/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Opsætning af FTP-server
Fra : SantaB
Vist : 567 gange
150 point
Dato : 21-11-03 13:36

Jeg har haft det her oppe at køre før, men jeg ved ikke hvad der går galt denne gang.
Jeg har åbnet port 21 i min router, jeg bruger win 2000 sp4 og bulletprooFTP server.
Når jeg prøver at forbinde via CuteFTP får jeg denne respons:

COMMAND:>   PWD
   257 "/" is current directory.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PASV
   227 Entering Passive Mode (min IP).
COMMAND:>   LIST
STATUS:>   Connecting data socket...
ERROR:>   Failed to establish data socket

Jeg ved ikke en skid om data sockets, og har aldrig haft brug for at rode med det før.
Det er ligesom om at jeg finder serveren, logger ind, men så kommer jeg bare ikke længere.
Er der nogen der ved hvad der er galt?
Et "det var lige hvad der skulle til" svar belønnes med 150 point

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 13:56

prøv at køre en repair af din forbindelse,højreklik på din forbindelse> repair

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 14:34

Prøvet at disable passive mode?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 14:36

En anden ting, jeg har læst på et forum om en fyr med lignende problem.

Se selv det forum: http://www.matrixreseller.com/forum/archive/index.php/t-4171

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 14:51

Det er fordi din klient vil køre passiv mode. Passiv mode er når det er klienten der åbner både kommando forbindelse (Det er den der går til port 21) og data forbindelse (typisk er det mellem 2 tilfældigt valgte høje (over 40000) pornumre)
¨
Mit gæt er at din FTP server står bageved en firewall, det er sat forkert op ?

Og husk på at der i Windows 2000 er en indbygget software firewall som i WindowsXP.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 21-11-03 15:00

Ok, nu skal jeg lige have lidt på plads. Klienten er min FTP-server? - det er den der IKKE skal køre i passive mode?
Hvad med cuteFTP som jeg bruger til at logge på med? skal der ændres noget der?
Jeg har helt slukket min firewall og jeg kender ikke noget til den indbyggede i win 2000 som du snakker om.
Jeg har prøvet at have serveren i passive mode, men det hjalp ikke.
Angående det overstående link, så står der jo en pentrillion indlæg på den. Er der noget bestemt jeg skal kigge efter?

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 15:05
Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 150 point
Dato : 21-11-03 15:17

Prøv også at åbne port 20 til din FTP server.

Jeg ved at FTP bruger begge disse port.
Jeg har teste lidt på min egen FTP server, for at se om jeg kunne logge noget om hvad der sker. Jeg har også forsøgt at se lidt på firewall på både server og client for at se hvad der sker, men kan ikke udlede ret meget.

Det jeg umiddelbart KAN udlede, det er at hver gang der sendes en kommando som fx LIST fra clienten, så åbnes endnu en connection (en connection er også hvad der kaldes en data socket)
Jeg har mistanke om at det sker via port 20, men det sker så kortvarrigt at jeg ikke kan nå at se hvad der sker på min firewall status oversigt.

Det er også muligt at der skal åbnes for at der kan være flere connections åbne fra den samme "bruger" på din BulletprooFTP server.

På Serv-U FTP server, der kan jeg sætte en begrænsning for hvor mange connections en givet IP nummer kan lave (IP nummer svarer lidt til "bruger") Det er som standard max. 5 connections, og bør nok ikke være under 2.

mvh. Per

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-11-03 15:59

Jeg har haft dårlig erfaring med CuteFTP. Hvis alt andet går galt, så prøv at downloade CoffeeCup Free FTP fra www.coffeecup.com Dette program er også som navnet siger - gratis. Jeg syntes det fungere uden problemer.

Held og lykke - SantaB

Kommentar
Fra : xebitx

Dato : 02-01-04 18:23

For det første kan du måske løse problemet ved at bruge Smartftp som ftp klient... Den plejer næsten altid selv at finde ud af det med firewalls og passive mode osv.. [ www.smartftp.com ]

Jeg kan ikke lige huske om Bulletproof FTP er det samme som G6 men ihvertfald har jeg lavet en guide til hvordan man kan lave en FTP server med G6. Du kan se guiden på min hjemmeside http://www.xebitx.dk under guides.

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 03-01-04 00:39

Tak for svaret Per.Frederiksen.
Jeg fandt ud af at min router var TOTALT fucked up, så jeg skulle have et andet kabel fra cc for at få den til at virke igen. Problemet lå i at mine porte ikke blev åbnet ordentligt.
Dit svar var det der var tættest på et "få åbnet dine porte" svar, så pointene går til dig...

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 03-01-04 04:39

Det var jo altid noget at du har fået det til at virke.

Og tak fordi du gider at give point, selv om det ikke lige var en af os som fandt det rigtige svar.

mvh. Per Frederiksen