/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Internet via mobilen...
Fra : Daschmuck
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 21-11-03 09:02

jeg har nokia 7250i og en irda modtager... men hvordan kommer jeg på nettet via min mobil???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-11-03 09:19

Du skal kontakte din operatør og få et GPRS abonnement

Dernæst opretter du en opkaldsforbindelse på din computer med de opkaldsoplysninger du får fra mobiloperatøren.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 09:44

Husk på det kræver infrarød forbindelse på din computer for at få irda til at fungere som det skal.

Jeg er selv næsten daglig benytter af henholdsvis WAP og GPRS tjenester.

Hvis du ønsker at vide noget om adresser på WAP-tjeneste, så kan jeg henvise dig til www.mobildebat.dk - Hvor du med sikkerhed kan finde en god tråd, om gode adresser til brug med din mobiltelefon.

Ellers er der www.xgryde.dk hvor du kan uploade programmer, spil, billeder m.m. til også hente dem ned på din mobiltelefon.

Kommentar
Fra : Daschmuck

Dato : 21-11-03 10:49

jamen jeg har cbb+ og er tilmeldt GPRS....
hvad skal man så gøre???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-11-03 11:49

Så skal du fra CBB få oplyst opkaldsnummer og adgangskode.

Endvidere skal telefonen installeres som moden på computeren, du har givetvis fået software med til telefonen og der ligger modemopsætningen på

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 22-11-03 12:57

Hvis du har fået tilsendt en opkaldsadgangs kode og bruger, så burde du faktisk kunne åbne diverse wap-sider lige nu, hvis det selvfølgelig er gprs du ønsker at benytte.

http://www.cbb.dk/pqz/gprs-setup.jsp

Et link fra CBBs hjemmeside om gprs opsætning.

http://62.243.245.105/number_first/pages/enter_mobile_number.jsp

Yderligere en mere simplificeret guide, hvor du blot skal indtaste nr osv.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-02-04 01:08

Du er tilsyneladende ikke kommet på nettet endnu siden spørgsmålet stadig står åbent