/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Lyd fra vidio
Fra : torbenmj
Vist : 234 gange
120 point
Dato : 22-11-03 14:53

Hej
er der nogen som kan givet et foreslag til hvordan jeg får lyden fra min vidio ind på computeren
jeg kan godt på billed på men lyden vil ikke
mit lydkort er et Creative SB Live

mvh
Toeben m Jensen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 15:03

Hej.

Har derudover et specielt tv-kort eller et videokort ?
Har du installeret de rigtige lyddrivere?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-03 16:30

Du skal ha et kabel mellem audio out på den video og line in på dit lydkort!

Kommentar
Fra : geneseren

Dato : 22-11-03 17:34

Har du valgt line-in som sorce. (start > programs > Accessories > entertainment > volume control (options / recording)

Hvis jeg har forstået dig ret, så drejer det sig om video capturing. og hvis det er korekt, vilke program bruger du da til
at capture video med ?

Men undersøg lige det med lyddriveren.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 19:13

>tedd

Det kommer an på om man har installeret et capture kort, jeg har eksempelvis et miro-kort og her er man nød til at tilslutte både audio og video, ellers funker det ikke.

Hvis det er et tv-kort vil lyden komme sammen med signalet.

>torbenmj

Vi har brug for lidt yderliger oplysninger.

ellebye

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-11-03 21:26

hvis du kigger på denne side så er her en tegning af hvordan pinout´s er for scart stikket
så skulle det være en smal sag for dig
http://www.diyha.co.uk/electronics/scart.html

Kommentar
Fra : torbenmj

Dato : 23-11-03 13:01

tak for alle svar men
nu har jeg været her inde (start > programs > Accessories > entertainment > volume control (options / recording) og det eneste der står er realplayer
jeg har xp pro på min pc
jeg bruger pinnacle Studio 8 til capture og vidio kort som fulgte med

T M Jensen

Kommentar
Fra : torbenmj

Dato : 23-11-03 13:37

Jeg får et udmærket bille på men kun lyden mangler så der er nok mit lydkort der ikke virker som det skal
jeg har prøvet microfon på lyd kortet der kan jeg godt få lyd ind men er meget dårlig.

Torbenmj

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 23-11-03 16:15

skal du ud og have et nyt lydkort så keg her der finder du de bedste og billigste
http://www.edbpriser.dk/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-03 16:51

Har du sat dit medfølgende lydkabel fra dit video kort til? Der skal nok være et kabel fra video kortets line out til line in på dit lydkort!