/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
URL Encoding i T-SQL?
Fra : Harlekin
Vist : 711 gange
150 point
Dato : 28-02-02 11:54

Er det muligt i SQL Server 2000 at URL Encode output fra en Stored Procedure?
Hvordan kan man nemmest og med bedst performance gøre dette, og er det overhovedet muligt uden at have et eksternt program involveret?
Jeg skal bruge det til at sende output videre som parametre i en (URL) streng til et eksternt program.

Håber nogen har et løsningsforslag.

Accepteret svar
Fra : pete

Modtaget 150 point
Dato : 28-02-02 14:16

Hejsa,

Du kan kalde et eksternt COM-objekt fra SQL Server 2000 :

DECLARE @object int
DECLARE @hr int

-- Create an object that points to the SQL Server
EXEC @hr = sp_OACreate 'SQLDMO.SQLServer', @object OUT
IF @hr <> 0
BEGIN
EXEC sp_displayoaerrorinfo @object, @hr
RETURN
END

Nu mangler du så bare en dll som kan URLEcode/Decode...sådan en kan jeg lave til dig, hvis du er interesseret...?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-02-02 14:28

Tak for svaret, men kan det ikke lade sig gøre at lave det i T-SQL?
Jeg kan godt lave et com objekt der laver url encoding, men jeg vil hellere holde det i 'ren' T-SQL hvis det er muligt. Der er trods alt et performance overhead i at kalde et eksternt objekt. Derfor mit spørgsmål, er det muligt med T-SQL?

Kommentar
Fra : pete

Dato : 28-02-02 14:47

Måske, men hvis vi snakker om performance overhead, tror jeg at det overhead du har ved at kalde en ekstern dlll er minimalt i forhold til at din dll er kompileret kode.... :)

Kommentar
Fra : pete

Dato : 28-02-02 15:08

Du kan selvføgelig godt lave en function i T-SQL som gør det, du skal jo "bare" loope gennem din text-blob eller lave en stribe replace....

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-02-02 15:42

..men der findes ikke en "URLencode" funktion i T-SQL man kan bruge til formålet?

Kommentar
Fra : pete

Dato : 28-02-02 16:44

Nej, det er jeg RET sikker på at der ikke gør... :)