/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Er du overvægtig???
Fra : Frodig
Vist : 223 gange
20 point
Dato : 23-11-03 00:44

Jeg er en pige på 18 år...

Jeg har været overvægtig (svært) i mange år. I alle de år har jeg on and off været på slankekur. Med hjælp fra mine forældre, en vægtkonsulent og min læge. Det har endnu ikke hjulpet.

Jeg trænger til nogle at snakke med (anonymt) gerne over mail. Jeg har bestemt mig for at nu skal det være. Jeg er ikke den der stiller mig op og snakker med hvem som helst om min vægt, da jeg skammer mig over den.

Er du i samme båd som mig eller kender du nogle. Jeg håber på at det kunne være en mulighed. Fortælle hinanden om op og nedture. Holde hinanden lidt i gang, give gode råd osv. Eller har du et forslag eller er du interesseret? så skriv.

Alder er fuldstændig lige meget. Kunne det ikke være dejligt at slippe af med de Kilo?

Med venlig hilsen "Frede"

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 23-11-03 08:29

Hej Frede
Jeg ved du har det hårdt. Jeg er selv 55 år og har altid været overvægtig. I løbet af de seneste par år er det pga. sygdom gået helt galt. Da jeg nu efter en længerevarende sygeperiode har fået det lidt bedre, har jeg besluttet, at nu skal det være. Jeg tæller kalorier - først og fremmest. Det bliver hurtigt en vane, så man ved, hvad man kan tillade sig.
Jeg er også begyndt at gå i fitnesscenter. Har du prøvet det?? Det er ikke længere kun de unge og smarte, der kommer der. Jeg ser også mange svært overvægtige i centret. Mange centre har tilknyttet en kostvejleder.
Jeg har tilfældigvis en bog hjemme fra biblioteket : Jonna Deibjerg "Helbredsproblemer, der kan lettes ved kostændring".
Af den fremgår at overvægt ofte kan skyldes mælkeprodukter og/eller hvede/gluten.
Jeg har selv erfaret en vægtstigning, når jeg spiser youghurt/ymer og forsøger derfor at undlade næsten alle mælkeprodukter i min daglige kost.
Iflg. bogen kan der også være tale om andre former for mad, som man ikke kan tåle og som derfor samler vand i kroppen.
Held og lykke med kuren. Det vil give dig en bedre livskvalitet, hvis det lykkes og det vil tilfulde opveje, hvad du evt. skal undvære.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 23-11-03 12:51

Prøv denne gruppe http://dk.groups.yahoo.com/group/lulutulu/ det er en støttegruppe jeg har lavet hvor vi er en flok overvægtige fra rundt omkring i DK der skriver sammen om vores vægt, problemer osv.
Vi støttet hinanden med både ris og ros alt efter hvad det er vi lige trænger til.
Du skal være hjertelig velkommen.

Kommentar
Fra : VLA

Dato : 23-11-03 16:31

Hej Frede.

Du har taget de første svære skridt. Du har besluttet dig til at ændre din vægt og du har skrevet her.
Jeg er selv begyndt på kur, for gud ved hvilken gang, men denne gang er jeg blevet helt fanatisk - ellers tror jeg ikke, at jeg kan holde gejsten ved lige. Jeg er på Atkins, dvs, at jeg spiser ikke kartofler, ris, pasta, mad med mel, mad med sukker eller stivelsesholdige grønsager som gulerødder, ærter og den slags. Det er kun her i starten, at det er så strengt, men der sker da også lidt. Jeg taber i øjeblikket et kilo om ugen og laver lidt styrketræningsøvelser herhjemme om aftenen. Jeg går på arbejde 20 minutters gang hver vej, og så går jeg med min kæreste og vores børn til svømning om lørdagen, det tæller alt sammen.
Der er masser af sider på nettet om Atkins, hvis du er interesseret.
Atkins.com: Er efter min mening temmelig faglig orienteret og giver derfor en god bund for den basale viden inden man kaster sig ud i at spise æg og bacon til morgenmad og kommer fløden i den koffeinfri kafffe. Jeg ved, det lyder åndssvagt, men det virker. Et kilo om ugen er ikke så meget, som mange andre på Atkins, men jeg kan mærke, at mit tøj bliver løsere og mine veninde har lagt mærke til det, selvom jeg kun har tabt 3 kilo, så noget sker der.
Når man så er kommet i gang, så har jeg fået meget ud af at se på siden: lowcarbluxury.com.
Den er lidt mere afslappet sat op og pigen, der skriver der, fletter mange personlige oplevelser ind i det faglige stof, som man kan forholde sig til. Der er ikke så mange amerikansk-producerede produkter i opskrifterne, som på den anden side. Jeg zappede rundt på den side i 4 timer forleden aften og fik rettet et par fatale fodfejl i min kur, så nu håber jeg, at jeg er på rette vej igen.
Nettet er en stor hjælp og du kan finde alt, hvad du har brug for at vide også selvom protein-kur måske ikke er det du har lyst til.
Fat mod, søster. Du er på vej!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 05-12-03 10:36

Hejsa

Vi er et sted imellem 50 og 100 der "taler sammen" herinde:

http://www.spilbingo.dk/slankesiden/dagbog/index.php

Vi både får og giver hinanden god støtte. Prøv at kig ind, og læs evt. i et par dagbøger for at finde ud af om det er noget for dig. Og ja, det er 100% anonymt, hvis du vil være det.

vmh

Henning