som økonomisk uafhængig efter din defination, men jeg har desværre ikke økonomisk frihed til f.eks. at tage på en jordomrejse eller købe en mercedes, hvis jeg skulle få lyster i den retning
// Toupie

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 25-11-03 22:48

dabj - Fantastisk svar!!!!!!!
Hvad var lige formaalet med dette spoergsmaal?????????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 23:19

Det har jeg heller ikke, Toupie.
Derfor er min økonomiske frihed også kun af 1. grad.

Kommentar
Fra : Eos

Dato : 28-11-03 11:05

Økonomisk uafhængighed

Tja, det er jo ikke det sværeste i dagens Danmark at tjene sin første million på omkring et år. Det lyder måske voldsomt, men rent omsætningsmæssigt, kender jeg da en del selvstændige håndværkere der hurtigt kommer op i det leje. Så for mig er en million pr. år ikke noget at råbe op om.

Det er der mere interessant for mig i dette er: Hvor opnår jeg det største udbytte af mine sparekroner?? Så jeg med tiden bliver økonomisk uafhængig!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-11-03 11:29

Jeg har tjent rigtige mange mio. kr. i mit liv, men hvor er de blevet af??

Kan ikke finde dem, hjælp søges til manglende penge..........

Er penge da alt i livet?, man kan knokle en hvis legemsdel ud af bukserne, men når man ført ligger de 7-9 alen under jorden hvad skal man så bruge dem til????

Og økonomisk frihed, det er lige noget skattevæsnet kan bruge.

ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-11-03 18:44

Selv om man ikke kan tage sin økonomiske uafhængighed med sig i graven,
kan man jo sagtens ha' glæde af den, så længe man er levende.

Og man kan også sagtens ønske sig økonomisk uafhængighed uden
dermed at mene, at penge er ALT.

Husk at gradbøje virkeligheden.
Absolutter fører til ævl.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-12-03 23:08

Hej M.glerup

Hvis det er pga. mine tvivls spørgsmål, du har holdt dig væk beklager jeg meget, men jeg ville da foretrække at du, hvis jeg ikke har ret, fortæller dette - og hvis jeg har ret, alligevel deltager i tråden.........for uanset hvad, så har du haft et formål med, at oprette tråden, så det skal du da bare fortsætte med

// Toupie

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-01-04 12:43

Spørgsmålet er vist besvaret. Luk det venligst.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse