/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Ingen svar når jeg ping'er....
Fra : Xenia
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 24-11-03 10:41

Jeg skal have et netværk op at køre mellem to PC'er så de kan kommunikere med hinanden, men jeg har problemer med at ping'e fra den ene PC. Den kan ikke finde IP-adressen på den anden PC og siger kun "forespørgelse fik time out". Det sjove er, at den anden kan sagtens ping'e den ene PC uden problemer. De har hver fået tildelt deres egen IP-adresse og kommer fint på nettet. Begge er forbundet gennem en router og en switch.
Hvorfor dælen kan den ene PC så ikke ping'e den anden PC????

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-03 10:46

Hejsa.

Det er sikkert fordi du har firewall aktiveret på den ene PC. Hvis det er WIN XP er den jo indbygget heri. Prøv og deaktivere den. Så burde det virke igen.

Hilsen

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 10:55

Tror også det kan være firewall.
Har du et securiti program (eks. norton internet securiti), kan det også være her problemet er.
Husk at konfigurere.
Spørg igen, hvis ikke kvolsgaard`s forslag virker.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 24-11-03 10:56

Helt klart pga. firewall som kvilsgaard siger..
Men hvilke styre systemer bruger du? Hvis den ene er WinXP er det pga. firewall, hvis ingen af dem er det så er det spas

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 24-11-03 10:57

Rettelse <kvilsgaard\kvolsgaard>

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 24-11-03 11:16

Jeg har også haft problemt.
Men i mit tilfælde skyldes det, at win98 ville have at man loggede på windows netværket med andet end esc.
dvs. når jeg startede computeren, kom på et tidspunkt et logon vindue til windows netwærk.
Jeg plejede normal bare at trykke enter eller escape hvorefter opstarten fortsatte uden problemer.
Jeg fandt ud af, at problemet med at se den ene eller anden computer kunne skyldes at man trykkede escape istedet for enter eller en kode.
måske er det det samme som du er ude for.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Xenia

Dato : 24-11-03 11:25

Tusinde tak!! Det VAR min Norton Internet Security der blokerede. Når man nu kender svaret på problemet, er det jo LOGIK *G*

Takker endnu en gang for de hurtige svar

Godkendelse af svar
Fra : Xenia

Dato : 24-11-03 11:30

Tak for svaret kvolsgaard.