/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Coco Beach / Filippinerne
Fra : judithmichella
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 23-11-03 21:18

Hej.
Vi er 2 par på 24 og 27år som skal til Coco Beach d. 26/12-03. Ville høre om der er nogen som har været dernede for nylig og om det var godt???
Vi har siddet og kigget på nogen gamle svar og vi er lidt forvirret da nogen har været meget glade for at være der og andre har direkte kedet sig.

HÅBER DER ER NOGEN SOM KAN HJÆLPE...

Vi skal rejse med CC-travel til orientering.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 22:44

Jeg syntes at i skal gå ind i www.google.dk og søg på Coco Beach, så kan jeg forestille mig at i vil få flere oplysninger fra andre der har været der.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 24-11-03 06:53

Vi var på Coco Beach for 2 år siden. Det er et lækkert sted; men meget "dansk". Der er ikke meget at opleve på selve stedet; men der er rige muligheder for at tage en båd og tage på udflugter derfra. Det er også muligt at gå gennem junglen til den nærmeste by, og så evt. tage en båd tilbage til Coco Beach.
Der er dykkemuligheder på stedet; men man har ikke værnet om koralrevet, der er meget slidt. Hvis i vil dykke er et godt sted Sangat Island. Det er en "øde" ø, hvor kun lodgen ligger. Der er rige muligheder for at slappe af og dykke. Der er dykkerguide, der daglig sejler ud til forskellige dykkesteder. Der er også rig mulighed for at snorkeldykk. Dette stec tiltalte os meget mere end Coco Beach.

God tur

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 24-11-03 13:13

Hej Gedestalden.
Tak for dit svar. Jeg har lige nogen spørgsmål:
Hvordan var hytterne??? Vi skal bo i De Luxe Rome - Super Banana de siger i CCTravel at det er de bedste hytter man kan få.
Hvordan var stranden??? Vi har læst fra andre at stranden ikke skulle være så god.
Er det et lækkert poolområde????

Mvh. JM

Accepteret svar
Fra : gedestalden

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-03 17:56

Hej judithmichella.

Hytterne fine med terrasse med hængekøje - ligger smukt op ad en skråning, så der er fin udsigt fra dem. Poolen også ok. Stranden fin nok; men ikke god at bade fra uden noget på fødderne, idet koralrevet går rimelig tæt ind på stranden. Det er også derfor det er blevet slidt, fordi de badende har gået på revene. Det kan de ikke tåle.
Prøv panoramarestauranten, den er en oplevelse.
Stedet er lækkert nok til daseferie; men vær forberedt på, at der er mange andre danskere på stedet - det var der i hvert fald, da vi var der i februar/marts.
Spørg endelig igen, hvis der er yderligere spørgsmål.

P.S. Pas på i Manilla, hvis I skal være der. Vi var nær blevet røvet af en kusk på en hestedrosche, vi havde hyret. Han forlangte pludselig 10 gange så meget, som aftalt og prøvede at true os til at betale.

Kommentar
Fra : sinem

Dato : 05-12-03 11:45

Hej judithmichella.
Min mand og jeg var på Coco Beach for et par år siden. Rejsen derned er lang, men det er det værd! Personalet er bare så søde og venlige. Der er tilknyttet en "service family" til hver hytte, og hvis man er flink overfor dem er der ikke det de ikke vil gøre for én. Det er et dansk sted, ja, men specielt i julen kommer der også en del asiater - så det er altså ikke noget med grisefest og den slags. Hvis man udnytter de muligheder der er, er det op til en selv hvordan ferien skal tage sig ud. Hvis I på nogen måde har mulighed for det, skal i forsøge at komme på uge-cruiset med Coco Explorer. Den tur er ubeskrivelig! Smuk, fantastisk dykning/snorkling, skøn natur og igen et utroligt sødt og hjælpsomt mandskab! Vi vil gerne derned igen!

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 12-04-04 13:25

Tak for svaret gedestalden.