/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mistet proceslinie
Fra : OV
Vist : 744 gange
20 point
Dato : 22-11-03 09:30

Jeg bruger Win ME.
Pludselig er min proceslinie forsvundet - helt. Ikke noget med, at den er skjult automatisk, eller "kørt nedenud". Hvordan får jeg den til at starte sammen med start af min PC? Hvad hedder filen, der starter proceslinien?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 09:37

Uanset hvad filen hedder, så er det nok den, der er forsvundet.
Men du kan løse problemet ved at køre systemgendannelse:
Start > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 22-11-03 09:40

Prøv lige allerførst at trykkepå ctrl+esc samtidig
Ellers prøv det her:
No Desktop Icons and/or Start Button
Control/Alt/Delete - When the Windows Task Manager dialog box appears, select the File menu and then New Task (Run). When the Create New Task dialog box appears, type in Explorer and press the OK button. Windows Explorer should restart complete with the Start button.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 09:41

Jeg glemte noget. Efter >Start< skal du lige ind i >Programmer< først. Altså:
Start > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse.
I Systemgendannelse vælger du et gendannelsespunkt, hvor computeren
kørte fejlfrit og fører systemet tilbage dertil.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-11-03 10:07

>Rellom.

Hvis jeg lige må flette et sp. ind?? Hvad påvirkes af en systemgendannelse? Ændrer det programmer og og evt. filer man har oprette efter gendannelsestidspunktet?

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 10:24

Hej Ram2

De programmer, som er installeret efter gendannelsestidspunktet, skal
geninstalleres, men dokumenter, mails m.m. bliver ikke berørt.
Godt du nævnte det - for det er selvfølgelig væsentligt at få med.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 10:42

PS! Systemgendannelsesværktøjet opretter også gendannelsestidspunkter, selv om man ikke beder om det
- som regel et par stykker om dagen.
Hvis problemet opstår om aftenen, er det derfor muligt at gendanne systemet til samme dags morgen.
Så er der som regel ikke så meget efterarbejde - som hvis man vælger et gendannelsestidspunkt,
der ligger fx tre måneder tilbage.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-11-03 10:45

Rellom.

Tak - Det var ikke for at spørge dumt - jeg vidste det ikke, og overvejer nemlig at lave systemgendannellse. Tak.

Når jeg næste gang uddeler point uretfærdigt - så får du dem retfærdigvis

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-11-03 11:02

Selv tak.
Og for lige at få det hele med: De indstillinger, du efter gendannelsestidspunktet
har foretaget i diverse programmer, vil også være glemt/væk.
Hvis du fx har sat Outlook til at frasortere spam, skal du derfor efter
systemgendannelsen gå ind og sætte Outlook til spamfiltrering nok engang.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 22-11-03 12:16

Du er sikker på, du ikke bare har skubbet den så langt ned at du kun lige kan se 2 mm af den øverste kant?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-11-03 13:39

eeeøhhhh
hvordan kommer man ind i "programmer" når process linien er væk ???
etc. sysstemgendannelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 13:58

IE+explorer/stifinder/min computer/skralde spand/på skrivebordet mapper i toppen af vinduerne man man også tilføje mappe icon til IE,slette filer i IE
åben temp filer mapper i toppen der er mange måder at åbne mappetræet på

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 14:58

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;247502
Åben kør skriv regedit,når redigeringseditoren åbner gå op i rediger>søg
kopier nedenstående ind i søg,klik find næste,undersøg om det er den rigtige
nøgle der kommer frem,slet den og genstart,så skulle den være der.
Husk at tage backup af databasen.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Stuck Rects
kan du ikke finde den med søg så følg ovenstående linie.
Manse9933