/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
JFK
Fra : Leon85
Vist : 624 gange
30 point
Dato : 24-11-03 13:31

Jeg skal skrive en danskopgave om John Fitzgerald Kennedy. Men jeg finder motivet bag hans drab lidt uoverskueligt. Kender I en god hjemmeside, som I kan henvise til?

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 13:39

Motivet over hans drab? Det er der jo faktisk ikke nogen der kender.

Den formodede drabsmand Lee Harvey Oswald nægtede. Og hans motiv er ukendt, der er kun tale om formodninger. Han blev aldrig dømt, og selvom jeg personligt tror det var ham, så er der mange andre teorier.
Den formodede drabsmand, blev aldrig sat for en dommer, da Jack Ruby nakkede ham i en kælder under politistationen. Jack Ruby havde kontakter både til regeringen og til mafiaen, og der er konspirationsteorier vedrørende begge. Det er ingen hemmelighed at visse kredse i begge organisationer foragtede begge nu afdøde kennedy brødre.
Jack Ruby afgav aldrig nogen konkret forklaring på, hvorfor han skød Oswald. Han døde efter tre års fængsel for drabet på oswald.

Motivet til drabet er derfor at finde i alle de teorier der er lige fra russerne over cuba og cia til mafiaen. Og endelig er der den, at Lee H. Oswald måske handlede alene. Eller slet ikke?? Oswald var gift med en russisk født kvinde, hvilket også giver en masse teorier om at han alene var syndebunk eller hyret af russerne.

Så motivet er der ingen der i dag kan give ne gyldig forklaring på. Jeg synes derfor at du skal koncentrere dig om at beskrive de forskellige teorier. Dybt eller overfladisk alt efter dit opdrag.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 14:03

Her er et par gode link, du kan bruge som inspiration til din opgave
http://www.koelle.dk/
http://www.1960erne.dk/vekennedymord.php

Håber disse kan hjælpe dig.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 24-11-03 15:39

Ja, jeg ved også, at den formodede drabsmand var Lee Harvey Oswald. Han blev dømt, men slået ihjel to dage efter. Af materialer har jeg JFK filmen, optagelser fra DR 2 dokumentar om Kennedy (fra lørdags), og en del bøger om USA's historie. Men jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kun skal skrive om John F. Kennedy, eller om jeg også skal beskrive Lee Harvey Oswald, og andre personer, som var betydningsfulde i mordet på Kennedy.
I øvrigt tak for en god hjemmeside (www.koelle.dk)
Med venlig hilsen Leon

Accepteret svar
Fra : RasesII

Modtaget 30 point
Dato : 24-11-03 15:45

Blev Lee Harvey Oswald dømt?

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 24-11-03 15:53

Ja, jeg mener at han blev dømt. Jeg så videon af ham, hvor han havde håndjern på. En eller anden skulle de da give skylden. Det kan også være, at jeg er forkert på den

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 15:56

>rasesII
Blev Lee Harvey Oswald dømt?
Nej han blev skudt af Jack Ruby, mens han var under forflytning af politiet. Jack Ruby døde kort after af en sygdom!!! Lidt for tilfældigt måske.??? Måske får man det aldrig at vide, hvad der i realiteten skete.

>Leon85, hvis du er tilfreds med mit svar, må du gerne give mig lidt point, OK.
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Leon85

Dato : 24-11-03 16:10

Tak for svaret RasesII.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 16:13

ØHHHH
Dette forstår jeg ikke helt...............
Men ok, dette forum er for sjov..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 17:10

til jms

Jeg er helt enig med dig i at L H oswald ikke bæev dømt, det er også derfor jeg spørger om det, da leon85 skriver at Oswald blev dømt. Jeg skrev dette for at han ikke skulle skrive det i sin opgave. Det havde været kanon. Og hvorfor forstår du ikke at jeg fik point? Det var vel mit første svar han kunne bruge til noget.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 17:10

til jms

Jeg er helt enig med dig i at L H oswald ikke bæev dømt, det er også derfor jeg spørger om det, da leon85 skriver at Oswald blev dømt. Jeg skrev dette for at han ikke skulle skrive det i sin opgave. Det havde været kanon. Og hvorfor forstår du ikke at jeg fik point? Det var vel mit første svar han kunne bruge til noget.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 17:10

til jms

Jeg er helt enig med dig i at L H oswald ikke bæev dømt, det er også derfor jeg spørger om det, da leon85 skriver at Oswald blev dømt. Jeg skrev dette for at han ikke skulle skrive det i sin opgave. Det havde været kanon. Og hvorfor forstår du ikke at jeg fik point? Det var vel mit første svar han kunne bruge til noget.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 17:24

>RasesII
Skylder dig en undskyldning. Håber du modtager denne.
Sidder på vort kontor, og har nogle gange lidt for meget om ørerne. Fik ikke læst dialogen ordentlig.
Trods dette, kan jeg ikke lade være med at besvare spørgsmål. Synes det er mægtig sjov. Ikke fordi jeg kan anvende point til noget, men mest fordi det interesserer mig. Jeg er heller ikke så "gammel" på dette forum. Se min profil.
Endnu engang undskyld.......... Vi mødes nok en anden gang på dette forum...
Ha det godt
MVH
JMS

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 17:40

Du skal ikke undskylde noget som helst. Det har jeg selv gjort en gang det der
Jeg giver også gerne alternative svar på allerede besvarede spørgsmål. Det er jo det Kandu handler om.

Men hvorfor pokker kom mit seneste indlæg tre gange????

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 24-11-03 17:40

Du skal ikke undskylde noget som helst. Det har jeg selv gjort en gang det der
Jeg giver også gerne alternative svar på allerede besvarede spørgsmål. Det er jo det Kandu handler om.

Men hvorfor pokker kom mit seneste indlæg tre gange????

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 17:44

Ok tak for dit svar, den kom to genge.*GGG*
vi ses.
MVH
JMS