/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
3 Stk harddiske der ikke virker
Fra : Nowhere.dk
Vist : 230 gange
20 point
Dato : 22-11-03 20:56

Hej jeg har efterhånden invisteret i 3 stk harddiske
der nu ikke virker 2 stk 80gb 1 stk 60gb mit spørgsmål er
der findes et program til at bundformater dem med, men
ved ikke hvad det hedder, og kan det bruges når min pc ikke
vil finde dem de er heller ikke inde i bios. de er tilsluttet
rigtigt,jeg har talt med en kammerat der har fortalt at
hvis der er nogle bad sek.kan man isolerer dem
håber i kan hjælpe mig på forhånd tak

MVH

Morten Carlsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-03 21:03

BIOS burde finde dem i autodetect.
Noget andet, er din BIOS version klar til så store hd.
Det hedder lowformat, det kan også klares i BIOS.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 21:04

Hvor gamle er dine harddiske, det har noget med garnti.

Hvilket styresystem har du, afhænger af grundformateringsmetoden.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 22-11-03 21:19

Den første betingelse er at bios kan finde dine harddiske , det kan være et problem idet ældre bundkort/bios kun understøtter op til 32 GB. Når Bios har fundet dem skal de partitioneres hvilket du kan bruge fdisk til , her kan du slette gamle partioner oprette nye osv. derefter skal de formateres og så er de klar til brug. formattering isolerer automatisk bad sektors.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-03 21:21

Og ældre BIOS versioner kun ser 8,4 GB.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 22-11-03 23:12

har læst et eller andet sted i dette udmærkede program ,at hvis du har xp er der en brist der "killer" store harddiske , havde selv to , af mærket "maxtor" som ikke ville igang , de blev byttet uden vrøvl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 23:25

Som du har jeg også haft problemer med Maxtor, jeg holder mig til Segate i dag.

ellebye

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 22-11-03 23:27

mange tak til ellebye , vil lægge dit råd bag øret - gamle61

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 23-11-03 02:37

har du nogle uheldige konfigurationer, når du prøver dem, eks. 2 master hd.
har du prøvet den i en anden pc. er dine kabler ok.
mvh. S_ild.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 23-11-03 02:45

til s_ild
midt-data afprøvede dem og der var de heller ikke i orden , derfor byttede de

jeg hælder mere til ellerbye og holder mig fra maxtor

Kommentar
Fra : Nowhere.dk

Dato : 23-11-03 10:30

Tak for alle de svar omkring mit problem nu er der lidt at
kigge på
MVH
Morten Carlsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-03 17:26

Det lyder umiddelbart som andre osse har været inde på som et bios problem! Enten at større harddiske en 32 Gb ikke understøttes, men så burde man alligevel kunne se disken. Jeg hælder mere til at du skal bruge autodetect i din bios, så burde der ihvertilfælde komme nogle oplysninger frem!

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 23-11-03 17:59

Ja det er rigtigt , man burde kunne se (og bruge) det bios understøtter , så problemet må ligge et andet sted hvis bios slat ikke kan se dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-03 18:05

Jep! Kunne selvfølelig osse være ide kontrolleren eller kabelfejl, sågar nogle så enkelt som at sætte strømstik til! Det lyder underligt at der skulle være problemer med alle 3 harddiske! Selv med bad sectors burde bios ihvertilfælde detectere et eller andet!